РЕАЛІЗАЦІЯ НАСКРІЗНИХ ЗМІСТОВИХ ЛІНІЙ У НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ СТАРШОЇ ШКОЛИ
Анотація
У статті проаналізовано теоретичні та практичні аспекти реалізації наскрізних змістових ліній у процесі навчання математики в старших класах закладів загальної середньої освіти. Розглянуто сутність і значення наскрізних змістових ліній як інструменту компетентнісного підходу, здійснено аналіз чинних підручників з математики щодо представленості завдань, орієнтованих на реалізацію наскрізних ліній. Виявлено основні проблеми впровадження наскрізних змістових ліній у практику викладання математики та запропоновано методичні рекомендації для їх подолання.
Повний текст:
PDFПосилання
Бібікова І. В., Турка Т. В., Стьопкін А. В. Реалізація наскрізної змістової лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» на уроках математики в умовах Нової української школи. 2022. URL: https://www.researchgate.net/publication/362672374 (дата звернення: 10.10.2025).
Бурда М. І., Васильєва Д. В., Волошена В. В. Навчання математики в старшій школі на профільному рівні: методичні рекомендації. Київ : Інститут педагогіки НАПН України, 2016. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/712224/1/Metod%20recomend.pdf (дата звернення: 05.09.2025).
Васильєва Д. В., Василюк Н. І. Збірник задач з математики. 5-9 класи: Наскрізні лінії компетентностей та їх реалізація. Київ : Видавничий дім «Освіта», 2017. 112 с.
Державний стандарт базової середньої освіти : постанова Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898-2020-п (дата звернення: 05.09.2025).
Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа" на період до 2029 року. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrainska-shkola-nush (дата звернення: 05.09.2025).
Методичні рекомендації щодо реалізації наскрізних змістових ліній у навчальних програмах для 5-9 класів : наказ Міністерства освіти і науки України від 2017 р. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/realizaciya-naskriznih-zmistovih-linij-u-navchalnih-programah (дата звернення: 05.09.2025).
Модельна навчальна програма з математики (алгебра і початки аналізу) для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту). URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2020-2021/matematika-algebra-10-11-standart.pdf (дата звернення: 05.09.2025).
Пометун О. І., Пироженко Л. В. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. Київ : А.П.Н., 2004. 135 с.
Савченко О. Я. Дидактика початкової освіти : підручник. Київ : Грамота, 2012. 504 с.
Чому українські школярі погано знають математику: результати дослідження. Українська правда. Життя. URL: https://life.pravda.com.ua/society/2019/12/4/239345/ (дата звернення: 27.10.2025).
European Parliament & Council. Recommendation on Key Competences for Lifelong Learning. 2006. URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex%3A32006H0962 (дата звернення: 11.10.2025).
Follong B. M. et al. Integrating nutrition into the mathematics curriculum. URL: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9991777/ (дата звернення: 19.10.2025).
Geiger V., Gal I., Graven M. The connections between citizenship education and mathematics education. ZDM - Mathematics Education. 2023. Vol. 55. P. 923-940. DOI: https://doi.org/10.1007/s11858-023-01521-3
Maass K., Doorman M., Jonker V., Wijers M. Promoting active citizenship in mathematics teaching. ZDM - Mathematics Education. 2019. DOI: https://doi.org/10.1007/s11858-019-01048-6 (дата звернення: 19.10.2025).
McLeod S., Carraway-Stage V., Hovland J., Duffrin M. Measuring Me: Using Nutrition Education Curriculum Activities to Teach Elementary Mathematics (FoodMASTER). Journal of Nutrition Education and Behavior. 2012. URL: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3290739/ (дата звернення: 21.10.2025).
Skovsmose O. Critical Mathematics Education. Cham : Springer International Publishing, 2023. 275 p. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-26242-5
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
