ПРО ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕГРАЦІЇ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ТЕМИ «ПІРАМІДА» В 11 КЛАСІ

Римма Романівна Ігнатенко, Вікторія Вікторівна Нічишина

Анотація


У статті представлено досвід інтеграції традиційних та інформаційно-комунікаційних засобів навчання математики під час вивчення теми «Піраміда» в 11 класі. Показано, що поєднання підручника, реальних моделей, мультимедійної презентації, динамічних 3D-моделей у GeoGebra, інтерактивних вправ Wordwall і тестових ігор Kahoot створює цілісне навчальне середовище, яке сприяє розвитку просторового мислення, пізнавальної активності та вміння застосовувати математичні знання на практиці. Інтегрований підхід забезпечує глибше розуміння властивостей і елементів піраміди, робить навчання наочним і дослідницьким та підсилює міжпредметні зв’язки з інформатикою, фізикою й технологіями. Зазначено, що використання авторських інтерактивних матеріалів і STEM-елементів позитивно впливає на мотивацію учнів та формує сучасні компетентності, необхідні для успішного вивчення стереометрії.

Повний текст:

PDF

Посилання


Вольянська С. Є. STEM- освіта. Довідник сучасного педагога. Харків : Вид. група «Основа», 2016. С. 124–125.

Ігнатенко Р.Р., Нічишина В.В. Апофема = … . 2025. URL: https://create.kahoot.it/details/4969a192- 2050- 4115- 880d- 6a5f163f4c7e (дата звернення 10.11.2025)

Ігнатенко Р.Р., Нічишина В.В. Визначення, правила та теореми з теми "Піраміда" 11 клас. 2025. URL: https://wordwall.net/uk/resource/96248118 (дата звернення 10.11.2025)

Ігнатенко Р.Р., Нічишина В.В. Знайди елементи піраміди. 2025. URL: https://wordwall.net/uk/resource/101599532 (дата звернення 11.11.2025)

Ігнатенко Р.Р., Нічишина В.В. Підготовка до вивчення нового матеріалу теми «Піраміда». 2025. URL: https://wordwall.net/play/95638/999/362 (дата звернення 11.11.2025)

Ігнатенко Р.Р., Нічишина В.В. Пірамідальний лабіринт. 2025. URL: https://wordwall.net/uk/resource/101602625 (дата звернення 08.11.2025)

Ігнатенко Р.Р., Нічишина В.В. Повторення вивченого матеріалу з теми «Піраміда». 2025. URL: https://wordwall.net/uk/resource/101634277 (дата звернення 10.11.2025)

Ігнатенко Р.Р., Нічишина В.В. Таємниці правильних многокутників. 2025. URL: https://create.kahoot.it/details/b47b6af2- b779- 4e4c- 878a- 734f186b23c7 (дата звернення 10.11.2025)

Мала О. Р. Методика вивчення теми «Піраміда» з використанням комп’ютерних 3D моделей : кваліфікаційна робота магістра. Криворізький державний педагогічний університет, 2022. 78 с.

Нічишина В.В., Ботузова Ю. В., Ріжняк Р. Я. Наступність методів навчання розв’язування математичних задач у школі та закладі вищої освіти: контекст інтегративного підходу // Фізико-математична освіта. 2022. Вип. 36(4). С. 16–25.

Чемерис О., Прус А., Фонарюк О. Майстерня GeoGebra: практичний підхід до візуалізації математики : методичні рекомендації. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2024. - 46 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.