ВИКОРИСТАННЯ ТВОРЧИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ ДЛЯ СТИМУЛЮВАННЯ ТВОРЧОЇ АКТИВНОСТІ ТА РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ БІОЛОГІЇ Й ЕКОЛОГІЇ

Катерина Геннадіївна Дьячкова, Ганна Володимирівна Дефорж

Анотація


Стаття присвячена актуальній проблемі розвитку творчої активності та творчих здібностей учнів на уроках біології в закладах загальної середньої освіти. У роботі представлено результати педагогічного експерименту щодо впровадження інноваційних творчих методів навчання, адаптованих на основі досвіду польської освітньої системи. Дослідження виконане за допомогою комплексу емпіричних, теоретичних та математико-статистичних методів педагогічного дослідження. Встановлено, що систематичне використання творчих методів у поєднанні з проблемно-пошуковим підходом сприяє значному підвищенню мотиваційних, когнітивних та емоційно-вольових показників учнів, що підтверджує ефективність запропонованої методики.

Повний текст:

PDF

Посилання


Мороз І. В., Степанюк А. В., Гончар О. Д. та ін. Загальна методика навчання біології: навчальний посібник. Київ: Либідь, 2006. 568 с.

Черножук Ю. Г. Психологія творчості: навч. посіб. Одеса, 2010. 182 с.

Aguilar D., Turmo M. P. Promoting Social Creativity in Science Education With Digital Technology to Overcome Inequalities: A Scoping Review. Frontiers in Psychology. Spain, 2019. 16 p.

Davies D., Jindal-Snape D., Collier C. and others. Creative learning environments in education–Asystematic literature review. Thinking Skills and Creativity 8 (2013). Elsevier. 2013. 80–91p.

Jadczak M. Interaktywne metody nauczania: poradnik metodyczny. Toruń: Bea-Bleja, 2001. S. 94.

Melka H. B. Fostering and Measuring Creativity in Secondary School Science Education: Literature Review. Hawassa University. June, 2024. 33 p. (Preprint. Research Square, 2024).

Pont-Niclтs I., Martнn-Ezpeleta A., Echegoyen-Sanz Y. Scientific creativity in secondary students and its relationship with STEM-related attitudes, engagement and work intentions. Frontiers in Educations. Spain.June, 2024. 13 p.

Szmid K. J., Modrzejewska-Świgulska M. Psychopedagogika działań twórczych: książka. Kraków:Impuls, 2005. S. 351.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.