ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ЦИФРОВОЇ ОСВІТИ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ХІМІЇ ТА БІОЛОГІЇ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Анотація
У статті розглядаються особливості використання цифрових освітніх технологій у процесі викладання хімії та біології у закладах загальної середньої освіти. Обґрунтовано актуальність застосування інформаційно-комунікаційних технологій у сучасній школі, зокрема інтерактивних платформ, віртуальних лабораторій, доповненої реальності та електронних освітніх ресурсів. Метою дослідження є виявлення педагогічних можливостей цифрових технологій для підвищення ефективності навчання, розвитку пізнавальної активності та формування ключових компетентностей учнів. У роботі використано методи аналізу науково-педагогічної літератури, узагальнення практичного досвіду та педагогічні спостереження. Результати дослідження свідчать, що інтеграція цифрових освітніх технологій сприяє підвищенню мотивації школярів, покращує засвоєння навчального матеріалу та створює умови для індивідуалізації освітнього процесу. Практичне значення дослідження полягає у можливості впровадження запропонованих підходів у навчально-виховний процес шкільної освіти.
Повний текст:
PDFПосилання
Бєзноско, І. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі підготовки фахівців природничо-математичних спеціальностей // Актуальні питання гуманітарних наук. – 2020. – Вип. 28. – С. 144–148.
Бєля, О. В. Впровадження цифрових технологій та діджитал інструментів в умовах дистанційного навчання хімії у закладах загальної середньої освіти : магістер. робота. – Херсон : ХДУ, 2024. – 84 с.
Білецька, Г. А., Єфремова, О. О., Матеюк, О. П., Дячук, А. О. Використання цифрових технологій на уроках біології та основ здоров’я у закладах загальної середньої освіти // Збірник наук. праць НАДПСУ. Серія: Педагогічні науки. – 2021. – Вип. 4 (27). – С. 15–35.
Дефорж, Г. В., Халілян, К. Е. Оцінка впливу ІКТ на ефективність вивчення біології у закладі загальної середньої освіти // Наукові записки. Природничо-математична, технологічна та професійна освіта. – 2023. – № 1. – С. –. 117-126
Комарова, І. О., Ахматова, Н. О. Дидактичні можливості мобільних застосунків у системі сучасних засобів навчання на уроках біології // Перспективи та інновації науки. Серія: Педагогіка. – 2024. – №10 (44). – С. 253–262.
Кожемякіна, О. В., Прасолова, Н. Ф. Використання інноваційних технологій на уроках біології та хімії : навч.-метод. посіб. – Краматорськ, 2021. – 99 с.
Люленко, С., Подзирей, Р. Застосування цифрових технологій як засобу підвищення якості навчання при вивченні хімії та біології // Проблеми хімії та сталого розвитку. – 2023. – №4. – С. 46-51
Мідак, Л., Кузишин, О., Базюк, Л. Використання технологій доповненої реальності під час навчання шкільного курсу хімії (11 клас) // Наукові записки ВДПУ. Серія: Теорія та методика навчання природничих наук. – 2021. – № 1. – С. 21-34
МОН України. Концепція розвитку цифрової освіти в Україні на 2021–2025 рр. – Київ : МОН, 2021. – 28 с.
Ali, S. B., Abdul Talib, C., Jamal, A. M. Digital Technology Approach in Chemistry Education: A Systematic Literature Review // Journal of Natural Science and Integration. – 2023. – Vol. 6 (1). – P. 1–12.
Aroch, I., Katchevich, D., Blonder, R. Modes of technology integration in chemistry teaching: Theory and practice // Chemistry Education Research and Practice. – 2024. – Vol. 25 (1). – P. 843–861.
Goh, T. T., Sandhu, M. A framework for ICT adoption in STEM education: Evidence from chemistry classrooms // Journal of Research on Technology in Education. – 2020. – Vol. 52, Iss. 4. – P. 420–434.
Irwanto, I., Dianawati, R., Lukman, I. R. Trends of Augmented Reality Applications in Science Education // International Journal of Emerging Technologies in Learning. – 2022. – Vol. 17, No. 13. – P. 157–175.
Sadykov, T., Čtrnáctová, H. Interactive lessons with ICT in chemistry education // Eruditio-Educatio. – 2020. – № 15 (1). – P. 95–110.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
