ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ПРОФІЛЬНОЇ ШКОЛИ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ

Яна Закушняк, Валентина Миколаївна Плющ

Анотація


У статті обгрунтовано проблему застосування формувального оцінювання в освітньому процесі в закладах загальної середньої освіти, як одну з умов підвищення якості освіти. На основі аналізу науково-педагогічних та методичних джерел проаналізовано основні підходи до визначення поняття «формувальне оцінювання» Визначено чинники варіативності визначення дефініції «формувальне оцінювання» в українському педагогічному середовищі. Схарактеризовано види формувального оцінювання: формувальне навчальне оцінювання (діяльнісний підхід) та формувальне діагностичне оцінювання (інструментальний підхід) та визначено відповідні до кожного виду методи. На основі аналізу досвіду впровадження формувального оцінювання визначено види і типи завдань формувального оцінювання, які переважно використовують при вивченні природничих наук.

Повний текст:

PDF

Посилання


Закон України «Про освіту», 2024 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#n186

Локшина О. Інновації в оцінюванні навчальних досягнень учнів у шкільній освіті країн Європейського союзу. Порівняльно-педагогічні студії. 2009. № 2. С. 107–113.

Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти: наказ МОН України від 01.04.2022 № 289. URL: https://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/86195/

Bennett R., "Formative assessment: a critical review", Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, vol. 18, no. 1, 2011. pp. 5-25.

Black P. Formative Assessment and Curriculum Consequences. Curriculum and Assessment. Scott David (Editor). Westport: Greenwood Publishing Group, Incorporated, 2000. рр.. 7–24.

Cowie B. A Mode of Formative Assessment in Science Education / Bronwen Cowie, Beverly Bell. Assessment in Education: Principles, Policy and Practice. 1999. Vol. 6, n. 1 (1 March). P. 101–116.

Perrenoud P. Pour un approche pragmatique de l’evaluation formative. Mesure et evaluation en education. 1991. Vol. 13, No. 4. P. 49–81.

Sparks S., "Types of Assessments: A Head-to-Head Comparison", Education Week", Vol. 35, no.12, 2015. URL: https://www.edweek.org/teaching-learning/types-of-assessments-a-head-to-head-comparison.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.