ВИЗНАЧЕННЯ ІНДЕКСУ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Олександр Степанович Калинюк

Анотація


У статті розкрита проблема застосування статистичних методів в ході проведення експертної діяльності в галузі освіти. На прикладі визначення індексу якості освітньої діяльності проілюстровано застосування статистичних методів для побудови рейтингової діаграми якості освітньої діяльності 10 закладів освіти. Визначення індексу якості освітньої діяльності 10 закладів освіти проводилося за такими індикаторами: рівень успішності учнів (середній бал за підсумковими іспитами); результативність у незалежних тестуваннях (ЗНО); рівень залученості учнів (відвідуваність, участь у позакласних заходах); якість методик і підходів до навчання, які застосовуються педагогами; задоволеність учнів, батьків і педагогів освітнім процесом; відсоток учнів, які закінчують заклад освіти без академічних боргів. Результатом застосування статистичних методів (визначення ваги індикатора, нормування його показника, застосування формули середнього зваженого) був визначений рейтинг закладів освіти за індексом якості освітньої діяльності.

Повний текст:

PDF

Посилання


Бобровський М.В., Горбачов С.І., Заплотинська О.О. Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти. Київ, Державна служба якості освіти, 2019. 240 с.

Державна служба якості освіти в Україні. URL: file:///D:/Users/Admin/Downloads/yakist-osvity-v-umovah-viyny-web-3.pdf

Дмитренко Г.А. Стратегічний менеджмент. Цільове управління освітою на основі кваліметричного підходу: навч. посіб. Київ, ІМЗН, 1996. 140 с.

Докучаєва В.В. Експертиза як метод прогностичної оцінки в процесі створення інноваційних педагогічних систем. Вісник Дніпропетровського університету економіки та права імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». 2011. № 1. С. 27–32.

Касьянова О.М. Педагогічна експертиза діяльності навчального закладу: навчально-методичний посібник. Харків, Видавнича група «Основа», 2012. 128 с.

Кількісні методи експертного оцінювання: наук.-метод. розробка [уклад.: В.П. Новосад, Р.Г. Селіверстов, І.І. Артим]. Київ, НАДУ, 2009. 36 с.

Методологія експертного оцінювання: конспект лекцій. Уклад.: В.П. Новосад, Р.Г. Селіверстов. Київ, НАДУ, 2008. 48 с.

Механізми оцінювання якості вищої освіти в умовах євроінтеграції: монографія. О. Воробйова, М. Дебич, В. Луговий, О. Оржель, О. Слюсаренко, Ж. Таланова, К. Трима; за ред. В. Лугового, Ж. Таланової. Київ, Ін-т вищої освіти НАПН України, 2020. 220 с.

Пасічник Н.О. Моніторинг якості освіти як комплексне оцінювання освітнього процесу. Наукові записки. Вип. 121. Серія: Педагогічні науки. Частина І. Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2013. С. 50–55.

Пасічник Н.О., Ботузова Ю.В., Ріжняк Р.Я. Експертна діяльність в закладах освіти. Навчальний посібник для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня освіти галузі знань 01 Освіта / Педагогіка. Кропивницький, ЦДУ імені В. Винниченка, 2024. 514 с.

Петренко Л.М. Педагогічна експертиза: технологія експертного оцінювання результатів навчальних досягнень учнів. Харків, Основа, 2007. 176 с.

Свіжевська С. О. Експертиза якості освіти: європейський підхід до оптимізації критеріїв акредитації у ВНЗ України. URL: http://www.nmu.org.ua/ua/content/infrastructure

Теоретико-методичні засади забезпечення якості освіти: монографія. Д.В. Карамишев, Н.М. Гришина, О.В. Грибко, Т.В. Ревенко та ін.Харків, Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2020. 180 с.

Чміль А.І., Боднар О.С. Структурні елементи критеріального оцінювання діяльності закладів освіти. Постметодика. 2006. № 5 (69). C. 37–41.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.