УЗАГАЛЬНЕНИЙ ПОРТРЕТ УКРАЇНСЬКОГО ВЧИТЕЛЬСТВА: КОНТЕКСТ СОЦІАЛЬНОГО СТАТУСА ПЕДАГОГА В СВІТІ

Анастасія Антонівна Безпалова

Анотація


У статті проаналізовано процес професійного зростання вчителя, який є важливою  складовою для розвитку сучасної освіти. Розглядаються різноманітні підходи до впровадження інноваційних технологій у навчальний процес, їх роль у підвищенні кваліфікації вчителів та розвитку їх професійних компетенцій. Особливу увагу приділено методам і формам використання цифрових платформ, онлайн-курсів, мультимедійних засобів, а також інструментів для дистанційного навчання. Інтеграція таких технологій сприяє не лише удосконаленню педагогічної практики, а й розвитку критичного мислення, креативності та комунікаційних навичок вчителів, що, в свою чергу, впливає на якість навчання учнів. Акцент робиться на необхідності формування у вчителів навичок самостійного навчання, адаптації до змінюваних умов освіти та постійного професійного самовдосконалення.

Повний текст:

PDF

Посилання


Hammana D. at all. Using possible-selves’ theory to understand the

identity development of new teachers. Teaching and Teacher Education.

Vol. 26. pр. 1349–1361.

Hanushek, Eric A. and Ludger Woessmann. 2020. The Economic Impacts of Learning Losses. Paris: Organisation for Economic Co-operation and Development. URL: https://www.oecd.org/education/Theeconomic-impacts-of-coronavirus-covid-19-learning-losses.pdf

The State of School Education. One Year into the COVID Pandemic. URL: https://read.oecd-ilibrary.org/education/the-state-of-school-education_201dde84-en#page3.

Архіпова Н.Ю., Ткач О.В., Каргіна Н.В. Портрет сучасного вчителя у новій цифровій реальності. Українські студії в європейському контексті. №6. 2023. С. 57–58

Бичко Г., Терещенко В. Навчальні втрати: сутність, причини, наслідки та шляхи подолання. Український центр оцінювання якості освіти. Київ: УЦОЯО, 2023. 31 с. URL: http://surl.li/goznk

Війна та освіта. 2 роки повномасштабного вторгнення. Звіт за результатами дослідження savED Міжнародного благодійного фонду SavED, соціологічної агенції Vox Populi за підтримки Програми «U-LEAD з Європою». К., 2024. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/2024/02/10/Zvit.Viyna.ta.osvita.Dva.roky.povnomasshtabnoho.vtorhnennya.2024.ukr-10.02.2024.pdf

Дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни у 2022–2023 навчальному році. ДСЯО. URL: https://sqe.gov.ua/wp-content/uploads/2023/04/yakist-osvity-v-umovah-viyny-web-3.pdf

Дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни у 2023–2024 навчальному році. Звіт. URL: https://sqe.gov.ua/diyalnist/monitoringovi-doslidzhennya/opituvannya-doslidzhennya-vivchennya-za-2024/

Загальнодержавне моніторингове дослідження якості освіти у закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану. Звіт за результатами моніторингу. URL: https://sqe.gov.ua/wp-content/uploads/2024/07/Monitoringove-doslidzhennya-yakosti-osviti-ZZSO-v-umovakh-viyni-2023_SQE-SURGe.pdf

Назаренко Ю., Когут І. Умови праці вчитель_ок: вплив повномасштабної війни. Звіт за результатами дослідження. Cedos, 2024. URL: https://cedos.org.ua/researches/umovy-praczi-vchytel_ok-vplyv-povnomasshtabnoyi-vijny/

Національний звіт за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 / Кол. авт. : М. Мазорчук (осн. автор), Т. Вакуленко, В. Терещенко, Г. Бичко, К. Шумова, С. Раков, В. Горох та ін.; Український центр оцінювання якості освіти. Київ : УЦОЯО, 2019. 439 с. URL: https://testportal.gov.ua//wpcontent/uploads/2019/12/PISA_2018_Report_UKR.pdf.

Національний звіт за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022. URL: https://pisa.testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2023/12/PISA-2022_Naczionalnyj-zvit_povnyj.pdf

Опитування учасників освітнього процесу щодо організації освітнього процесу в 2022–2023 навчальному році. ДСЯО. URL: file:///D:/Users/Admin/Downloads/Zvit_SQEua_Opituvannya_onlain-oflain_2022-2023_navchalniy_rik.pdf]/

Освітні втрати та освітні розриви: у чому різниця та як долати? URL: https://osvitoria.media/experience/osvitni-vtraty-ta-osvitni-rozryvy-u-chomu-riznytsya-ta-yak-dolaty/

Освітні індикатори національного та місцевого рівня. URL: http://surl.li/btkmpc

Пасічник Н.О., Ботузова Ю.В., Ріжняк Р.Я. Експертна діяльність в закладах освіти. Навчальний посібник для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня освіти галузі знань 01 Освіта / Педагогіка. – Кропивницький: ЦДУ імені В. Винниченка, 2024 (протокол № 12 від 30.05 2024 р.). – 514 с. (репозитарій) https://dspace.cusu.edu.ua/bitstreams/6a8b2476-0315-4a33-9d48-8042fd82b836/download

Пасічник Н.О., Ріжняк Р.Я. Експертне оцінювання освітніх процесів: історія та сьогодення. Проблеми та інновації в математичній, цифровій, природничій і професійній освіті: збірник матеріалів ХVІ-ї Міжнародної науково-практичної онлайн-інтернет конференції, м. Кропивницький, 20 листопада – 14 грудня 2023 року / Відп. ред. М. І. Садовий. Кропивницький: РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023. С. 32–33.

Пасічник Н.О., Ріжняк Р.Я. Інформаційно-аналітичні системи для самооцінювання управлінських та освітніх процесів у закладах освіти України. Проблеми та інновації в математичній, цифровій, природничій і професійній освіті: збірник матеріалів ХVІІ-ї Міжнародної науково-практичної онлайн-інтернет конференції, м. Кропивницький, 20 – 27 червня 2024 року / Відп. ред. М. І. Садовий. Укладачі: М.І. Садовий, А.В. Бевз, О.М. Трифонова. Кропивницький: Інформаційний відділ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024. С. 136–138.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.