ОПТИМІЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ: РЕГІОНАЛЬНИЙ РІВЕНЬ

Максим Юрійович Крепкий

Анотація


У статті профорієнтація розглядається як інструмент, що сприяє успішному професійному самовизначенню особистості, в результаті якого економіка країни отримує висококласного спеціаліста, котрий має значний потенціал професійного зростання та особистісного розвитку. Запропоновано реалізовувати кластерні регіональні (субрегіональні) моделі профорієнтаційної роботи зі старшокласниками з урахуванням специфіки регіону та рівня міжрегіональної мобільності для оптимізація професійного самовизначення.


Повний текст:

PDF

Посилання


Булах І. С. Психологія особистісного зростання підлітка: монографія – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2003. – 340 с.

Гомонюк О., Мазур А. Особливості формування професійного самовизначення старшокласників у процесі профорієнтації // Вісник національної академії Державної прикордонної служби України. 2017. Вип. 4. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadpn_2017_4_7

Огляд національної та міжнародної політики профорієнтації молоді // Вісник ТІМО. – 2019. – № 10 – 11. – С. 55 – 71.

Пасічник Н.О. Формування готовності старшокласників до професійного самовизначення в умовах ринкової економіки // Наукові записки. – Випуск 71 – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2006. – С. 217 – 219.

Педагогічне управління професійним самовизначенням учнівської молоді: метод. посіб. / за ред. М.П. Тименка. – К.: Ін-т проблем виховання АПН України, 2001. – 153 с.

Професійна орієнтація старшокласників: теорія і практика: науково-методичний посібник [для пед. працівників] / За ред. О.В. Мельника. – К.: «Четверта хвиля», 2009. – 223 с.

Пустовіт Г.П. Зміст та сутнісні характеристики професійних інтересів обдарованих старшокласників // Освіта та розвиток обдарованої особистості. – 2015. – № 10. – С. 5–9.

Сергеев И.С. Профориентация: вдогонку за настоящим или вперед в будущеее. URL:https://vestniknews.ru/prilozhenie/intervyu-i-stati/4484-4064.html

Сердюк Л. Психологічні особливості професійного самовизначення старшокласників. URL: https://social-science.uu.edu.ua/article/419


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.