УДОСКОНАЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО ФІЗИЧНОГО ПРАКТИКУМУ З ХВИЛЬОВОЇ ОПТИКИ СУЧАСНИМИ ЗАСОБАМИ ЕКСПЕРИМЕНТУВАННЯ

Ольга Андріївна Теперенко

Анотація


У статті на основі науково-теоретичного аналізу зроблено висновок про два напрямки вдосконалення фізичного практикуму з хвильової оптики, які реалізуються завдяки сучасним засобам експериментування: розробка і використання навчально-методичних комплексів, програмно-педагогічного забезпечення та комп’ютерно орієнтованих засобів, які дають можливість використовувати комп’ютерне моделювання хвильових проявів світла; запровадження у лабораторному практикумі штучних джерел оптичного випромінювання (лазерів), випромінювання яких має особливі властивості. Перспективною є інтеграція цих двох напрямків у фізичному практикумі з хвильової оптики, яка поєднує в освітньому процесі віртуальний і реальний навчальний експеримент.


Повний текст:

PDF

Посилання


Величко С. П. Підвищення ефективності питань з оптики і будови атома в середній школі // Методика викладання математики і фізики. -К.: Освіта, 1991.-Вип. 7.-С. 110-115.

Величко С. П., Забара О. А., Сірик П. В. Лабораторний практикум зі спецкурсу «Лазер у викладанні шкільного курсу фізики». Посібник для студентів 5 курсу фізики-математичного факультету / За ред. С. П. Величка. – Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – 148 с.

Величко С. П., Ковальов І. З. Лазер у шкільному курсі фізики : посібник для вчителів. – К. : Рад. школа, 1989. – 143 с.

Величко С. П., Цец И. М. Изготовление учебных дифракционных решеток // Физика в школе. – 1982. - № 1.

Вовкотруб В. П. Ергономіка навчального експерименту : навч. посібник. – Кіровоград : РВЦ КДПУ ім. В. Винниченка, 2005. – 310 с.

Воронов В. К. Обучающая программа по волновой оптике / Тезисы докладов II Международной конференции " Компьютерные программы учебного назначения".- Донецк: ДОНГУ, 1994. - С. 62.

Гайдук С. М. Оптика. Лабораторні роботи з використанням лазера і комп’ютерних програм[Посібник для вчителів] / Наук. ред. : проф. С. П. Величко. – 2-е вид., перероб. – Кіровоград : ТОВ «Імекс ЛТД», 2002. – 112 с.

Демонстрационный эксперимент по физике в средней школе : Пособие для учителей / В. А. Буров, Б. С. Зворыкин, А. П. Кузьмин и др.; Под ред. А. А. Покровского. – 3-е изд., перераб. – М. : Просвещение, 1979. –(Б-ка учителя физики). – Ч. 2. Колебания и волны. Оптика. Физика атома. – 287 с.

Жук Ю. О. Використання засобів нових інформаційних технологій у навчальній дослідницькій діяльності // Фізика та астрономія в школі. - 1997. NN 1, 3. - С. 4-7.

Лемешевский Е. Т. Моделирование дифракции Фраунгофера (лекционная демонстрация) / Тезисы докладов I Международной коференции "Компьютерные программы учебного назначения". - Донецк: ДОНГУ, 1993. С. 244.

Методика преподавания физики в 8-10 классах средней школы. Ч. 2 / В. П. Орехов, А. В. Усова, С. Е. Каменецкий и др.; Под ред. В. П. Орехова, А. В. Усовой. М. : Просвещение, 1980. – 351 с.

Сосницька Н. Л. Дидактичні вимоги до створення програмнометодичного забезпечення з фізики / Н.Л. Сосницька // Наукові записки; серія: педагогічні науки. – Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2005. – Вип. № 60. – Ч. 2. – С. 217–222.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.