СЕРТИФІКАЦІЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЯК ОЦІНЮВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ

Катерина Володимирівна Тернова

Анотація


У статті проаналізовано пілотний проєкт сертифікації вчителів початкової школи, метою якого було стимулювати вчителів з високим рівнем професійної майстерності. Визначено, що всі етапи сертифікації – самооцінювання, експертне оцінювання, незалежне тестування ґрунтувалися на оцінюванні професійних компетентностей педагогічного працівника. Проаналізовано один з етапів сертифікації 2019 року – незалежне тестування. Висвітлено основні результати анкетування учасників сертифікації з Кіровоградської області.


Повний текст:

PDF

Посилання


Горох В. П. Сертифікаційне тестування вчителів: досвід Казахстану та Грузії // Вісник ТВМО. Тестування і моніторинг в освіті. – 2015. – № 4/5. – С. 59–65.

Звіт про проведення незалежного тестування фахових знань і умінь учителів початкових класів під час сертифікації педагогічних працівників у 2019 році. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2019/12/Zvit-NT_2019.pdf

Зелман М. Про ліцензування вчителів у Сполучених штатах Америки. – Вісник ТІМО –2015. – №2–3.– С. 31–36.

Методика експертного оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://nus.org.ua/news/sertyfikatsiya-onovleni-metodyka-ekspertnogo-otsinyuvannya-ta-anketa-samootsinyuvannya/

Пасічник Н.О., Ріжняк Р.Я. Ліцензування та сертифікація вчителів у США // Сучасні тенденції навчання природничо-математичних та технологічних дисциплін у загальноосвітній школі: матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції, м. Кропивницький, 17-22 жовтня 2016 року. – Кропивницький: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. – С. 73–75.

Пасічник Н.О., Ріжняк Р.Я. Моніторинг якості освіти на міжнародному рівні (індикатори освіти ОЕСР 2014 року) // Наукові записки. – Випуск 141 (частина 1). – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2015. – С. 67–70.

Програма незалежного тестування фахових знань і умінь учителів початкової школи. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2019/01/Nakaz_sertyfikatsiya_140119_33na-sajt.pdf

Професійна компетентність вчителя початкових класів: навчально-методичний посібник для вчителів / Автори-упоряд.: В.Є. Берека, А.В. Галас. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018. – 496 с.

Український центр оцінювання якості освіти. Сертифікація педагогічних працівників. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://testportal.gov.ua/zagagalna-informatsiya-pedahog/

Чошанов М.А. Сертификация школьных учителей математики в США [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.biblio.narod.ru/gyrnal/statyi/sertifik.htm

Шандрук С.І. Проблема якості професійної підготовки вчителів у США (порівняльний аспект) / С. І. Шандрук // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). — 2012. – № 1. – С. 311–316.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.