МОЖЛИВОСТІ АКВАПОНІКИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ НА УРОКАХ ТЕХНОЛОГІЙ

Дмитро Миколайович Липка

Анотація


У статті розглянуті можливості аквапоніки як інтегрованої мультитрофної системи формування екологічної компетентності старшокласників на уроках технологій. Проаналізовані переваги та проблеми аквапоніки, як сучасної інноваційної технології і нової наукової теми, яка розвивається та потребує ретельного дослідження та вивчення. Наголошено на важливості користі вивчення цієї технології для освітніх закладів Кіровоградської області.


Повний текст:

PDF

Посилання


Гузь В.В. Дидактичні технології формування екологічної компетентності старшокласників у навчанні природничо-науковим дисциплінам. С.52–56. URL: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/znpkp_ped/2008_14/2_02_Huss.pdf.

Екологічний паспорт Кіровоградської області. URL: http://ekolog.kr-admin.gov.ua/files/Ekopasport_za_2018_rik.docx.

Закон України «Про освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.

Здоровье-2020 – основы европейской политики и стратегия для XXI века (2013) URL: http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0017/215432/Health2020-Long-Rus.pdf?ua=1.

Інформаційно-аналітична довідка про стан довкілля Кіровоградської області. URL:http://ekolog.kr-admin.gov.ua/diialnist/stan-dovkillia-kirovohradskoi-oblasti/informatsiino-analitychna-dovidka-pro-stan-dovkillia-oblasti.

Колонькова, О. О. Формування екологічної компетентності старшокласників засобами дистанційної освіти / Колонькова О.О. // Теоретико– методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб. наук. праць. – Кам’янець–Подільський, 2017. – Вип. 20. Т.1. – С.379–387.

Концепція екологічної освіти України. Затверджено Рішенням Колегії МОН України № 13/6-19 від 20.12.01. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v6-19290-01?find=1&text=%EA%EE%EC%EF%E5%F2%E5%ED%F2%ED%B3%F1%F2%FC.

Куриленко, Н. В. Поняття про екологічну компетентність, її структуру та умови формування у процесі навчання фізики учнів основної школи / Н. В. Куриленко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. – Серія № 3. –Педагогічні науки : фізика і математика у вищій і середній школі. – 2013. – № 12. – С. 30–38.

Маршицька, В. В. Сутнісні характеристики екологічної компетентності учнів початкової школи / В.В. Маршицька // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: [зб. наук. праць]. – Київ, 2005. – Кн. 2. – Вип. 8. – С. 20 – 24.

Методичні рекомендації щодо викладання трудового навчання (технології) та креслення у 2018/2019 навчальному році. URL:http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html.

Прокопенко О. Екологічне виховання у процесі вивчення біології / Прокопенко О., Демидова Т. // Рідна школа. – 2005. – № 3. – С. 72–75.

Українці вирощують рибу та овочі за допомогою аквапоніки. URL: http://agroportal.ua/ua/news/eksklyuzivy/ukraintsy-vyrashchivayut-rybu-i-ovoshchi-s-pomoshchyu-akvaponiki/.

Шарко, В. Д. Використання інформаційних технологій у процесі формування екологічної компетентності учнів на уроках фізики / Шарко В. Д., Куриленко Н. В. // Інформаційні технології в освіті. – 2011. – № 10. – С. 41–49.

United Nations, Department of Economic and Social Affairs, Population Division. World Population Prospects: The 2015 Revision, Key Findings and Advance Tables; Working Paper No. ESA/P/WP.241; United Nations: New York, NY, USA, 2015.

Junge, R.; König, B.; Villarroel, M.; Komives, T.; Jijakli, M.H. Strategic points in aquaponics. Water 2017, 9, P. 182.

The Iceland Statement. Ensuring safe and climate-resilient water and sanitation (2018) 26–27 June 2018, Reykjavík, Iceland. URL: http://www.euro.who.int/ru/publications/policy-documents/ensuring-safe-and-climate-resilient-water-and-sanitation-the-iceland-statement.

Van Woensel, L.; Archer, G.; Panades-Estruch, L.; Vrscaj, D. Ten Technologies Which Could Change Our Lives; European Union: Brussels, Switzerland, 2015.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.