ІННОВАТИКИ У МЕТОДИЧНІЙ СКЛАДОВІЙ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ В КЛАСИЧНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ
Анотація
Розглядаються питання, які стосуються інноваційних перетворень в площині освітньої діяльності нашої держави і ґрунтуються на необхідності врахування світових глобалізаційних та інтеграційних процесів розвитку теорії та практики навчання у ВНЗ з метою створення єдиного європейського простору неперервної освіти, і зумовлюють інтеграцію системи вищої освіти України у світову з переходом на Європейські стандарти навчання, а саме підготовка вчителів нової генерації: вчителів-європейців. Аналізуються можливі шляхи запровадження інноваційних технологій навчання, що спрямовані на формування фахових компетентностей студентів, розвиток та формування інформаційно-аналітичних вмінь, на підвищення рівня освіченості особистості, на здатність студента до оптимізованої практичної професійної діяльності. Запропоновано можливі шляхи формування готовності студентів-фізиків до застосування засобів ІКТ у майбутній професійній діяльності під час вивчення фахово-орієнтованих дисциплін з комплексним використанням засобів ІКТ як елементів інноватики на кожному етапі навчання фізики у ВНЗ, що забезпечить поліпшення фахової методично-спрямованої підготовки випускників – майбутніх вчителів фізики.
The article deals with issues relating to innovative transformations in the area of the education of our country and based on the necessity to take into account world globalization and integration processes of the theory and practice development of teaching at higher educational institutions of the III-IV accreditation levels to create a single European area of lifelong education and contribute integration of higher education in Ukraine into the world’s one with a gradual transition to European education standards, which, in turn, will ensure the development of international collaboration in education on the basis of dialogue and interpenetration of cultures and will ensure the mobility of Ukrainian universities graduates on the international arena and will solve the problem of diplomas equality and education services standardization. That’s why among the priorities of teacher’s tasks lies new generation training: teachers-Europeans, absolute consequence of which will be the educational process implementation of higher educational institutions of innovative information and communication technologies, which characterized as a system of home and European education, which are at present developing on based intensive integration. This article examines the possible ways of innovative learning technologies aimed implementation at students’ professional competencies formation, information and analytical skills and creativity development and formation, to increase the level of education of the individual, the ability of the student to optimized practical activity. Possible ways of forming students studying physics readiness to use ICT in their future career while studying professionally directed disciplines are outlined and covered (theoretical component of preparedness study provided the following disciplines: "Computer Science and Programming", "Basics of PC", "Tools of Computer Modeling", "Methods of Computer Modeling" and 2) practical component of readiness "School Physics Course and Its Teaching Methodology", "Modern ICT at School Course on Physics and Astronomy", "Methods of Students' Knowledge in Physics Diagnosis" project on methods of teaching course on physics at schools) with integrated use of ICT tools as elements of innovation at every stage of teaching physics at high school that will provide professional and methodological improvements aimed to prepare future teachers on physics
Повний текст:
PDFПосилання
Забара О.А. Методика виконання фізичного практикуму майбутніми учителями фізики в умовах взаємозв’язку реального та віртуального навчального експерименту : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізика)» / О.А. Забара. – Кіровоград, 2015. – 22 с.
Слободяник О.В. Розв’язування індивідуальних Слободяник, С.П. Величко, А.В. Ткаченко // Наукові записекспериментальних завдань засобами ІКТ / О.В. ки. Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім. В.Винниченка, 2012. – Вип. 108. – С. 172-176.
Соменко Д.В. Розвиток пізнавальної активності студентів педагогічних університетів у процесі навчання фізики з використанням інформаційно-комунікаційних технологій: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізика)»/ Д.В. Соменко. – Кіровоград, 2015. – 22 с.
Сосницька Н.Л. Компетентісний підхід як методологічна основа підготовки майбутніх вчителів фізико-математичних дисциплін до інноваційно-педагогічної діяльності / Н.Л. Сосницька, В.В. Ачкан / Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : Серія педагогічна. – 2015. – Вип. 21 : Дидактика фізики як концептуальна основа формування компетентнісних і світоглядних якостей майбутнього фахівця фізико-технологічного профілю. – С. 146-148.
Ткаченко А.В. GOOGLE SITES як засіб формування готовності майбутніх вчителів до застосування ІКТ у професійній діяльності / А.В. Ткаченко, Л.О. Кулик // Наукові записки. Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 1. – Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. – Вип. 8. – С. 196-201.
Ткаченко А.В. WEB-технології – як засіб посилення практично-орієнтованої спрямованості фахової підготовки майбутнього вчителя фізики / А.В. Ткаченко, Л.О. Кулик //Науково-дослідна робота в системі підготовки фахівців-педагогів у природничій, технологічній та економічній галузях: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, м. Бердянськ, 15-17 вересня 2015 р. – Бердянськ: БДПУ, 2015. – С. 159.
Ткаченко А.В. Використання GOOGLE SITES у підготовці студентів-фізиків до педагогічної діяльності / А.В. Ткаченко, Л.О. Кулик // Сучасні тенденції навчання фізики у загальноосвітній та вищій школі: Матеріали II Міжнародної Інтернет-конференції, присвяченої 120-річчю від дня народження Ігоря Євгеновича Тама, м. Кіровоград, 15-16 жовтня 2015 р. – Кіровоград: РВВКДПУ ім. В. Винниченка, 2015. – С.66.
Ткаченко А.В. Проблема формування готовності майбутніх учителів фізики до застосування WEB-орієнтованих засобів навчального призначення / А.В. Ткаченко, Л.О. Кулик // Проблеми математичної освіти (ПМО-2015): Матеріали міжнародної науково-методичної конференції, м. Черкаси, 4-5 червня 2015 р. – Черкаси: ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2015. – С. 217.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.