РОЛЬ ФІЗИКИ У ФОРМУВАННІ КОГНІТИВНОГО КОМПОНЕНТУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ТЕХНІКІВТЕХНОЛОГІВ ХІМІЧНОЇ І МАШИНОБУДІВНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ
Анотація
Стаття присвячена проблемі визначення місця дисципліни «Фізика» у формуванні структурних складових майбутньої професійної компетентності техніків-технологів ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації, зокрема когнітивної компетенції. Розкрите поняття професійної компетентності технікатехнолога та встановлені її складові (компетенції). З’ясовано, що інтеграція фізичного знання у професійну підготовку відбувається через реалізацію фактологічних, понятійних, теоретичних, методологічних, міжпредметних зв’язків. У статті були досліджені зв’язки фізики з навчальними дисциплінами економічної, природничо-наукової та професійної підготовки, їх вплив на вибір оптимальних форм, методів та засобів навчання у відповідності до вимог сьогодення, рівня розвитку інформаційних технологій.
This article is devoted to the problem of determining the place of the discipline “Physics” in the formation of structural components of future professional competency of technician-technologists of higher educational institutions of I-II accreditation levels, including cognitive competence. The concept of professional competency of technician-technologist has been expanded and its components (of competence) have been determined. Among the competencies that are decisive in professional becoming of students technico-tehnological profile there is cognitive competence, the development of which is in close interaction of all disciplines determined by the curriculum for the corresponding direction of training. It has been found that the integration of physical knowledge in training takes place through the implementation of factual, conceptual, theoretical, methodological, intersubject communications. The links of physics with academic disciplines of economic, natural science and training, their influence on the choice of optimal forms, methods and means of training in accordance with present level of development of information technologies have been investigated.
Повний текст:
PDFПосилання
Азарова Р.Н., Золотарьова Н.М. Розробка паспорта компетенції: метод. рекомендації для організаторів проектних робіт та проф.-викл. колективів вузів Р.Н. Азарова, Н.М. Золотарьова / М., 2010. – 48 с.
Глобін О.І. Міжпредметні зв’язки в умовах профільного навчання математики: методичний посібник для вчителів/ О.І. Глобін – К.: Педагогічна думка, 2012.– 88 с.
Енциклопедія освіти / за заг. ред. В.Г. Кременя. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
Закон України «Про вищу освіту» від 8 липня 2010 року N 2456-VI із змінами і доповненнями [Електр. ресурси]. –Режим доступу: http://hrliga.com/docs/Zakon_1556-VII.htm
Максимова В.Н. Межпредметные связи в процессе обучения / В.Н. Максимова. – М.: Просвещение, 1988. – 192 с.
Постанова від 3 листопада 1993 р. N 896 Про Державну національну програму "Освіта" ("Україна XXI століття") [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://zakon3.rada. gov.ua
Філософський енциклопедичний словник : энциклопедия / НАН України, Ін-т філософії ім. Г.С. Сковороди ; голов. ред. В. І. Шинкарук. - Київ : Абрис, 2002. - 742 с
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.