АКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ХМАРО ОРІЄНТОВАНИХ СИСТЕМ ПЕРЕКЛАДУ ДЛЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ

Ольга Олександрівна Кишинська

Анотація


Аналізується вітчизняний та зарубіжний досвід використання активних методів навчання в галузі перекладу із застосуванням вільнопоширюваних систем перекладу для майбутніх учителів української мови та літератури. Розроблена цілісна хмаро орієнтована система перекладу (програми-перекладачі, електронні словники, ТМ-системи, програмні забезпечення та хмаро орієнтовані платформи для перекладачів) з метою впровадження в навчальний курс «Теорія літератури». Запропоновані активні методи навчання передбачають самостійне навчання студентів з використанням вільнопоширюваних систем перекладу для виконання пізнавальних і практичних завдань; формування комунікативних та дослідницьких вмінь (виявлення проблеми, спостереження, аналіз, висування гіпотез, узагальнення); розвивання системного й логічного мислення, що може слугувати ефективним поштовхом до формування дослідницьких компетентностей у майбутніх вчителів. Актуальність дослідження розглядається у формуванні дослідницьких компетентностей майбутніх учителів української мови та літератури в контексті впровадження навчального курсу з використанням хмаро орієнтованих систем перекладу для ефективного здійснення перекладу іншомовних художніх текстів. 

 

Analyzes the domestic and foreign experience using active methods of training in the field of translation with using free systems of translation for future teachers of Ukrainian language and literature. Have Developed a complete cloud oriented system of translation (programs of translation, dictionaries, TM systems, software and cloud -oriented platform for translators) to implement introduction of the training course " Theory of Literature ". The proposed active methods of training include independent learning of students using free systems of translation to perform cognitive and practical problems; formation of communication and research skills (problem identification, monitoring, analysis, nominate hypothesis, generalization); development systematic and logical thinking , which can serve as an effective impetus to the formation of researching competences of the teachers. Topicality of research is considered in forming researching competences of future teachers of Ukrainian language and literature in the context of introduction of the training course with using cloud oriented systems of translation for making efficient translation of foreign literary language texts.


Повний текст:

PDF

Посилання


Бадмаев Б.Ц. Психология и методика ускоренного обучения / Бадмаев Б.Ц./ – М. : ВЛАДОС, 1998. – С. 272.

Гаврилина Е.И., Черток Н.А. Преподавание английского язика в вузе как инструмент социальной адаптации специалиста к условиям современной экономики / Гаврилина Е.И., Черток Н.А.// Сучасні проблеми методики та практики підготовки фахівців /Вісник ДонНУЕТ – Донецьк: 2013. – Вип. № 2 (58) - С.138-145.

Гриб’юк О.О. Педагогічне проектування комп’ютерно орієнтованого середовища навчання дисциплін природничо-математичного циклу в загальноосвітніх навчальних закладах/ Гриб’юк О.О.// Наукові записки. - Випуск 7. - Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 3 - Київ: 2015, С. 38-50.

Гриб’юк О.О. Когнітивна теорія комп’ютерно орієнтованої системи навчання природничо-математичних дисциплін та взаємозв’язки вербальної і візуальної компонент / Гриб’юк О.О. // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» – Додаток 1 до Вип.36, Том IV (64): Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – Київ: Гнозис, 2015. – С. 158-175.

Гриб’юк О.О. Вплив інформаційно-комунікаційних технологій на психофізіологічний розвиток молодого покоління. “Science”, the European Association of pedagogues and psychologists. International scientific-practical conference of teachers and psychologists “Science of future”: materials of proceedings of the International Scientific and Practical Congress. Prague (Czech Republic), the 5th of March, 2014/ Publishing Centerof the European Association of pedagogues and psychologists “Science”, Prague, 2014, Vol.1. 276 p. - S. 190-207.

Кишинська О.О. Розвиток професійних компетентностей вчителів філологічних спеціальностей в контексті проектування комп’ютерно орієнтованого навчального середовища / Кишинська О.О. // Гуманітарний вісник ДВНЗ “Переяслав-Хмельн. держ. пед. ун. ім. Г. Сковороди” – Дод. 1 до Вип. 36, Том ІІI (63): Тематичний випуск “Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору”. – К.: Гнозис, 2015. – С. 365-374.

Jacobs, G. M., & Hall, S. (2002). Implementing cooperative learning. In J. C. Richards & W. A. Renandya (Eds.), Methodology in language teaching: An anthology of current practice (pp. 52-58). New York, NY: Cambridge University Press.

Hennessey A., Rylee A. Dionigi Implementing cooperative learning in Australian primary schools: Generalist teachers’ perspectives. // Issues in Educational Research. – 2013. – Vol. 23. - №1. – P. 52-68. - [online] — Available from: http://www.iier.org.au/iier23/hennessey.pdf


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.