ВІДКРИТІ ВІКІ-КУРСИ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

Василь Олександрович Болілий, Вікторія Володимирівна Копотій

Анотація


Стаття присвячена опису опублікованих навчальних матеріалів на Вікі-КДПУ, а саме, електронних навчальних курсів, які ми пропонуємо називати вікі-курси. Метою статті є розгляд досвіду впровадження відкритих вікі-курсів у навчальний процес в Кіровоградському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка. Для досягнення мети використовувалися такі методи дослідження: теоретичні – аналіз і узагальнення методичної літератури та нормативної документації з питань організації навчального процесу; вивчення і систематизація досвіду залучення вікі-курсів; аналіз ефективності «змішаного» навчання; педагогічний експеримент. У статті розглядається уніфіковане представлення про вікі-курс – шаблон навчального курсу. Наводяться результати використання вікі-курсів у навчальному процесі, приклади студентських статей і портфоліо, способи організації спілкування викладача і студентів. Загалом, використання вікі-курсів робить освітній процес більш індивідуалізованим і диференційованим за рахунок гнучких налаштувань до особистісних характеристик користувача.

 

The paper deals with the published e-Learning materials posted on Wiki-KSPU, particularly electronic academic courses which we suggest to call wiki-courses. A wiki-course is an open complex of e-Learning and methodological materials made up of texts, images, files, and URL links posted on a wiki-website and used in blended educations. This paper authors have aimed to research the experience of implementing open wiki-courses in the curricula of the Kirovohrad V. Vynnychenko State Pedagogical University. Achieving well-defined objectives the authors have availed of both theoretical research methods (analytical generalization of methodological referent sources and regulatory instruments which standardize educational process) and practical ones (study and systematization of wiki-courses implementation, blended studies efficiency analysis, pedagogical experiment). The paper also deals with the generalized eight-year-long experience of implementing e-Learning on the wiki-website platform and the unified concept of a wiki course template. The results of implementing e-Learning in the educational process, examples of students’ articles and portfolio, methods to maintain communication of instructors and students have been given. Generally, Wiki-KSPU is used as a platform for the publicizing of the main information on courses, instructors, and students as well as links to the instruction guides and methodological materials stored at Cloud-KSPU. Lectures texts, various tasks for practical classes and seminars are uploaded by instructors into cloud warehouses as PDF files which can be accessed via links posted on a wiki-course webpage. Maintaining communication of instructors and students is provided by means of a specialized webpage targeted to moderate e-Learning (“Participants” category). Overall, wiki-courses implementation tend to personalize and differentiate educational processes by means of flexible settings aimed to adopt individual features of specific users.


Повний текст:

PDF

Посилання


Blended learning. Wikipedia [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://en.wikipedia.org/wiki/Blended_learning

Curtis J. Bonk, Charles R. Graham, Jay Cross, Michael G. Moore The Handbook of Blended Learning: Global Perspectives, Local Designs San Francisco, 2006, Pfeiffer. 624 p. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://eu.wiley.com/WileyCDA/WileyTitle/productCd- 0787977586.html

The Definition Of Blended Learning. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.teachthought.com/blended- learning-2/the-definition-of-blended-learning

Болілий В.О. Вікі-портал як складова відкритого освітнього середовища сучасного університету / В.О. Болілий, В.В. Копотій [Електронний ресурс] // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. – Випуск 1 – 2015. – С. 1-14. – Режим доступу: http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/1#.VlRpG4Sli1F

Болілий В.О. Інформаційно-комунікаційний простір Кіровоградського державного педагогічного університету / В.О. Болілий, В.В. Копотій // Науковий часопис НПУ імені МП Драгоманова. Серія 2: Комп'ютерно-орієнтовані системи навчання. – 2015. – №. 15. – С. 126-130. – Режим доступу: http://nbuv. gov. ua/j-pdf/Nchnpu_2_2015_15_24. Pdf

Копотій В.В. Вікі-портал Кіровоградського державного педагогічного університету // Комп’ютер у школі та сім’ї – 2011. – №5. – С. 14-16.

Кухаренко В.М. Системний підхід до змішаного навчання / В.М. Кухаренко // Інформаційні технології в освіті. – 2015. – № 24. – С. 53-67. – Режим доступ: http://ite.kspu.edu/Issue_24/p-53-67

Морзе Н.В. Атестація електронних навчальних курсів у системі дистанційного навчання / Н.В. Морзе, О.Г. Глазунова // Інформаційні технології в освіті: Зб. наук. праць. – Вип. 7. – Херсон: ХДУ, 2010. С. 47-68. – Режим доступу: http://ite.kspu.edu/webfm_send/676

Сторожук О.Л. Особливості використання електронних навчальних курсів для організації самостійної та індивідуальної роботи студентів / О.Л. Сторожук, Я.І. Соколовський // Науковий вісник НЛТУ України. – 2015. – Вип. 25.9. – С. 355-359. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvnltu_2015_25


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.