ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ПРОФІЛЬНОГО ТЕХНОЛОГІЧНОГО НАВЧАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ
Анотація
Стаття присвячена пошуку шляхів удосконалення підготовки майбутніх учителів технологій до використання інтерактивних технологій кооперативного навчання старшокласників у гетерогенних групах у процесі профільного технологічного навчання. У дослідженні використано взаємно доповнюючі методи: вивчення, аналіз і систематизація психолого-педагогічної і методичної літератури, а також системний і проблемно-пошуковий методи для обґрунтування шляхів удосконалення використання інтерактивних технологій кооперативного навчання старшокласників у гетерогенних групах у процесі профільного технологічного навчання Враховуючи результати проведеного дослідження, пропонуємо впровадження інтерактивних технологій кооперативного навчання для профільного технологічного навчання старшокласників розпочинати з визначення їхніх пізнавальних можливостей і згідно одержаних результатів та запропонованих рекомендацій здійснити комплектування гетерогенних груп в класному колективі; на початку реалізації інтерактивних технологій кооперативного навчання у гетерогенних групах в навчальному процесі використовувати їх із врахуванням запропонованої послідовності інтерактивних технологій та дотриманням відповідних вимог.
The article is devoted to searching the ways of improving the preparation of would-be-teachers technologies for using interactive technologies of collaborative teaching of senior students in heterogeneous groups in profession-oriented technological teaching. Complementary methods are used in research: learning, analysis and classification of psychology, pedagogical and methodological literature, also system and problem-researching methods for the ways of grounds the usage of interactive collaborative teaching technologies of senior students in heterogeneous groups in profession-oriented technological teaching. Taking to the point the results of the research we offer: to start a promotion of interactive technologies of collaborative teaching for profession-oriented technological teaching of senior students from indicating their cognitive knowledge and according to the results and offered recommendations to accomplish set of heterogeneous groups in students’ team; in the beginning of realization of interactive technologies of collaborative teaching in heterogeneous groups in teaching process we recommend to use them counting offered sequence of interactive technologies and keeping appropriate requirements.
Повний текст:
PDFПосилання
Волкова Н. П. Педагогіка: навч. посіб. 3 – вид., стер. / Н. П. Волкова. / – К.: Академвидав, 2009. – 616 с.
Інтерактивні технології: теорія та методика // Пометун О. І., Побірченко Н. С., Коберник Г. І., Комар О. А., Торчинська Т. А. – Умань –Київ. – 2008. – 95 c. http://Interact_tehn_teor_met.pdf
Калмыкова 3. И. Обучаемость и принцип построения ее диагностики // Проблемы диагностики умственного развития учащихся. Сб. статей / Под. ред. З. И. Калмыковой. – М. : Педагогика, 1976. – С. 10–38.
Коберник О. М. Теорія і методика профільного технологічного нав- чання учнів в старшій школі: навчальний посібник / О. М. Коберник, А. І. Те- рещук. – Умань: ФОП Жовтий, 2013. – 365 с.
Майорова І. Г. Впровадження інтерактивного навчання у професійну підготовку фахівців / І. Г. Майорова. – Донецьк : ІПО ІПП УМО, 2012. – 42 с.
Побірченко Н. С. Інтерактивне навчання в системі освітніх технологій / Н. С. Побірченко, Г. О. Коберник // Початкова школа. – 2004. – №10. – С. 8-10.
Пометун О. І. Інтерактивні методи навчання. // Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України, головний ред. В. Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
Пометун О. І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: наук. – метод. посібн. / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко. / За ред.. О. І. По- метун. – К.: Видавництво А. С. К., 2004. – 192 с.
Ревенко В. В. До питання про суть та класифікацію інтерактивних технологій / В. В. Ревенко // Педагогіка вищої та середньої школи : [збірник наукових праць] / [гол. ред. – проф. Буряк В. К.]. – Кривий Ріг : КДПУ, 2008. – Вип. 21. – С. 228 – 234.
Сиротенко Г. О. Сучасний урок: інтерактивні технології навчання. / Г. О. Сиротенко – Х.: Видав. гр. «Основа», 2003. – 80 с.
Чубар В. В. Профільне навчання старшокласників технологій в умо- вах диференційовано-групової організації навчального процесу / В. В. Чубар // Наукові записки. – Серія: Педагогічні науки. – Вип. 82. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2011. – 264 с. – С. 246 – 255.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.