ЗАЛУЧЕННЯ УЧНІВ ДО РОЗВ’ЯЗУВАННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗАДАЧ ФІНАНСОВОГО ЗМІСТУ ТА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ ДО ЇХ ВИКОРИСТАННЯ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

Ганна Анатоліївна Фесенко

Анотація


В статті обґрунтовано соціальну значущість проблеми підвищення фінансової грамотності населення як чинника впливу на внутрішню інвестиційну політику України, котра базується на власних фінансових джерелах громадян. Розкрито роль математичних задач фінансового змісту як засобу навчання учнів фінансової грамотності та доведено,що в умовах компетентнісного підходу до навчання математики вони відіграють провідну роль у підсиленні прикладної і практичної складової математичної освіти школярів. Охарактеризовано стан впровадження елементів фінансової грамотності в шкільну математичну і вищу педагогічну освіту майбутніх вчителів математики. Представлено типи математичних задач фінансового змісту і джерела для їх підбору. Визначено зміст підготовки майбутніх вчителів математики до застосування задач фінансового змісту в процесі навчання учнів профільних класів математики.

 

The social significance of the problem of increasing the population financial literacy as the factor that influences Ukrainian internal investment policy which is based on citizens’ own financial sources is grounded in the article. The role of mathematical tasks concerning financial contents as a mean of teaching learners financial literacy is disclosed and it is proved that due to the competence approach to the mathematics teaching these tasks play an important role in increasing applied and the practical component of schoolchildren mathematical education. The state of using of financial literacy elements in school mathematical and high school pedagogical education of future mathematics teachers is described. The types of mathematical tasks concerning financial contents and the sources for their selection are given. The contents of future teachers of mathematics training to the financial contents tasks usage while teaching the learners of specialized classes are defined

 


Повний текст:

PDF

Посилання


Леонов В.В. Мотивація фінансової поведінки населення України: автореф. дис.. на здобуття наук. ступеня канд.. соціол. наук. 22.00.04 – спеціальні та галузеві соціології / В.В.Леонов. – Київ, 2008.- 19 с.

Захист прав споживачів фінансових послуг: поінформовані та захищені споживачі – запорука підвищення довіри до фінансового сектору // Проект USAID «Розвиток фінансового сектору» (FINREP). – 2009-2012. – 104 с. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: – http://www.finrep.kiev.ua/download/legal_publication_jan2013_ua.pdf

Шоферовська Л.С. До проблеми введення елементів фінансової математики в школу / Л.С.Шоферовська // Неперервна професійна освіта: теорія і практика., вип. ІV, 2002. – С. 80 – 86.

Межейнікова Л.С., Швець В.О. Математичні задачі з фінансовим змістом в основній школі: навчально-методичний посібник. - Х.: Видавнича група "Основа", 2005. – 96 с.

Межейнікова Л.С. Математичні задачі на сімейний бюджет в основній школі // Дидактика математики: проблеми і дослідження: Міжнародний збірник наукових робіт/. Л.С.Межейнікова. – Вип. 21. – Донецьк: фірма ТЕАН, 2004. – С.62-68.

Програма факультативного курсу “Основи фінансової математики та математичної економіки” ліцею №100 “Поділ” // Математика в школі. – 1998. - № 3.-С.13-17

Фесенко Г.А. Спецкурс «фінансова математика» як засіб підготовки учнів і студентів до фінансової діяльності / Г.А.Фесенко.- Пошук молодих.Вип.15.-Херсон: Видавництво В.С.Вишемирський.- 2016.- С.144-146

Лукашин Ю.П. Финансовая математика. Учбно-методический комплекс / Ю.П.Лукашин. -М.: Изд. центр ЕАОИ, 2008. – 200 с.

Медведев Г.А.Начальный курс финансовой математики: Учеб.пособие./ Г.А.Медведев.- М.: ТОО«Остожье», 2000. – 267с.

Четыркин Е.М. Финансовая математика: Учеб/ Е.М.Четыркин. – М.: Дело, 2001. – 400 c.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.