ФОРМУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ

Марина Юріївна Ляшенко

Анотація


У статті проаналізовано ключові компетентності особистості та розкрито «поняття підприємницької компетентності». На основі аналізу економічного блоку змісту підготовки фахівців визначено суперечність: між потребою суспільства в педагогічних кадрах для підготовки підростаючого покоління до підприємницької діяльності та сучасним станом економічної підготовки майбутніх учителів технологій. Для її вирішення нами обґрунтовано необхідність формування підприємницької компетентності у майбутніх учителів технологій для педагогічної діяльності та для власного всебічного розвитку особистості. Для цього запропоновано і охарактеризовано вибіркову дисципліну «Основи підприємницької діяльності», яка спрямована на формування підприємницької компетентності. Перший змістовний модуль дисципліни «Теоретичні основи підприємництва» формує у майбутніх фахівців технологічної освіти основні терміни і поняття, що характеризують основи підприємницької діяльності. Другий модуль «Практичні аспекти створення власної справи» присвячений вивченню технології створення власної справи: від планування успіху підприємницького проекту до реалізації підприємницького проекту.

 

Implementation of economic knowledge in technological education is one of the conditions of continuous economic education. The aim of the article is to develop business competence in future teachers of technology at the process of teaching the basics of entrepreneurship. Article analyzes key competencies of a personality and defines «the concept of business competence.» Based on analysis of the economic block of specialists training content, contradiction was determined: between the needs of society in the pedagogical workers for preparation of the younger generation to entrepreneurial activity and the current state of economic training of future teachers of technology. As the decision, was proved the necessity of entrepreneurial competence formation of future teachers of technology for pedagogical activity and for their own personal development. Considering specifics of professional training of technological education specialists, we have defined the entrepreneurial competence as the ability to use knowledge and skills from the basics of entrepreneurship at the pedagogical activity; commitment to create own business as the ability to prove their scientific achievements to commercialization and to implement them at certain economy field; critically interpret and apply different information; creative approach to business, and leadership qualities. The article suggests and defines selective discipline «Basics of entrepreneurship», which is aimed to form business competence. First thematic module of the «Theoretical Basics of Entrepreneurship» forms in future specialists of technological education main terms and concepts describing the basics of entrepreneurship. Second module «Practical Aspects of Entrepreneurship» is dedicated to creation of own business, from successful planning to implementation of business project. Perspective for further research at this area is seen in the method development of forming entrepreneurial competence as a part of professional competence of future teachers of technology.


Повний текст:

PDF

Посилання


Білова Ю. А. Поняття та структура підприємницької компетентності майбутніх фахівців економічного профілю / Ю. А. Білова // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. – 2013. – Вип. 7. – С.15–17.

Боринець Н. Метод проектів у викладанні трудового навчання Н. Боринець // Трудове навчання. – 2011. – № 9 (45). – С. 8 – 15.

Уроки з підприємницьким тлом : Навчальні матеріали / За заг. ред. Е. Бобінської, Р. Шияна, M. Товкало. Варшава: Сова, 2014.

Коберник О. М. Теоретико-методичні засади компетентнісного підходу в технологічній освіті / О. М. Коберник // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. – 2014. – Вип. 37. – С. 85–91.

Корець М. Концептуальні засади трансформації професійної підготовки вчителів для освітньої галузі «Технології» / М. Корець // Вища освіта України. – 2004. – № 2. – С. 53–58.

Левін П. Б. Місце трудового навчання в засвоєнні основ економічних наук основної школи/ П.Б. Левін// Педагогічна освіта : теорія і практика [Текст] : зб. наук. пр. / Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. І. Огієнка, Ін-т педагогіки НАПН України ; [редкол. : П. С. Каньоса (відп. ред.) та ін.]. – Кам'янець-Подільський : КПНУ, 2014. – Вип. 1 (16). – С. 225– 230.

Уроки з підприємницьким тлом : Навчальні матеріали / За заг. ред. Е. Бобінської, Р. Шияна, M. Товкало. Варшава: Сова, 2014.

DeSeCo. Definition and Selection of Competencies. Theoretical and Conceptual Foundations (DESECO). Strategy Paper on Key Competencies. An Overarching Frame of Reference for an Assessment and Research Program – OECD (Draft). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.deseco.admin.ch/


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.