АСПЕКТИ МЕТОДИКИ ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ МАТЕМАТИЧНОГО АНАЛІЗУ ПРИ ВИВЧЕННІ ФІЗИКИ У СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ
Анотація
Запропоновано ефективний механізм підвищення якості фізичної освіти у середній школі за рахунок використання методів матаналізу при розв’язуванні фізичних задач. У якості примірника наведено низку теоретичних завдань, що можливо розв’язати одночасно методами елементарної алгебри, та із використанням елементів диференціального та інтегрального обчислення. Завдання охоплюють де кілька тематичних розділів фізики з метою сприйняття учнями універсальності використання методів математичного аналізу щодо теоретичного моделювання фізичних процесів. Спираючись на систему критеріїв ефективності, наведено результати дослідження динаміки рівня якості знань фізики відокремленої групи учнів за час впровадження методики практичного використання елементів математичного аналізу для розв’язування фізичних задач. Підвищення рівня якості знань учнів має сприяти ефективній адаптації абітурієнтів до системи викладання технічних дисциплін у вищих навчальних закладах. Автори статті використали власний багаторічний досвід викладання фізики та математики у КЗО «СЗШ №19» Дніпропетровської міської ради, та у ВНЗ НГУ м. Дніпропетровська.
An efficient way is provided to improve the quality of studying Physics in secondary school.The offered theoretical tasks can be solved both by the methods of elementary algebra ,differential and integral calculus methods .The tasks are spread over several theoretical topics with the aim of improving the students’ perception of mathematical analysis methods in the theoretical modeling of the physical processes .The methodological recommendations for using the elements of mathematical analysis are worked out with the aim of increasing the quality of teaching Physics in secondary school. As a consequence of this, there will be a possibility of more effective students adaptation to the system of teaching technical disciplines in the universities. The authors used their rich long – term experience in teaching physics and mathematics at school 19, Dnipropetrovsk and the National Mining University.
Повний текст:
PDFПосилання
Державна стратегія регіонального розвитку на період до 2020 року, постанова Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 р № 385 // Офіційний вісник України, 2014 р., № 9 //
Календарне планування. Фізика 7-11 класи. Астрономія. 11 клас / уклад. О.М. Євлахова, М.В.Бондаренко. – Х .: Вид. група «Основа», 2011. – 120 с.
Карпухіна Є.А.Фізика 11 клас. Академічний рівень. Профільний рівень.: Збірник задач/ Ф.Я.Божинова, Є.А.Карпухіна, Т.А.Сарій. – 2 вид., перероб. та доп. – Х.: «Ранок», 2011. – 224с.
Бугаев A. И. Методика викладання фізики у середній школі. – М.: Просвещение, 1981. – 288 с
Имашев Г. Инновационные подходы в развитии политехнического образования в процессе обучения физике в средней школе. – Атырау: АтГУим. Х. Досмухамедова, 2011. – 150 с.
Бар’яхтар В. Г. Фізика : підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. : академічний рівень / В. Г. Бар’яхтар, Ф. Я. Божинова. – Х. : Ранок, 2012. – 256 с.
Гончаренко С. У. Фізика : підруч. для 11 кл. серед. загальноосв. шк. / С. У. Гончаренко. – К. : Освіта, 2002. – 319 с.
Коршак Є. В. Фізика : підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Є. В. Коршак, О. І. Ляшенко, В. Ф. Савченко. – К. : Генеза, 2011. – 245 с.
Мякишев Г. Я. Физика : учеб. для 11 кл. общеобразоват. учреждений : базовый и профильный уровни / Г. Я. Мякишев, Б. Б. Буховцев, Н. Н. Сотский. – 17-е изд., перераб. и доп. – М. : Просвещение, 2008. – 372 с. : ил.
Кірик Л.А. Уроки фізики. 11 клас: Календарно – тематичне планування, плани-конспекти уроків, методичні рекомендації,тематичні контрольні роботи. – Х.: Ранок – НТ,2004. – 416 с.
Збірник програм курсів за вибором і факультативів з фізики та астрономії. 6 – 12 класи. – Х.: Вид. група «Основа» , 2009. – 192 с. – (Серія «Профільне навчання»).
Диференціальний та інтегральний методи розв’язування фізичних задач у середній школі"[Електронний ресурс] : Відкритий урок: розробки, технології, досвід" №04/2013. – Режим доступу: http://osvita.ua/publishing/urok/.
Диференціальний метод розв’язування фізичних задач у середній школі [Електронний ресурс] : "Відкритий урок: розробки, технології, досвід" № 12/2013. – Режим доступу: http://osvita.ua/publishing/urok/
Дослідження ефективності використання технології «хмарних обчислень» у загальній методиці викладання фізики в середній загальноосвітній школі / Є.Є. Сидоренков, Ю.Б. Олевська // Вісник Запорізького національного університету: збірник наукових статей. Педагогічні науки. — 2013. — № 2 (20). — С. 132–140.
Інтегральний критерій якості шкільної освіти при використанні технології «хмарних обчислень»/ Є.Є. Сидоренков, Ю.Б. Олевська // Наукові записки. – Випуск 5. – Серія: Проблеми методики фізико- математичної і технологічної освіти. Частина 3. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. –194 с.
Український центр оцінювання якості освіти. Фізика. Результати ЗНО [Електронний ресурс]:Освіта.UA–2015. – Режим доступу: ru.osvita.ua/test /rez_ zno/29884/.
КЗО «СЗШ №19» Дніпропетровської міської ради [Електронний ресурс]: Електронні журнали – 2014-2015. – Режим доступу: school19_ babushk.klasna.com
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.