ПОНЯТТЯ ПРОФЕСІЙНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ

Прядун Валерій Олександрович

Анотація


дослідженні проаналізовано поняття «особистісна спрямованість», «професійна спрямованість», а також визначено основні компоненти, що формують професійну спрямованість особистості майбутнього фахівця, а саме: здійснено аналіз психолого педагогічної літератури та досвіду науковців-дослідників щодо сутності спрямованості особистості та професійної спрямованості (інтегроване поняття, яке є компонентом загальної спрямованості особистості, безпосереднім чином пов’язане з мотиваційною сферою людини, яка формує вибіркове позитивне ставлення до професії, особистісне прагнення застосовувати свої знання, досвід, здібності в галузі обраної професії та самореалізуватися в ній); здійснено аналіз психолого-педагогічної літератури та досвіду науковців-дослідників щодо компонентів, які формують професійну спрямованість; на основі проведеного аналізу визначено основні компоненти, що формують професійну спрямованість особистості майбутнього фахівця (мотиваційний, емоційний, рефлексивний, когнітивний та діяльнісний); з’ясовано перспективи щодо подальших досліджень у цьому напрямі.

The article analyzes the concept of "personal orientation", "professional orientation", as well as the basic components that form the professional orientation of the person of the future expert. Namely, the analysis of psychological and educational literature and the experience of the scientists about the nature of person and a professional orientation (integrated concept which is a component of the overall orientation of the person, directly linked to the motivational sphere of man, forms a selective positive
attitude towards the profession, personal desire to apply their knowledge, experience and abilities in their chosen profession, and self-actualization in it). The analysis of psychological and pedagogical literature and experiences of scientists regarding components forming the professional direction were carried out. Based on our analysis the basic components that form the professional orientation of the
person of the future expert were defined: personality (needs, desires, interests, ideals, beliefs, worldview, system of human orientation values), reflexive (self-appraisal and self-actualization, purposeful persistent improvement of their personal skills and qualities, the pursuit of professional growth, conscious attitude to the difficulties of their pedagogical activity), procedure (organizational skills; professional skills such as selection of the content and scope of educational information, taking into account age and individual characteristics of students, etc; communicative skills: pedagogical
communication, mutual understanding, mutual respect, empathy, etc; projective; reflective and creative skills: constructive analysis of their own professional activity, forecasting future actions, the ability to establish friendly mentoring and counseling). The prospects for further research in this direction were clarified.


Повний текст:

PDF

Посилання


Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания / Б.Г. Ананьев. – 3-е изд. – СПб.: Питер, 2002. – 240 с.

Божович Л.И. Изучение личности и формирование ее в онтогенезе / Л.И. Божович // Проблемы управления процессом формирования личности: материалы второго симпозиума / под. ред. А.В. Зосимовского, Л.И. Рувинского. – М.: Изд-во МГУ, 1972. – С. 7–18.

Зеер Э.Ф. Психология профессионального развития: учеб. пособ. для студентов высших учебных заведений / Э.Ф. Зеер. – 2-е изд., стер. – М.: Издательський центр «Академия», 2007. – 240 с.

Іванченко Є.А. Дослідження щодо виявлення професійної спрямованості студентів та результати її формування в системі інтерактивної професійної підготовки майбутніх економістів / Є.А. Іванченко // Наука і освіта. – О., 2009. – № 10. – С. 123–129.

Ильин Е.П. Мотивация и мотивы / Е.П. Ильин. – СПб.: Питер, 2003. – 512 с.

Маслоу А. Самоактуализация // Психология личности: тексты / под. ред. Ю.Б. Гиппенрейтер, А.А. Пузырея]. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1982. – С. 108–117.

Семиченко В.А. Проблемы мотивации поведения и деятельности человека. Модульний курс психологии. Модуль «Направленность» (Лекции, практические занятия, задания для самостоятельной работы) / В.А. Семиченко. – К.: Миллениум, 2004. – 521 с.

Сластенин В.А. Педагогика: инновационная деятельность / В.А. Сластенин, Л.С. Подымова. – М.: Магистр, 1997. – 224 с.

Тимошко Г.В. Дослідження професійної спрямованості студентів магістрантами / Г.В. Тимошко // Вісник Донбаської національної академії будівництва іархітектури. – 2011. – Вип. 2 (88). – С. 3–6.

Шевченко Л.М. Професійна спрямованість: методологічний аспект / Л.М. Шевченко // Науковий вісник. – К., 2005. – Вип. 88. – С. 204–215.

Яремчук С.В. Формування професійно-психологічної спрямованості особистості майбутнього вчителя: дис. … канд. психол. наук: 19.00.07 / Яремчук Софія Володимирівна. – К., 1999. – 216 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.