ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ОСОБЛИВОСТЕЙ ЕЛЕКТРИЧНОГО ПОЛЯ РУХОМОЇ ЗАРЯДЖЕНОЇ ЧАСТИНКИ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ САМОСТІЙНОСТІ МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ

Олександр Андрійович Коновал, Микола Анатолійович Слюсаренко, Тетяна Іванівна Туркот

Анотація


У статті обґрунтовано необхідність розвитку самостійності мислення студентівфізиків у процесі здійснення теоретичного аналізу особливостей векторних полів. У зв’язку з тим, що електродинаміка та методика її навчання насичені достатньо великою кількістю суперечностей, доведено, що саме на матеріалі їх вивчення можна плідно формувати самостійність і критичний стиль мислення майбутніх учителів фізики. На конкретних прикладах теоретичного аналізу особливостей електричного поля рівномірно рухомої зарядженої частинки продемонстровано шляхи реалізації дидактичних можливостей «критичного навчання».

 

The necessity of the development of students-physicists` independent thinking in the process of implementation of theoretical analysis of vector fields peculiarities is substantiated in the article. Due to the fact that electrodynamics and methods of its teaching are full of rather large number of contradictions, it is proved that on the material of its study it is possible to form independency and critical thinking style of future teachers of physics. The ways of implementation of didactic functions of «critical learning» on the specific examples of the theoretical analysis of the peculiarities of the electric field of a uniformly moving charged particle are demonstrated.


Повний текст:

PDF

Посилання


Подопригора Н. В. Математичні методи фізики : [навч. посібник для студентів вищ. навч. закладів] / Н. В. Подопригора, О. М. Трифонова, М. І. Садовий. – Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2012. – 300 с.

Парселл Э. Электричество и магнетизм : учебное руководство : пер. с англ. / Э. Парселл ; под ред. А. И. Шальникова и А. О. Вайсенберга. – 3-е изд., испр. – М. : Наука, 1983. – 416 с. – (Берклиевский курс физики).

Коновал О. А. Теоретичні та методичні основи вивчення електродинаміки на засадах теорії відносності : [монографія] / О. А. Коновал ; Міністерство освіти і науки України ; Криворізький державний педагогічний університет. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2009. – 346 с. : іл.

Ландау Л. Д. Теория поля / Л. Д. Ландау, Е. М. Лифшиц. – М. : Наука, 1973. – 504 с.

Дідович М. М. Систематизація знань учнів при формуванні поняття електромагнітного поля / М.М. Дідович, С.М. Мощенко // Дидактичні проблеми фізичної освіти в Україні : [матеріали наук.-практ. конф.]. – Чернігів : ЧДПУ ім. Т. Г. Шевченка, 1998. – С. 53–57.

Малихін О.В. Організація самостійної навчальної діяльності студентів педагогічних вищих навчальних закладів: теоретико-методологічний аспект: монографія / Олександр Володимирович Малихін. - Кривий Ріг: Видавничий Дім, 2009. - С. 67-78.

Попков В.А, Коржуев А.В. Дидактика высшей школы: Учеб. поосбие для студ. высших учеб. заведений / Владимир Андреевич Попков, Андрей Вячеславович Коржуев. - 2-е изд., испр. и доп. - М. : Издательский центр «Академия», 2004. - 192 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.