ВИКОРИСТАННЯ СТРОБОСКОПІЧНОЇ ВЕРСІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ЕКСПЕРИМЕНТІ ПРИ ВИВЧЕННІ ЗАКОНІВ МЕХАНІКИ

Володимир Миколайович Ткаченко, Євгенія Олександрівна Черевань

Анотація


Стаття присвячена впровадженню засобів інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес для аналізу характеру руху системи тіл фізичного експерименту. Запроваджено поняття і означення терміну «стробоскопічна версія» реального фізичного експерименту. Розглянуто процес створення стробоскопічної версії на прикладі лабораторної роботи по вивченню законів механіки за допомогою машини Атвуда шляхом монтажу її відео версії. Частоту кадрів використовуваного знімального апарату було встановлено експериментально за отриманою кадровою розгорткою відео версії лабораторної роботи.

Аналіз стробоскопічної версії дозволяє аналітично довести рівноприскорений характер руху системи тягарців та визначити абсолютне значення прискорення їх руху. Показана можливість спрощення експериментальної установки по вивченню законів механіки. Це дає можливість самостійно виконувати лабораторну роботу по вивченню законів механіки як студентам стаціонарного, так і заочного навчання. Подібні лабораторні роботи можуть бути рекомендовані і для дистанційного навчання.

The article is devoted to the introduction of information and communication technologies in the educational process for analyzing nature of the motion of weights system in the physical experiment . The concept and definition of the term "Stroboscopic version" of the reality physical experiment are given. The process of creating stroboscopic version on the example of the laboratory work on the study of the laws of mechanics with a machine Atwood by mounting it video version was examined. The frame rate of the used camera was established experimentally by the received video scan of the video version of the laboratory work.

Analysis stroboscopic version allows you to analytically prove the character of a uniformly accelerated motion of the system of weights and determine the absolute value of acceleration of their movement. The possibility of simplifying the experimental setup for studying the laws of mechanics is shown. This makes it possible to independently carry out laboratory work on studying the laws of mechanics both for students of in-patient and correspondence courses. Similar laboratory works can be recommended for distance learning


Повний текст:

PDF

Посилання


Ткаченко В.М., Дудченко І.В. Поєднання навчального експерименту і засобів інформаційно-комунікаційних технологій при вивченні законів механіки // Наукові записки КДПУ. Серія: Проблеми фізико-математичної і технологічної освіти, – Вип. 10, ч. 1 – Кропивницький-2016: с. 204 – 208.

Інформаційно-комунікаційні_технології. [Електронный ресурс]. – Режим доступа: https://uk.wikipedia.org/wiki/ – Название из экрана.

Глоссарий терминов. Видеокарты. [Електронный ресурс]. – Режим доступа: http://ek.ua/glos_ie.php?id=114#p12593 – Название из экрана.

Бычквов М. SONY VEGAS PRO – ПРОГРАММА ДЛЯ СОЗДАНИЯ ВИДЕО! [Електронный ресурс]. – Режим доступа: https://videosmile.ru/lessons/read/sony-vegas-pro.html – Название из экрана.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.