КОМП’ЮТЕРНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНИХ ЗАДАЧ З УРАХУВАННЯМ СПЕЦИФІКИ МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФАХІВЦІВ ЦИВІЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ

Маріанна Миколаївна Горонескуль

Анотація


Стаття присвячена питанню впровадження комп’ютерного моделювання як інструменту розв’язання професійно-орієнтованих задач з урахуванням специфіки майбутньої професійної діяльності фахівців цивільної безпеки. В рамках математичних дисциплін розв’язуються задачі, які орієнтовані на інтеграцію математичних дисциплін та дисциплін професійно-практичної підготовки. Розглядаються приклади задач аналітичного, синтетичного та порівняльно-узагальнюючого характеру. При розробці задач керувалися такими принципами: забезпечити майбутніх фахівців інструментарієм, який знадобиться їм в подальшій професійній діяльності, допомогти в набутті важливих навичок у роботі з інформаціє та вмінь представляти результати своєї роботи. Застосування комп’ютерного моделювання при розв’язанні професійно-орієнтованих задач дозволяє посилити пізнавальний інтерес, збільшити роль аналітичної складової при організації навчальної діяльності, розвинути аналітичні уміння; навчити користуватися математичними методами при вирішенні формалізованих завдань, застосовувати набуті знання з фундаментальних дисциплін до дослідження реальних процесів і вирішення професійних завдань.

The article is devoted to the issue of the introduction of computer simulation as a tool for solving professionally-oriented problems, taking into account the specifics of future professional activities of civil safety specialist. The professional orientation of teaching is an important component of the training of future specialists in civil security and is a dynamic property of the individual; therefore the implementation of a complex of professionally-oriented tasks, taking into account the specifics of future professional activities, is an actual task. The formation of preparedness for professionally significant activities of future civil security specialists takes place in the process of mastering them of various educational disciplines. Mathematical disciplines are considered to be one of the fundamental disciplines in engineering education and are closely linked with the acquisition of professionally important competencies, among which are: ability to analyze the state of emergency, identify potential hazards, prepare conclusions, predict emergencies and development of possible events; to have skills to collect, process and prepare analytical materials on rescue tasks; to have the ability to implement measures for the effective use of existing reserves and opportunities for localization of emergencies. Within the limits of mathematical disciplines the tasks, which are oriented on integration of mathematical disciplines and disciplines of professional-practical preparation, are solved. Examples of analytical, synthetic and comparative-generalizing problems are considered. In designing the tasks we were guided by the following principles: to provide future specialists with the tools that they will need in their further professional activities, to help them acquire important skills in work with information, skills for present the results of their work. Application of computer modeling in solving professionally-oriented tasks allows to strengthen cognitive interest; increase the role of analytical component in the organization of educational activities, develop analytical skills; to learn to use mathematical methods in solving formalized tasks, to apply acquired knowledge from fundamental disciplines to research real processes and solve professional problems.


Повний текст:

PDF

Посилання


Бут В.П. Формування професійно важливих якостей газодимозахисників – рятувальників мнс україни : aвтoрeф. диc. нa здoбуття наук. cтупeня канд. психол. наук спец. 19.00.09 «Психологія діяльності в особливих умовах» / В.П. Бут. – Київ, 2008. – 20 c.

Єчкало Ю.В. Засоби навчання факультативного курсу «Комп’ютерне моделювання фізичних процесів» / Ю.В. Єчкало // Зб. наук. пр. Кам.-Под. нац. ун-ту. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський, 2011. – Вип. 17 : Інноваційні технології управління

компетентнісно-світоглядним становленням учителя: фізика, технології, астрономія. – С. 209–211.

Мелещенко Р.Г. Критерий принятия решения о целесообразности привлечения авиации для локализации лесного пожара/ Р.Г. Мелещенко, В.К. Мунтян // Проблемы пожарной безопасности. – Харьков, 2013. –Вып. 33. – С. 122–131. – Режим доступу: http://repositsc.nuczu.edu.ua/bitstream/123456789/775/1/Mountyan7.pdf

Наказ Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 01.12.2009 № 808 «Про затвердження Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників МНС України» [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

https://www.zakon-i-normativ.info/index.php/component/lica/?href=0&view=text&base=1&id=980402&menu=1

Садковий В. Особливості професійної підготовки майбутніх фахівців у сфері цивільного захисту/ В. Садковий, М. Горонескуль // Новий колегіум. – 2016. – № 3. – С. 18–22.

Сайт Навчального центру оперативну–рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ncmerefa.org/osvita.html.

Теплицький І.О. На перехресті екології, математики, інформатики й фізики / І.О. Теплицький, С.О. Семеріков // Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики : зб. наук. пр. в 3-х т. –

Кривий Ріг, 2013. – Вип. XІ, Т. 3: Теорія та методика навчання інформатики. – С. 174–184. – Режим доступу: http://elibrary.kdpu.edu.ua/handle/0564/976

Рамський Ю.С. Комп’ютерне моделювання фізичних процесів у середовищі програми Maxima / Ю.С. Рамський, С.А. Хазіна // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2009. – № 1 (19). – С. 58–63


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.