ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕГРОВНОГО КУРСУ ПРИ ФОРМУВАННІ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ В ЦИКЛІ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН
Анотація
У даній статті розглянута проблема навчання учнів, що навчаються у класах гуманітарного профілю за допомогою інтегрованого курсу. Розкрито важливість інтегрованого курсу, етапи його реалізації та визначено ролі, що відводяться учням та вчителю в цій діяльності. Схематично окреслено план роботи та методи, визначено ефективність використання цього курсу та можливість формування дослідницької компетентності в інтегрованому курсі. Запропонований приклад лабораторної роботи в цьому курсі для учнів що навчаються в класах з гуманітарним профілем, в якому учні можуть розглядати, самостійно робити та вивчати інтерференцію та дифракцію світла. У статті розкрито зміст понять: інтегрований курс, види інтегрованих уроків, педагогічні цілі інтегрованого навчання природничих дисциплін
In this article the problem of teaching students in the classes of the humanitarian profile with the help of an integrated course is considered. The importance of the integrated course, the stages of its realization and the roles assigned to the students and the teacher in this activity are revealed. Also, the main changes in education, which require the teacher to use an integrated course, is revealed, namely, the concept of a new school in which it is said about the profiling of the senior school is revealed. Specific points related to the organization of the educational process in these disciplines are indicated. Possible options for the introduction and study of natural sciences in the humanitarian classes of the senior elementary school are discussed. Schematically outlines the work plan and methods, the effectiveness of using this course and the ability to form research competencies in the integrated course. The proposed training project, as a means of implementing the integrated course, provides an example of laboratory work in this course for students in classes with a humanitarian profile in which students can consider themselves to do and study interference and diffraction of light. Also, an example of problems of integrated content in the solution, which students develop research competence, are given. The efficiency of the use of information and communication technologies in the formation of students’ research competencies and when used in the integrated course is expanded. Also, the stages of the use of ICT in the curriculum and the integration of knowledge in the natural sciences are outlined. The content of the concepts is explained in the article: an integrated course, types of integrated lessons, pedagogical goals of integrated training, methods of teaching physics.
Повний текст:
PDFПосилання
Антонов Н.С. Інтеграційна функція навчання / Н.С. Антонов. – К.: Освіта, 1989. – 304 с.
Богомаз-Назарова С.М. Методика застосування міжпредметних зв’язків курсів фізики та охорони праці у підготовці майбутніх учителів фізики / дис. канд. пед. наук: спец. 13.00.02 – теорія та методика навчання. (фізика) / С.М. Богомаз-Назарова. – Кіровоград, 2010.
Великий тлумачний словник сучасної української мови / [Уклад. і головний ред. В.Т. Бусел]. –Київ : Ірпінь : ВТФ «Перун», 2004. – 1440 с.
Вергун І.В. Активізація пізнавальної діяльності учнів навчання фізики в умовах розвитку інформаційного суспільства / І.В. Вергун, М.І. Садовий // Технології компетентнісно-орієнтованого навчання природничо-математичних дисциплін: [матер. Всеукр.студ. наук.-практ. конф., 14-15 квітн. 2016 р., м. Херсон] – Херсон: ПП Вишемитський В.С., 2016. – С. 12-14.
Вергун І.В. Активне навчання як засіб реформування фізичної освіти / І.В. Вергун, О.В. Єкименкова, О.М. Трифонова // Сучасні тенденції навчання фізики у загальноосвітній та вищій школі:
[зб. матер. ІІ Міжнародн. наук.-практ. Інтернет-конф. присв. 120-річчю від дня народж. І.Є. Тамма, 15-16 жовтня 2015 р., м. Кіровоград] – Кіровоград, 2015. – С. 13-14.
Вергун І.В. Формування дослідницької компетентності під час навчання фізики з використанням ІКТ/ І.В. Вергун, О.М. Трифонова // Сучасні тенденції навчання фізики у загальноосвітній та вищій школі: [зб. матер. ІII Міжнародн. наук.-практ. Інтернет-конф. Сучасні тенденції навчання природничо- математичних та технічних дисциплінах у загальноосвітній та вищій школі, 17-22 жовтня 2016 р., м. Кропивницький] – Кропивницький, 2016. – С. 13-14
Войнович П.О. Підготовка педагогів до впровадження інтегративних технологій навчання фізики. [Електронне джерело] / П.О. Войнович, Ю.М. Галатюк, І.С. Войнович. – Режим доступу:
http://studentam.net.ua/content/view/7407/97/
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Фізика. 10-11 класи (зі змінами, наказ МОН України від 29.05.2015 № 585). – К.: Освіта, 2013. – 32 с. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html.
Пометун О.І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: [наук.-метод. посібн.] / О.І. Пометун, Л.В. Пироженко; за ред. О.І. Пометун. – К.: Вид-во А.С.К., 2004. – 192 с.
Садовий М.І. Вибрані питання загальної методики навчання фізики: [навч. посібн. для студ. ф.-м. фак. вищ. пед. навч. закл.] / Садовий М.І., Вовкотруб В.П., Трифонова О.М. – Кіровоград: ПП «ЦОП«Авангард», 2013. – 252 с.
Садовий М.І. Перспективи застосування ІКТ при навчанні фізики для підвищення якості освіти / М.І. Садовий, О.М. Трифонова // Вища освіта України: теоретичний та науково-методичний часопис. – Луцьк, 2013. – № 2 (дод. 2) – Тематичний випуск: «Науково-методичні засади управління якістю освіти у вищих навчальних закладах». – C. 428-434.
Сова М. Філософсько-культурологічні основи інтегрованих знань / М. Сова // Рідна школа. – 2002. – № 5. – С. 33-36.
Стучинська Н.В. Інтеграція знань при вивченні природничо-наукових дисциплін у класах медичного та біологічного профілю / Н.В. Стучинська, А.В. Шморгун, Л.Ю. Мороз // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. – Чернігів: ЧНПУ, 2010. – Вип. 77. – С. 154-158.
Стучинська, Наталія Василівна. Інтеграція фундаментальної та фахової підготовки майбутніх лікарів у процесі вивчення фізико-математичних дисциплін : автореф. дис ... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Наталія Василівна Стучинська . – Київ : Б.в., 2008. – 40 с.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.