ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ПРОЕКТУВАЛЬНОЇ ПРЕДМЕТНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ КРАВЦІВ З ТЕХНОЛОГІЇ ВИГОТОВЛЕННЯ ОДЯГУ
Анотація
У статті доведено, що проектувальна компетентність є необхідною складовою предметної компетентності майбутніх кравців з технології виготовлення одягу. Автором обґрунтовано загальні підходи до пошуку шляхів формування компетентностей фахівців. На підставі наукових досліджень удосконалено та наповнено змістом логічну структуру формування проектувальної компетентності майбутніх кравців з технології виготовлення одягу, яка базується на інформаційній та діяльнісній складових, а основним каталізатором є професійно важливі якості учня. Визначено роль практичної складової предмета «Технологія виготовлення одягу», яка здійснюється у вигляді лабораторно- практичних робіт. Обґрунтовано важливість міжпредметних зв’язків. Автором наведено підходи до діагностики рівня сформованості проектувальної предметної компетентності, яка має здійснюватись на кожному логічно завершеному ступені навчального процесу формування проектувальної предметної компетентності.
The article proves that designing competence is a necessary component of the subject competence of future tailors from the technology of making clothes. The author substantiated the general approaches to the search for ways of forming the competencies of specialists. The author perfected and filled the content with the logical structure of forming the designing competence of future tailors from the technology of making clothes. Logical structure consists of basic knowledge, information and activities of students. Each stage of training should be evaluated. The author defined the role of the practical component of the subject «Technology of making clothes». Students carry out laboratory and practical work. They help to consolidate the theoretical material. The author presents the diagnostics of the level of formation of design subject competence. It is carried out at each stage. This step should be logically completed. The ultimate goal of the educational process is to create design competence. In order to gain the professional competence of future tailors, the formation of substantive competencies from each subject of professional-practical and theoretical training is required. The article formulated general approaches to the formation of the components of the subject competence of future tailors from the technology of making clothes, in particular, designing. Additional research requires the development of didactic methods and means of forming design competence for each lesson, taking into account intermediate stages and expected results. It is necessary to study profoundly the problem of the influence of professionally important qualities on the formation of the subject competence of future tailors.
Повний текст:
PDFПосилання
Вербицкий А. А. Контекстно-компетентностный поход к модернизации образования / А. А. Вербицкий // Высшее образование в России. – 2010. – № 5. – С. 32-37.
Коваленко О. Е. Методика професійного навчання: підруч. для вищих навчальних закладів / Коваленко О. Е. – Х.: Вид-во НУА, 2005. – 360 с.
Монахов В. М. Технология проектирования методических систем с заданными свойствами / В. М. Монахов // Высшее образование в России. – 2011. – № 6. – С. 59-65.
Нечіпор С. Проектування предметної компетентності майбутнього кваліфікованого робітника / С. Нечіпор // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2011. – № 5. – С. 73-82.
Штефан Л. В. Формування проектувальних умінь у майбутніх інженерів-педагогів економічного профілю в умовах сучасних інновацій: [монографія] / Л. В. Штефан, В. С. Кошелєва; Укр. інженерно-пед. акад. – Х.: УІПА. – 2008. – 124 с.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.