СИМПЛІФІКАЦІЯ ТВОРЧОЇ РОЗРОБКИ ДИЗАЙН-ПРОДУКТУ

Денис Володимирович Борисенко

Анотація


Стаття присвячена розгляду застосування симпліфікації творчої розробки дизайн-продукту в умовах навчального процесу через оптимізацію вивчення спеціальних дисциплін, упровадження комплексних прийомів практичної розробки та залучення віртуальних комп’ютерних засобів. Особливу увагу приділено розгляду оптимізації вивчення спеціальних дисциплін в ході професійної підготовки фахівців з дизайну. Сформовано шлях симпліфікації в навчальній творчій розробці, який зосереджений на відборі найбільш важливих традиційних принципів навчання та поєднання їх з інноваційними найбільш ефективними сучасними моделями навчання. В роботі виділено практичні особливості реалізації залучення симпліфікації та активного шляху практичної організації в творчі розробці дизайн-продукту. Охарактеризовано залучення інноваційних технологій, які підвищують оптимізацію проектної навчальної розробки студентів в ході залучення універсальних віртуальних графічних засобів та спрощення процедури творчого пошуку та розробки віртуальних прототипів. 

 

Article is devoted to consideration of application of a simplification at creative development of a design product in conditions of educational process in higher educational institutions at vocational training of experts in the field of design. Special attention is paid to consideration of optimization of studying of express disciplines and obtaining productive educational result. The path a simplification in educational creative development which is concentrated on selection of the most important traditional principles of tutoring and their combination to innovative most efficient modern models of tutoring is created. In work practical features of realization of engaging of a simplification and the fissile way of the practical organization of creative development of a design product are marked out. In article the role of features of a practical simplification through systematization of consideration of elements, specification exceptions the analysis of similar elements, an operation by parametrical properties of model and their transformation behind the common principles, exceptions of repetitions in theoretical consideration and practical development, optimization of classroom loading and increase in use of distance learning is accented, selections of the generalized transformational complex receptions of solutions of new models, increases in updating of theoretical knowledge. In work optimization of a variable number of creative development through composition schemes which will include shaping parameters, the principles, tools and receptions of composition in the graphic solution of model is considered. Features of realization of innovative technologies which increase optimization of design educational development of students during engaging of the universal virtual graphic remedies and simplification of the procedure of creative searching and development of the virtual prototypes are characterized. The attention to consideration of model of optimization of design development through transformations of the fitted analogs, use of different formats of representation, engaging of the virtual space models is concentrated during the organization of process of prototyping. In article features of application of composition transformation and its role when forming the generalized principles and complex methods of projection of a design product are revealed

 


Повний текст:

PDF

Посилання


Hong Y. Design and evaluation of personalized garment block design method for atypical morphology using the knowledge-supported virtual simulation method [Електронний ресурс] / Yan Hong, Pascal Bruniaux, Xianyi Zeng, Antonella Curteza, Kaixuan Liu // Textile research journal. – 2017. – Режим доступу: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0040517517708537.

Simplifications and Idealizations in High School Physics in Mechanics: A Study Of Slovenian Curriculum And Textbooks / M. Forjan, J. Sliško // European J of Physics Education. – 2014. – Vol. 10, Is. 3. – P. 20–31.

Zakirova V. G., Purik E. E. Сreative environment formation in design professional training / Venera G. Zakirova, Elza E. Purik // International journal of environmental and science education. – 2016. – Vol. 11. – № 9. – P. 2323-2332. – DOI: 10.12973/ijese.2016.608a

Айрапетян В. С., Куриленко Г. А. Оптимизация учебного процесса / В. С. Айрапетян, Г. А. Куриленко // Актуальные вопросы образования. – Новосибирск: СГУГиТ, 2016. – Ч. 1. – С. 253-257.

Бабич Т. П. Використання ІТ-технологій у професійній підготовці майбутніх інженерівпедагогів/ Т. П. Бабич // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. – Харків: УІПА. – 2015. – № 48-49.

Марев И. Методологические основы дидактики / Иван Станев Марев; [пер. с болг.]. – М.: Педагогика, 1987. – 224 с.

Немченкова С. Ю., Шматков Д. І. Симплифікація навчальних текстів із технічних дисциплін як метод дидактичної редукції / С. Ю. Немченкова, Д. І. Шматков // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. – Харків: УІПА. – 2016. – № 50-51. – С. 240-246.

Підгорний А. З., Корольова Т. С. Соціально-економічні умови та чинники необхідності оптимізації сучасної мережі вищих навчальних закладів в України / А. З. Підгорний, Т. С. Корольова // Вісник соціально-економічних досліджень. – Одеса: ОНЕУ. – 2016. – Випуск 1. – № 60. – С. 77-85


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.