ВИМОГИ ІННОВАЦІЙНОГО ВИРОБНИЦТВА ДО ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ ТЕХНОЛОГІЙ

Василь Васильович Чубар

Анотація


Стаття присвячена дослідженню вимог інноваційного виробництва до профільного навчання технологій виробництва учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів. При дослідженні використано взаємно доповнювані методи: вивчення, аналіз і систематизація навчальної, методичної, психолого-педагогічної, соціологічної та соціально-економічної літератури, а також системний та проблемно-пошуковий методи для формулювання пропозицій, висновків та напрямків подальших досліджень. Автором виділено й проаналізовано декілька аспектів вимог іннова-ційного виробництва до профільного навчання старшокласників технологій виробництва, запропоновано шляхи їхньої реалізації, сформульовано висновки, а також запропоновано напрямки подальших наукових досліджень.

 

The article is devoted to the study of the innovative production requirements for subject-oriented teaching Production Technologies to high school students of general education establishments. It is carried out on the basis of situation that the person behind the entity is the creator of what did not exist that is is an innovator therefore transition of society to innovative type of development is process of transformation of the person of the agent of scientific and technical and social progress at his valid subject. In the research the following interchangeable methods have been used: study, analysis and systematization of educational, methodological, psychological, pedagogical, social and economic literature together with the system and problem-solving methods for making up recommendations, conclusions and the directions of further research. The author has pointed out and analyzed such aspects of the innovative production requirements for subject-oriented teaching Production Technologies to high school students as: knowledge of peculiarities of innovative processes which occur in the workplace; specific personality traits necessary for work in conditions of increasing change of technological processes, professions, production technologies and realization of the non-standard, original, creative ideas; skills of technical, technological, economic and ecological grounding of each design-technology solution; mastering some professional competences which are connected with peculiarities of the chosen subject, current state of a related production branch, and the development prospects; skills of using information and communication technologies in practice; mastering communicative competences. Ways of implementation of the selected production requirements for subject-oriented teaching Production Technologies to high school students have been offered, the conclusions have been brought out, and the directions of further scientific research have been highlighted, in particular to search of ways of involvement of the seniors to innovative production and scientific and practical processes connected to the selected profile and to enhancement of educational and methodical support of educational process. 


Повний текст:

PDF

Посилання


Бубенко В. Т. Продовжуємо заговорювати інноваційний розвиток / В. Т. Бубенко, В. А. Гусев // Економіка України. – 2015. – № 11. – С. 16 – 31.

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. Затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1392 від 23. 11. 2011 р. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada. gov.ua/laws/show/1392-2011- п

Ефремова Л. В. Проблемы формирования инновационной модели образования. / Л. В. Ефремова, И. В. Романец // БИ . – 2013. – №2. – С. 49–54.

Інноваційна Україна. – 2020: Національна доповідь: [За ред. В. М. Гей-ця та ін.]. – К.:НАН України, 2015 – 336 с. : табл., рис.

Коберник О. М. Концепція технологічної освіти учнів загально-освітніх навчальних закладів України / О. М. Коберник, В. К. Сидоренко // Трудова підготовка в сучасній школі. – 2010. – № 6. – С. 3–11.

Концепція профільного навчання в старшій школі. Наказ МОН України № 1456 від 21. 10. 2013 // Трудова підготовка в сучасній школі. – 2013. – № 10. – С. 2–10.

Корець М. Шляхи реалізації профільного технологічного навчання в старшій школі / М. Корець // Трудова підготовка в рідній школі. – 2017. – № 2. – С. 5–8.

Про інноваційну діяльність. Закон України від 04. 07. 2002 р. № 40-IV // Офіційний вісник України. – 2002. – № 31. – C. 145 – 159.

Пушкарьова Т. Інформаційно-комукаційна компетентність – важливий чинник формування світогляду учнів. / Т. Пушкарьова // Рідна школа. – 2010. – № 9. – С. 9 – 12

Тарасевич В. М. Про державно-капіталістичну обумовленість інноваційного розвитку національної економіки. / В. М. Тарасевич // Економіка України. – 2015. – № 11. – С. 16 – 31.

Терещук А. І. Концептуальне бачення профільної технологічної підготовки учнів старшої загальноосвітньої школи / А. І. Терещук // Трудова підготовка в сучасній школі. – 2012. – № 11. – С. 42–47.

Технології. 10 – 11 класи. Навчальна програма. Рівень стандарту, академічний рівень. Варіативні модулі. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2010. – 140 с.

Чубар В. Орієнтація старшокласників на робітничі професії в про-цесі профільного навчання технологій виробництва / В. Чубар // Сучасні інфор-маційні технології та інноваційні методи навчання у підготовці фахівців: мето-дологія, теорія, досвід, проблеми // Зб. наук. пр. – Вип. 19. / Ред. кол.: І. А. Зя-зюн (голова) та ін. – Київ– Вінниця : ДОВ «Вінниця», 2008.– С. 149 – 153.

Чубар В. Підготовка старшокласників до раціоналізаторської та винахідницької діяльності з технологій виробництва / В. Чубар // Наукові записки. – Випуск 4. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – Ч. 2. – Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2013 – С. 285 – 291.

Чубар В. Формування в старшокласників творчого ставлення до праці в процесі профільного навчання технологій виробництва / В. Чубар // Наукові записки. – Серія : Педагогічні науки. – Вип. 83. – Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009.– С. 217 – 221.

Шумпетер Й. Теория экономического развития. Капитализм, социализм и демократия – М. : ЭКСМО, 2007. – 864 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.