ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ЗАДАЧІ З КУРСУ ФІЗИКИ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ

Віктор Павлович Вовкотруб

Анотація


Аналізуються чинники підвищення якості і ефективності експериментального відтворення змісту курсу фізики основної школи через розробку і постановку експериментальних задач, організованих переважно на базі саморобних і модернізованих засобів і пристосувань, а також типового лабораторного обладнання. Вагому роль відведено конструюванню і виготовленню засобів і, відповідно, запропонованим варіантам порядку виконання типових експериментальних завдань. Проблеми пов’язані умовами недостатньої наявної матеріальної бази фізичного кабінету, за якої вчитель може замінювати окремі роботи або демонстраційні досліди рівноцінними, використовувати різні їхні можливі варіанти, разом доповнювати цей перелік додатковими дослідами, короткочасними експериментальними завданнями, об’єднувати кілька робіт в одну залежно від обраного плану уроку. Постановка експериментальних задач з фізики покликане забезпечити виконання вимог навчальних програм щодо шкільного фізичного експеримента, як органічної складової методичної системи навчання фізики, покликаних суттєво забезпечити формування в учнів необхідних практичних умінь, дослідницьких навичок та особистісного досвіду експериментальної діяльності, завдяки яким вони стають спроможними у межах набутих знань розв’язувати пізнавальні завдання засобами фізичного експерименту.

Ключові слова: компетентнісний підхід, фізичний експеримент, експериментальні задачі, саморобні прилад, оцінка експериментальних умінь. 

 

Analizuyutsya chinniki pіvіschennya anchorі і ефективності експериментального відтворення змісту course of the mainstream of the school through the set-up and setting of the experimental tasks, the organiza- tions are very important at the bases of self-defense and modernizations, and also the type of laboratory labor. To Vagomu the role is given to the construction and the vigilance of the holdings, in order, we arrest the order of the vikonannya of the typical experimental wanderers. Problems of pov'yazanі Minds nedostatnoї nayavnoї materіalnoї bazi fіzichnogo kabіnetu for yakoї vchitel Mauger zamіnyuvati okremі robot abo demonstratsіynі doslіdi rіvnotsіnnimi, vikoristovuvati rіznі їhnі mozhlivі varіanti, once dopovnyuvati Tsey perelіk dodatkovimi doslіdami, korotkochasnimi experiental zavdannyami, ob'єdnuvati kіlka robіt one fallow od reverse the plan of the lesson. Staging experiental tasks of fіziki poklikane zabezpechiti vikonannya vimog The Teaching programs schodo shkіlnogo fіzichnogo eksperimenta, yak organіchnoї skladovoї metodichnoї sistemi navchannya fіziki, poklikanih suttєvo zabezpechiti formuvannya in uchnіv neobhіdnih practicality umіn, doslіdnitskih navichok that osobistіsnogo dosvіdu eksperimentalnoї dіyalnostі, zavdyaki Yakima stink stayut spromozhnimi in furrows Nabutov znan rozv'yazuvati piznavalnі zwadnnia zasolami fizichnogo eksperimentu.

Keywords: competency approach, physical experiment, experimental tasks, self-made devices, estimation of experimental skills.


Повний текст:

PDF

Посилання


Вовкотруб В.П,. Ковальов І.З., Подопригора Н.В. Розв’язування олімпіад них задач з фізики: Випуск 2. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.. В.Винниченка, 2007. – 174 с.

Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Фізика. 7-9 класи. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 32 с.

Основы методики преподавания физики в средней школе / В.Г.Разумовский, А.И.Бугаев, Ю.И.Дик и др.; Под ред. А.В.Перышкина и др. – М.: Просвещение, 1984. – 398 с.

Розв’язування навчальних задач з фізики: питання теорії і методики //С.У.Гончаренко, Є.В.Коршак, А.І.Павленко, О.В.Сергєєв, В.І.Баштовий, Н.М.Коршак /За заг. ред. Є.В.Коршака. – К.: НПУ ім.. М.П.Драгоманова, 2004. – 185 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.