ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЗААУДИТОРНОЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З БІОФІЗИКИ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ

Владилена Петрівна Федоренко

Анотація


 Стаття присвячена дослідженню проблеми планування, організації, керівництва та контролю результатів самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів. Розв’язання окресленого питання передбачається за рахунок створення та впровадження навчального посібника «Зошит для самостійної роботи» з основ біофізики та медичної апаратури для студентів І-ІІ курсів відділення «Лікувальна справа» Криворізького медичного коледжу. На основі аналізу, узагальнення й систематизації наукових джерел висвітлено психолого-педагогічні та методологічні аспекти організації позааудиторної самостійної роботи студентів, що включає вивчення обов’язкових питань навчальної програми. Зроблені у статті висновки можуть бути використані під час узагальнення теоретичних засад та створення методичного забезпечення самостійної роботи студентів.

Ключові слова: самостійна робота, методика навчання біофізики, активізація пізнавальної активності студентів, компетентний фахівець, інформаційно-методичне забезпечення.

 

The article is devoted to the problems of planning, organization, management and control of the results of independent work of students in higher school. Resolving issues outlined envisaged through the creation and implementation of the manual «Notebook for independent students' work» on Basics of Biophysics and Medical Equipment for I, II year students of the Department «Medicine» Kriviy Rig Medical College. Based on the analysis, generalization and systematization of scientific sources highlights the psychological, pedagogical and methodological aspects of extracurricular independent students' work that includes mandatory study of the curriculum. Independent students’ work plays an important role in solving the problems of the educational process, provides full mastering of software training material, obtaining of additional scientific information contributes to the individualization of learning, implementation of differentiated approach to education, cognitive activity and increase learning motivation, promotes students' self-education, which is the base of high qualified future specialists’ training. The textbook «Notebook for independent students' work» on the Basics of Biophysics and Medical Equipment is considered as one of the effective means of organization and control of independent students' work. Made in Article conclusions can be used in the synthesis of theoretical principles and creation of methodological support the establishment of independent students’ work.

Keywords: independent work, methods of teaching biophysics, activation of cognitive activity of students, competent professional, informational and methodological support.


Повний текст:

PDF

Посилання


Внесок А. М. Алексюка (1932-2014 р.р.) в розвиток педагогічної науки і практики [Текст]: матеріали наук. «круглого столу», 22 квіт. 2016 р. / Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка, ф-т психології, каф. педагогіки; [за заг. ред. А. А. Марушкевич]. – Київ; Ніжин: Лисенко М. М., 2016. – 86 с.

Галузеві стандарти вищої освіти: ОПП та ОКХ молодшого спеціаліста. Офіц. вид. – К.: М-во освіти і науки, молоді та спорту України, 2011. (Нормативний документ МОН України. ГСВО).

Закон України від 01.07.2014 р. No 1556-VII «Про вищу освіту» / Відомості Верховної Ради (ВВР). – 2014. – No 37-38. – 204 с.

Іванченко О. З. Організація самостійної роботи студентів медичного факультету на практичних заняттях з медичної і біологічної фізики / О. З. Іванченко // Медична освіта: Науково-практичний журнал. – 2016. – No 1 (69). – С. 78-81.

Кушик М. Л. Дидактичні основи фахової підготовки студентів у медичних навчальних закладах України (друга половина ХІХ - початок ХХ ст.) [Текст]: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Кушик Марія Любомирівна; Терноп. нац. екон. ун-т. – Тернопіль, 2009. – 230 с.

Лагодич О. І. Вдосконалення організації самостійного навчання студентів вищих навчальних закладів / О. І. Лагодич, М. І. Садовий // Наукові записки. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2007. – Вип. 72. – Ч. І. – С. 67-72.

Розроблення освітніх програм. Методичні рекомендації / Авт.: В. М. Захарченко, В. І. Луговий, Ю. М. Рашкевич, Ж. В. Таланова / За ред. В. Г. Кременя. – К.: ДП НВЦ Пріоритети, 2014. – 120 с.

Садовий М.І. Вибрані питання загальної методики навчання фізики: навч. посібн. [для студ. ф.-м. фак. вищ. пед. Навч. закл.] / М. І. Садовий, В. П. Вовкотруб, О. М. Трифонова – Кіровоград: ПП Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2013. – 252 с.

Стадніченко С. М. Застосування проектної технології при організації самостійної роботи студентів / С. М. Стадніченко // Зб. матер. між нар. наук.-практ. конф. [«Актуальні проблеми природничо-математичної освіти в середній і вищій школі»], (Херсон, 15-16 вересня 2016 р.) / Укладач: В. Д. Шарко. – Херсон: Видавництво ХНТУ, 2016. – С. 118-119.

Стадніченко С. М. Про організацію навчальної співпраці при вивченні медичної біофізики / С. М. Стадніченко // Наукові записки / За заг. ред.: М. І. Садовий. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. – Вип. 10. – Ч. 2. – С. 85-89.

Стадніченко С. М. Розвиток мотивації до навчання у студентів вищих медичних закладів при вивченні медичної біофізики / С. М. Стадніченко // Збірник тез міжнародної наук.-практ. конф. [«Сучасні тенденції та фактори розвитку педагогічних та психологічних наук»], (Київ, 8 лютого 2014 р.) / ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології». – К.: ГО «Київська

наукова організація педагогіки та психології», 2014. – Ч. 1. – С. 87-89.

Стучинська Н. В. Інтеграція фундаментальної та фахової підготовки майбутніх лікарів у процесі вивчення фізико-математичних дисциплін [Текст]: дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / Н. В. Стучинська; Ін-т педагогіки АПН України. – К., 2008. – 483 с.

Стучинська Н. В. Організація самостійної роботи студентів у процесі вивчення «Медичної та біологічної фізики» з використанням проектної технології // Наукові записки. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2007. – Вип. 72. – Ч. 2. – С. 224-227.

Трифонова О. М., Садовий М. І. Синергетичні особливості організації самостійної роботи студентів за інформаційно-комунікаційних технологій навчання // [Зб. наук. пр. Уманського державного педагогічного університету імені П. Тичини / гол. Ред.: М. Т. Мартинюк]. – Умань: ФОП Жовтий О. О., 2014. – Ч. 2. – С. 369-375.

Черніков П. І. Організація самостійної роботи як засіб формування професійної компетентності майбутнього фахівця / П. І. Черніков // Проблеми освіти: Науковий збірник. – 2008. – No 55. – С. 141-147.

Ян Амос Коменський і сучасність [Текст]: матеріали міжнар. наук. семінару / ред. Р. Мних, В. Кортгаазе; Німецьке товариство Яна Амоса Коменського, Дрогобицький держ. педагогічний ун-т ім. І Франка. Кафедра іноземних мов та

компаративістики. – Дрогобич: Коло, 2005. – 122 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.