ПРО ПРАКТИЧНУ ПІДГОТОВКУ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 014 СЕРЕДНЯ ОСВІТА (ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЇ) ОСВІТНЬОГО РІВНЯ «МАГІСТР»

Оксана Віталіївна Гур’янова, Сергій Іванович Рябець

Анотація


Стаття присвячена проблемам змісту та організації виробничої практики другого (магістерського) рівня підготовки студентів на етапі створення та затвердження нових стандартів вищої освіти. Актуальність даної тематики в першу чергу визначається завданням реформування змісту, форми та термінів навчання висококваліфікованих фахівців освітнього рівня «магістр» та, вочевидь, потребує внесення коректив у практичну складову підготовки відповідно до сучасних вимог. При цьому передбачається послідовне проведення педагогічної практики у старшій школі та педагогічної асистентської практики у ВНЗ. Особливістю першої є охоплення компетенцій діяльності на посаді вчителя технологій у старшій школі, де реалізується профільне навчання, з виховною роботою класного керівника, а другої практики – набуття первинних професійних навичок та вмінь, пов’язаних з викладацькою діяльністю у вищих навчальних закладах і виконанням обов’язків куратора академгрупи. Складнощі проведення практик обумовлюються відсутністю затверджених нових стандартів вищої освіти та охопленням усього спектру питань її проходження: від ознайомлення з роботою закладу та проектування навчально-виховної діяльності – до якісного проведення занять і виконання обов’язків наставників підростаючого покоління.

 

 

The article is devoted to the problems of the content and organization of the production practice of the second (magister) level of students' preparation at the stage of compiling and approving new standards of higher education. The urgency of this subject is primarily determined by the task of reforming the content, form and timing of training highly  qualified specialists of the magister's degree, which obviously requires making adjustments to the practical component of training in accordance with modern requirements. At the same time, it is planned to conduct consistent pedagogical practice in the school and pedagogical assistant practice in the university. The special feature of the first is the complex of competences for the post of the technology teacher in the senior school, where the profile training is carried out, with the educational work of the class teacher, and the other is mastering the primary professional skills and skills inherent in teaching activities in higher education institutions and fulfilling the duties of the curator of the academic group. It is proposed to divide the production practice into three stages: the first – the preparatory (acquaintance), the second – the main one, the third – the final (final), each of which has the corresponding tasks and reporting forms. Difficulties in conducting practices are due to the lack of approved new standards of higher education and the whole range of issues of its conduct: from familiarization with the work of the institution and the design of teaching and upbringing activities – to quality conduct of classes and performance of the duties of mentors of the younger generation. According to the authors, the consistent conduct of school and assistant practice deserves special attention with regard to such a connection, research in connection with this manifested shortcomings and advantages, new psychological and pedagogical phenomena, and other aspects of the practical component of the preparation of future teacher- educators. Perhaps, it is the path of integration, joining and supplementing the elements of psychological and pedagogical activity in the «teacher-educator» system that will be the next step in the formation of new approaches to the reform of pedagogical education in the contemporary conditions of human development. The importance of practice in the system of training masters of teacher education is hard to overestimate, since obtaining high qualifications is a matter of competition and determining one's place in a modern dynamic information technology society.


Повний текст:

PDF

Посилання


Асистентська педагогічна практика: навчальна програма / [розробники А. І. Терещук, М. А. Захаревич] – Умань: Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, 2016. – 15 с.

Белан Г. Г. Роль педагогічної практики в професійній підготовці магістрантів / Г. Белан // Вісник Чернігівського національного пед. університету. Серія: Пед. науки. – 2015. – Вип. 125. – С. 128-131.

Білоконний С. П. Організація керівництва педагогічною практикою – важлива умова формування рефлексивних умінь майбутнього вчителя / С. П. Білоконний // Вісник Черкаського національного університету: зб. наук. статей. – Черкаси. – 2008. – № 142. – С. 5-8.

Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 р. № 1556-VII (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38, ст. 2004)

Кара С. І. Організація керівництва педагогічною практикою – важлива умова формування професійної компетентності студентів / С. І. Кара // Рідна школа. – 2006. – № 6. – С. 11-13.

Клочек Л. В., Зубченко В. Г. Асистентська педагогічна практика студентів-магістрантів. Психологічний модуль. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.В. Винниченка, 2011. – 52 с.

Красильник Ю. С. Організаційно-методичні засади педагогічної практики майбутніх магістрів педагогіки вищої школи / Ю. С. Красильник // Вісник НТУ України «КПІ». – 2009. – № 3. – С. 119-123.

Професійна освіта як складова забезпечення кваліфікованого кадрового потенціалу України: проблеми та шляхи вирішення: матеріали парлам. слухань у Верховній Раді України 1 черв. 2016 р. Серія «Парламентські слухання» / Верховна Рада України, Комітет з питань науки і освіти. – К.: Парлам. вид-во, 2016. – 320 с.

Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України (Затверджено наказом Міністерства освіти України від 8.04.1993 № 93 зі змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти від 20.12.1994 № 351) // Збірник

законодавчих та нормативних актів про освіту. Випуск 1. – К., 1994. – 11 с.

Положення про організацію освітнього процесу в Кіровоградському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка на 2016-2017 навчальний рік / Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. – 88 с.

Харківська А. А. Управління асистентською практикою – найважливіший етап практичної підготовки магістрів. [Електронне джерело] / А. А. Харківська. – Режим доступу: http://umo.edu.ua/images/ content/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v_17/4.pdf

Ящук С. М. Практична підготовка магістрів технологічної освіти у вищих педагогічних навчальних закладах України. [Електронне джерело] / С. М. Ящук. – Режим доступу: http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/bitstream/6789/3820/3/Praktyka%20Concept%20Rosiya.pdf


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.