СУЧАСНИЙ СТАН ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ХУДОЖНИКІВКЕРАМІСТІВ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ СПЕЦДИСЦИПЛІН

Вікторія Володимирівна Шимко

Анотація


  У статті розглядається сучасний стан  професійної мистецької освіти в Україні. Особлива увагу приділяється питанню професійної підготовки майбутніх художників-керамістів на прикладі Миргородського художньо-промислового коледжу імені М. В. Гоголя. У статті вивчаються  дослідження інших авторів у цьому напрямку. Детально розглядається законодавча база професійно-технічної освіти. Розглянуто галузеві стандарти, які визначають зміст професійної підготовки художників-керамістів, а також комплекс нормативних документів для розробки складових системи стандартів вищої освіти. На прикладі Миргородського художньо-промислового коледжу розглянуто питання особливості освіти та професійної підготовки майбутніх художників-керамістів. У статті проводиться дослідження основних напрямків сучасної мистецької освіти у контексті розвитку професійної освіти художників-керамістів. Запропоновано прогнозування основних шляхів розвитку освіти у підготовці спеціалістів з виготовлення кераміки.  

The article considers the current state of professional art education in Ukraine. Special attention is paid to the question of the training of future ceramic artists on the example of Mirgorod art-industrial College. He are similar articles and studies made by other authors in this direction.  

Author examines in detail the legislative framework of vocational education. The author discusses the industry standards that define the content of professional training of artists-ceramists. Author also examines the complex of normative documents for development of constituents of the system of standards of higher education. The author of the study refers to the regulations governing vocational education in Ukraine, namely the Law of Ukraine On vocational and technical education, presidential decrees, resolutions of the Cabinet of Ministers of Ukraine, orders of the Ministry of education and science of Ukraine. Author considered the features of the education and training of future artists-ceramists in the example of Mirgorod art-industrial College. Describes the main qualification requirements for knowledge, abilities and skills of future specialists of ceramics. In this paper we study the main directions of art education in the context of development of professional education of ceramic artists. Author pays special attention to research in this aspect. Author conducted interviews and tests of different age groups of students. Author examines ability, creative imagination, creativity as well as professional advantages (preferences) of students. The author investigated further the professional implementation specialists artists of ceramics. Studies have conclusions that are summed up by the author. The author predicts the possibility of further professional realization of students in this area. The author draws conclusions and predicts the main ways of development of education specialists for the production of ceramics.  

The article may be useful for teachers of University, colleges and schools of art direction, for art teachers and scientists who are exploring vocational education of ceramic artists and ceramic artists and students who receive professional art education. 


Повний текст:

PDF

Посилання


Закон України «Про освіту», за станом на19 лютого 2016 р. [Електронний ресурс] / Верховна Рада України. (ВВР). – 1991. – № 34. – С. 451. – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua›Закону України Про освіту

Закон України «Про професійно-технічну освіту» [Електронний ресурс] / Верховна Рада України. (ВВР). – 1998. – № 32. – С. 215. – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua›laws/show/103/98-вр

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань професійно-технічної освіти» [Електронний ресурс] / Верховна Рада України. – Відомості Верховної Ради України (ВВР). – 2004. – № 8. – С. 67 – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua›laws/show/103/98-вр

Наказ МОН України «Про запровадження Типової базисної структури навчальних планів для підготовки кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах» від 13.10.2010 р. № 947 / Міністерство освіти і науки України. – К., 2001. – Режим доступу: osvita.ua›Профтехосвіта›Наказ МОН

Наказ МОН України «Про затвердження Методики розроблення державних стандартів професійно-технічної освіти з конкретних робітничих професій» від 15.05.2013 р. № 511 / Міністерство освіти і науки України. – К., 2001. – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua›laws/show/z0832-13

Положення про професійно-технічний навчальний заклад (постанова Кабінету Міністрів України № 1240 від 5.08.1998 р.) / Кабінет міністрів України. – К., 1998. – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua›laws/show/1240-98-п

Положення про організацію навчально-виробничого процесу в професійно-технічних навчальних закладах (наказ МОН України від 30.05.2006 р. № 419) / Міністерство освіти і науки України. – К., 2006. – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua›laws/show/z0711-06

Положення про ступеневу професійно-технічну освіту (постанова Кабінету Міністрів від 3.10.1999 р. № 956) / Кабінет міністрів України. – К., 2011. – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua›laws/show/956-99-п

Положення про освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту) (постанова Кабінету Міністрів України № 65 від 20.01.1998 р.) / Кабінет міністрів України. – К., 2001. – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua›laws/show/65-98-п

Постанова «Про затвердження Державного стандарту професійно-технічної освіти» від 17.08.2002 р. № 1135 / Кабінет міністрів України. – К., 2002. – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua›laws/show/1135-2002-п

Постанова «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій» від 23.11.2011 р. № 1341 / Кабінет міністрів України. – К., 2011. – Режим доступу до видання: zakon.rada.gov.ua›laws/show/1341-2011-п

Постанова «Про затвердження зразків документів про професійно-технічну освіту» від 09.08.2001 р. № 979 / Кабінет міністрів України. – К., 2001. – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua›laws/show/979-2001-п

Постанова «Про затвердження Державного переліку професій з підготовки кваліфікованих робітників у професійнотехнічних навчальних закладах» від 11.09.2007 р. № 1117 Положення про професійно-технічний навчальний заклад (постанова Кабінету Міністрів України № 1240 від 5.08.1998 р.) / Кабінет міністрів України. – К., 2001. – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua›laws/show/1117-2007-п

Васильева Е. Специфика обучения живописи студентов в сфере декоративно-прикладного искусства [Электронный ресурс].– Режим доступа: file:///C:/Users/admin/Downloads/01003471851.pdf

Власюк О. Професійна підготовка майбутніх фахівців декоративно-прикладного мистецтва [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/6169/1/ Vlasyuk.pdf

Комашко Н. Суть і структура творчої компетентності майбутнього художника [Електронний ресурс] . – Режим доступу: http://library.udpu.org.ua/library_files/ psuh_pedagog_probl_silsk_shkolu /28/visnuk_8.pdf

Рябинова С. Профессиональное становление будущих художников декоративно-прикладного искусства / С. Рябинова. – С: Сибирский педагогический журнал. Випуск № 15, 2008. – 307 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.