СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ ТЕХНОЛОГІЙ ВИРОБНИЦТВА

Василь Васильович Чубар

Анотація


 Стаття присвячена аналізу соціально-економічних взаємовідносин у державі та їхнього впливу на реалізацію профільного навчання технологій виробництва учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів. При дослідженні використано взаємодоповнювальні методи: вивчення, аналіз і систематизація психолого-педагогічної, методичної і соціально-економічної літератури, а також системний і проблемно-пошуковий методи для формулювання висновків та перспектив подальших наукових розвідок. Автор проаналізував вплив соціально-економічних взаємовідносин на реалізацію профільного навчання старшокласників технологій виробництва у загальноосвітніх навчальних закладах. На основі нього виділено декілька аспектів соціально-економічних взаємовідносин й запропоновано шляхи удосконалення організації навчального процесу та його навчально-методичного забезпечення, формування професійних намірів та мотивації старшокласників до вивчення технологій виробництва, а також рекомендації з формування в них соціально-економічних та технологічних компетенцій в умовах загальноосвітніх навчальних закладів. 

Article is devoted to the analysis of social and economic relationship in the state and their influences on realization of profile study of production technologies of pupils of the senior classes of general education prompt institutions. At a research mutually supplementing methods are used: studying, analysis and systematization psychology-pedagogical, methodical and social and economic literature, and also system and problem and search methods for the formulation of conclusions and the prospects of further scientific investigations. The author has allocated and has analyzed influence of several social and economic aspects on realization of profile study of seniors of production technologies in general education educational institutions. He has offered according to the marked-out aspects: ways of improvement of the organization of educational process with use of educational and methodical opportunities of the educational district; use of material and educational and methodical providing other educational institutions and industrial and agro-industrial enterprises; approaches before formation of professional intentions and motivation at seniors to studying of production technologies; recommendations about formation in them social and economic and technological competences of conditions of general education educational institutions, and also conclusions and the prospects of further scientific investigations. Keywords


Повний текст:

PDF

Посилання


Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. [Текст] Затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1392. від 23. 11 2011 р. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-п

Єрещенко П. Відновлення соціально-економічного розвитку – пріоритет номер один у світі та в Україні [Текст] / П. Єрещенко, А. Арсеєнко // Економіка України. – 2012. – № 1. – С. 36-50.

Коберник О. М. Теорія і методика профільного технологічного навчання учнів в старшій школі: навчальний посібник. [Текст] / О. М. Коберник, А. І. Терещук. – Умань: ФОП Жовтий, 2013. – 365 с.

Концепція профільного навчання в старшій школі. [Текст] Наказ МОН України № 1456від 21. 10. 2013 //Трудова підготовка в сучасній школі. – 2013. – № 10. – С. 2-10.

Методичні рекомендації щодо складання регіональних планів створення освітніх округів та модернізації мережі професійнотехнічних, загальноосвітніх навчальних закладів у тому числі шкіл-інтернатів. [Текст] Розпорядження КМУ від 05 вересня 2012 р. – № 675-р. // Офіційний вісник України, 2012. – № 71. – С. 191-195.

Подлесна В. Г. Особливості сучасної соціально-економічної кризи та основні орієнтири її подолання [Текст] / В. Г.Подлесна // Економіка України. – 2015. – № 6. – С. 74-81.

Положення про професійну орієнтацію молоді, яка навчається. [Текст] Наказ МОН, Міністерства праці, Міністерства у справах молоді і спорту України № 159/30/1526 від 2. 06. 1995 // Книга вчителя трудового навчання: довідково-методичне видання / [упоряд. С. М. Дятленко] / [вид. 2-ге, доповн.] – Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2006. – С. 158-163.

Сидоренко В. К. Вплив соціально-економічних процесів у суспільстві на визначення підходів до трудового навчання школярів [Текст]/ В. К. Сидоренко // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2010. – № 7-8. – С. 3-8.

Торжевський М. В. Проблеми безробіття молоді та напрями їх вирішення. [Текст] / М. В. Торжевський // Економіка України. – 2014. – № 1. – С. 87-96.

Технології. 10-11 класи. Навчальна програма. Рівень стандарту, академічний рівень. Варіативні модулі. [Текст] – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2010. – 140 с.

Фрумин И. Д. Социально-экономическое развитие и следующее поколение: пять переходов [Текст] / И. Д. Фрумин // «Педагогика развития: юношеский возраст – вершина детства и/или начало взрослости» – Материалы 13-й научно-практической конференции. – Красноярск, 2007. – С. 30-42.

Чубар В. В. Авторське бачення шляхів реалізації освітньої галузі «Технології» [Текст] / Василь Чубар, Вікторія Чубар // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2004. – № 2. – С. 21-23.

Чубар В. В. Орієнтація старшокласників на робітничі професії в процесі профільного навчання технологій виробництва [Текст] / Василь Чубар // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методи навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми // Зб. наук. пр. – Вип. 19. / Ред. кол.: І. А. Зязюн (голова) та ін. – Київ–Вінниця: ДОВ «Вінниця», 2008. –С. 149-153.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.