НАУКОВО-МЕТОДИЧНІ ПРИНЦИПИ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ТА ДОСЛІДНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ

Микола Ілліч Садовий

Анотація


Тенденції розвитку вищої освіти в Україні передбачають формування у педагогічних вищих навчальних закладах учителядослідника, що здатний не лише проводити власну науково-дослідну діяльність, а й долучати до цього процесу учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Особливо актуальною ця проблема є у процесі підготовки вчителів трудового навчання і технологій, адже, відповідно до Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, зміст предметів цієї освітньої галузі має чітко виражену прикладну спрямованість і реалізується переважно шляхом застосування практичних методів і форм організації занять. Тому дана стаття присвячена проблемі розробки елементів методики формування дослідницької компетентності у майбутніх учителів трудового навчання і технологій. Наведено фрагмент робочої навчальної програми з курсу «Основи наукових досліджень», що є першим етапом в організації науково-дослідної роботи студентів у вищих педагогічних навчальних закладах. 

Trends in higher education in Ukraine involving formation of pedagogical higher education teacher-researcher, able not only to pursue their own research and development, but also to involve students in the process of secondary schools. Particularly relevant is this problem in the preparation of teachers of labor training and technology, because, according to the State Standard and complete secondary education, content items that the educational sector has a clearly defined and applied focus mainly realized through the application of practical methods and forms of employment. Therefore, this article is devoted to the development of the technique for the formation of research competence of future teachers of labor training and technology. A fragment of a detailed syllabus of the course «Basic scientific research», which is the first stage in the organization of research work of students in higher educational institutions. The aim of this course is to train and attract students to implement research activities to familiarize students with the processes and stages of research, its structure and methods of scientific research, as well as methods of validation of scientific results, to form future professionals with higher education in the relevant subject , research and professional competence. In this paper, special attention is paid to the structure and content of third-content modules «Formation science in Ukraine. The theoretical basis and organization of research work in Ukraine in the XXI century». After all, it reflects the most current state of scientific research in our country and includes the following topics: 1. The development of scientific knowledge and technology in what is now Ukraine. 2. The role and tasks of science in the transition to a market economy and under conditions of an information society. Information management, processing and analysis of materials research. 3. Organization of research activities in Ukraine. 4. Organization of research activities in terms of cloud-based environment. As a whole our proposed methods of teaching the course «Basic scientific research» and thus the formation of research competence of future teachers of labor training and technology is very effective and determines future professionals guidance in their future academic and professional activities. 


Повний текст:

PDF

Посилання


Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України № 1392 від 23 листопада 2011 року). – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-п.

Возжіна Н. В. Формування фахової компетентності майбутніх учителів технологій в умовах науково-технічного прогресу / Н. В. Возжіна, М. І. Садовий // Фізика. Технології. Навчання: [зб. наук. пр. студ. і молод. наук.] – Кіровоград, 2015. – Вип. 13. – С. 192-196.

Гур’янова О. В. Зростання вимог до фахової підготовки вчителів технологій та проблема їх забезпечення. / О. В. Гур’янова. // Наукові записки. – Випуск 87. – Серія: педагогічні науки. – Кіровоград, РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009. – С. 68-72.

Єфименко С. М. Шляхи діагностики інтелектуально-творчого потенціалу майбутнього вчителя технологій / С. М. Єфименко, М. І. Садовий // Науковий часопис Нац. пед. ун-ту імені М. П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – 2010. – Вип. 22. – С. 111-116.

Касперський А. В. Формування фахової компетентності майбутніх учителів технологій у процесі вивчення хімії / А. В. Касперський, О. М. Кучменко // Зб. наук. пр. Кам.-Под. нац. ун-ту імені Івана Огієнка. Серія: Педагогічна. – 2014. – Вип. 20: Управління якістю підготовки майбутнього вчителя фізико-технологічного профілю. – С. 21-23.

Коберник О. М. Технології 10 кл.: [підручник] / О. М. Коберник, А. І. Терещук, О. Г. Гервас [та ін.] – К.: Літера ЛТД, 2010. – 160 с.

Корець М. С. Науково-технічна підготовка вчителів для освітньої галузі «Технології»: [моногр.] / М.С. Корець. – К.: НПУ, 2002. – 257 c.

Манойленко Н. В. Професійна підготовка майбутніх учителів технологій до використання мікроелектронних засобів у професійній діяльності: автореф. дис. на здобуття наук, ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теорія та методика трудового навчання» / Н. В. Манойленко. – К., 2010. – 20 с.

Мачуський С. Ф. Формування компетентного фахівця технологій в умовах науково-технічного прогресу / С. Ф. Мачуський, М. І. Садовий // Фізика. Технології. Навчання: [зб. наук. пр. студ. і молод. наук.] – Кіровоград, 2015. – Вип. 13. – С. 201-205.

Садовий М. І. Методика формування експериментаторської компетентності у майбутніх учителів технологій / М. І. Садовий // Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – 2015. – Вип. 8, Ч. 4. – С. 3-10. – (КДПУ ім. В. Винниченка).

Садовий М. І. Підготовка вчителів технологій з використанням синергетичного підходу / М. І. Садовий, О. М. Трифонова // Зб. наук. пр. Кам.-Под. нац. ун-ту імені Івана Огієнка. Серія: Педагогічна. – 2014. – Вип. 20: Управління якістю підготовки майбутнього вчителя фізико-технологічного профілю. – С. 53-55. Режим доступу: http://journals.uran.ua/index.php/2307-4507

Стадніченко С. М. До питання про формування умінь розуміння навчального тексту / С. М. Стадніченко // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. – 2008. – Вип. 50, Ч. 1. – С. 275-281. – (ХДУ).

Трифонова О. М. Взаємозв’язки принципів науковості та наочності в умовах кредитно-модульної системи навчання квантової фізики студентів вищих навчальних закладів: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Трифонова Олена Михайлівна. – Кіровоград, 2009. – Т. 1. – 216 с.; Т. 2: Додатки. – 301 с.

Хомутенко М.В. Становлення понять «навчальне середовище» та «хмаро орієнтоване навчальне середовище» / М. В. Хомутенко // Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – 2015. – Вип. 8; Ч. 4. – С. 111-120. – (КДПУ ім. В. Винниченка).


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.