МОНІТОРИНГ ЕФЕКТИВНОСТІ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ МАТЕРІАЛОЗНАВСТВА ВИРОБІВ ЛЕГКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПЕДАГОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
Анотація
У статті розкрито суть моніторингу у сфері освіти, основні завдання та загальні вимоги, які ставляться до проведення моніторингу (систематичність, об'єктивність, точність, повнота, достатність, валідність, надійність, структурованість, оптимальність, узагальнення, оперативність, доступність, гуманістична спрямованість). Визначено критерії, компоненти та показники для здійснення моніторингу ефективності методики навчання матеріалознавства виробів легкої промисловості майбутніх фахівців педагогічних спеціальностей. Розкрито сутність технологічного, спеціалізовано-предметного, проектного та науково-дослідного компонентів, а також розкрито їх діагностичний інструментарій. Для визначення ефективності методики навчання матеріалознавства виробів легкої промисловості майбутніх фахівців педагогічних спеціальностей встановлено чотири рівні сформованості kомпетентностей: елементарний, репродуктивний, продуктивний і творчий.
This article is about the main concepts of monitoring in the sphere of education, basic tasks and general demands that the monitoring requires (systematic, objectiveness, accuracy, completeness, adequacy, validity, reliability, structuring, optimality, generalization, efficiency, availability, humanistic direction). The main criterias, components and indicators are determined for the possibility to monitor the effectiveness of teaching methods of science of materials for the light industry products for the future professionals of teaching professions. The sence of defined components is exposed: the technological (the base of theoretical knowledge about the technology of spinning, weaving and the manufacture of other sewing materials), the special-subjective (the possession of the methods of laboratory research materials and the ability to determine their main characteristics, which are based on theoretical information), the designed (the ability to project and creative activities), the research-and-development (the ability to research and experience activities in the field of science of material with the goal to observe the processes on condition of their change of basic characteristics). The diagnostic tools for the determining the effectiveness of each of these components are exposed. The basic criterias for evaluating students' knowledge are determined: depth, fullness, strength of learning materials, effectiveness, flexibility, systematic knowledge. The basic components of the specialized, objective evaluation component are common: the quality of laboratory work, indicators of the laboratory results of sewing materials and protection the laboratory work. The components that must be considered when assessing the project work of students are set: the characteristics of the facility design (complexity, quality, innovation, etc.), the explaining note (supporting documents), the process of the project, presentation (the protection of project). The component of research and experiments is determined by the quantity of the publications, scientific reports and their level, but also by the degree of their innovation and the indicator of their importance. To determine the effectiveness of teaching methods of science of materials for the light industry products for the future professionals of teaching professions we should distinguish four levels of competence: elementary, reproductive, productive and creative. Keywords
Повний текст:
PDFПосилання
Башарина Л. А. Организационные технологии управления школой: Методическое пособие для руководителей образовательных учреждений / Л. А. Башарина, И. В. Гришина. СПб.: КАРО, 2003. – С. 46-55.
Визначення критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень студентів Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова: Методичні рекомендації [Центр моніторингу якості освіти НПУ імені М. П. Драгоманова]; за заг. ред. професора Сергієнка В. П. – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – 27 с.
Гончаренко М. Ф. Моніторинг якості освіти – шлях до прискорення освітньої реформи [Електронний ресурс] / М. Ф. Гончаренко, С. А. Свіжевська // Національний гірничий університет – відповідність часу. – 2017. – Режим доступу: http://www.nmu.org.ua/ua/content/ infrastructure/ structural _divisions/science_met_dep/statti _akr/monitoring_ jakosti_ osvitu.php.
Данилова А. Технология управления качеством образования в образовательных учреждениях инновационного типа / А. Данилова, А. Скорлотов. // Завуч. – 2002. – № 5. – с. 85-98.
Журавльова Ю. А. Моніторинг як сучасний засіб управління якістю освіти у навчальному закладі [Електронний ресурс] / Юлія Анатоліївна Журавльова // Класна оцінка – освітній портал. – 2017. – Режим доступу: http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/monitoring-yak-suchasnii-zasib-upravlinnya-yakisti.html.
Матрос Д. Ш., Полев Д. М., Мельникова Н. Н. Управление качеством образования на основе новых информационны технологий и образовательного мониторинга. – М.: Педагогическое общество России, 2001. – 128 с.
Методи системного педагогического исследования / Под ред. Н. В. Кузьминой. – Л: Изд-во Ленингр. ун-та, 1980. – 172 с.
Моніторинг [Електронний ресурс] / Матеріал з Вікіпедії – вільної енциклопедії. – 2017. – Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D1%96%D1%82%D0%BE%D1%80% D0%B8%D0%BD%D0%B3.
Ніколайчук С. П. Критерії визначення ефективності методики навчання матеріалознавства швейних виробів майбутніх учителів технологій / С. П. Ніколайчук // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. –Випуск 54: збірник наукових праць. – К.: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – С. 122-126.
Подкопаєва Е. В. Сутність і головні завдання моніторингу якості освіти [Електронний ресурс] / Е. В. Подкопаєва // Osvita.ua. – 2013. – Режим доступу: http://osvita.ua/school/lessons_ summary/ administration/ 34536/
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.