ЗАСТОСУВАННЯ КЕЙСОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ТЕХНОЛОГІЯ ПОБУТОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ» МАЙБУТНІМ ВЧИТЕЛЯМ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ
Анотація
Стаття присвячена проблемі застосування кейсових технологій під час викладання дисципліни «Технологія побутової діяльності» майбутнім вчителям трудового навчання. У статті розкривається поняття, сутність та зміст кейсових технологій, умови їх застосування, а також показані позитивні сторони їх застосування під час навчально-виховного процесу, зокрема у процесі вивчення фахової дисципліни «Технологія побутової діяльності» майбутніми вчителями трудового навчання. Також у дослідженні розглядаються кейс-технологій, що активізують навчальний процес під час вивчення дисципліни «Технологія побутової діяльності». У публікації пропонуються деякі приклади навчальних кейсів, які викладач може застосовувати у процесі вивчення такої фахової дисципліни як «Технологія побутової діяльності» зі студентам вищих навчальних закладів. Розкривається головне призначення, можливі джерела кейсових технологій.
The article deals with the problem case use of technology in teaching discipline «Technology of household activity» future teachers of labor studies. The article deals with the concept, nature and content case technologies, provided their use, and show the positive aspects of their application in the educational process, particularly in the study of professional discipline «Technology of household activity» future teachers of labor studies. Also in the case study looks at technologies that intensify the learning process while studying the discipline «Technology of household activity», namely, the method of situational analysis, the incident method, the method of situational role-playing game, the visualisation method ,the puzzles method, the method of discussion. Educational tasks a case technology consist in acquisition of skills of use of theoretical material for the analysis of practical problems; formation of skills of assessment of the situation, choice and organization of search of the main information; the made abilities to formulate questions and inquiries; to development of abilities to develop multiple approaches to implementation of the plan of action; formation of abilities to independently make decisions in the conditions of uncertainty; formation of skills and receptions of the comprehensive analysis of situations, forecasting of ways of development of situations; formation of skills of constructive criticism.
The publication offers some examples of teaching cases that the teacher can use in the study such as professional discipline «Technology of household» with university students. The analysis of cases can be both individual and group. Introducing cases can be directly during the lectures and workshops, as well as an independent work. The sources of cases of discipline «Technology of household activity» can be extremely various: films, scientific information, presentation, student’s experience. It reveals the main purpose, possible sources case technology.
Повний текст:
PDFПосилання
Денисенко Л. І. Азбука домашнього господарювання: навчальний посібник з трудового навчання для учнів 5-9 класів загальноосвітніх шкіл, ліцеїв гімназій / Л. І. Денисенко. – К.: А.С.К., 2003. – 232 с.
Гур’янова О. В. Педагогічні інновації в технологічній освіті: Курс лекцій. Навчальний посібник / О. В. Гур’янова – Кіровоград: ПП Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2014. – 60 с.
Гриценко Т. Б. Сімейно-побутова культура та домашня економіка: Навчальний посібник / [За ред. Т. Б. Гриценко, Т. Д. Іщенко, Т. Ф. Мельничук]. – К.: Вища освіта, 2004. – 480 с.
Єжова О. В. Теорія і практика створення прогностичних моделей підготовки кваліфікованих робітників швейної галузі: [монографія]/ / О. В. Єжова. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. – 472 с.
Кульбацкий Е. М. Теория и практика домоведения: учебное пособие / Е. М. Кульбацкий, Г. В. Ганьшина, А. В. Короткова, И. Ю. Рябова. – М.: ИНФРА-М, 2009. – 208 с.
Лихолат О. В. Сучасна парадигма спеціалізації «Основи домашнього господарювання» підготовки вчителя технології / О. В. Лихолат. // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). – Бердянськ: БДПУ, 2011. – № 3. – 340 с.
Ситуаційна методика навчання: теорія і практика / Упор. О. Сидоренко, В. Чуба. – К.: Центр інновацій та розвитку, 2001. – 256 с.
Сурмін Ю. П. Метод аналізу ситуацій (Case study) та його навчальні можливості. Глобалізація і Болонський процес: проблеми і технології: Кол. моногр. – К.: МАУП, 2005. – C. 71-82.
Ягоднікова В. В. Кейс-метод (Case study) як форма інтерактивного навчання майбутніх фахівців. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/1_NIO_2008/Pedagogica/25496.doc.htm (дата звернення 24.01.2017 р.). – Назва з екрана.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.