ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІДВ ФОРМУВАННІ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНЦІЙ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ

Наталія Володимирівна Манойленко

Анотація


 В статті представлена технологічна модель формування ключових компетенцій (системних, міжособистісних, інструментальних) в процесі підготовки вчителів технологій через реалізацію діяльнісного підходу при викладанні методики трудового навчання у вищих педагогічних навчальних закладах. Розглянуті теоретичні основи розробки й застосування ефективних навчальних технологій досягнення прогнозованого освітнього результату, реалізації творчого потенціалу студентів, володіння знаннями, навичками, уміннями і якостями як цілі підготовки до самостійної професійної праці. Аналізується: навчальна діяльність студентів – майбутніх учителів технологій та її спрямованість на оволодіння знаннями, вміннями і навичками; рівні реалізації професійних знань; завдання, покладенні на читання лекційного курсу з методики трудового навчання; аналізу дедуктивного методу навчання; використання методів проектів і їх моделювання в процесі проведення практичних і практично лабораторних занять; ролі інформаційної діяльності студентів та експериментальних методів в процесі реалізації діяльнісного підходу; організації науково-дослідницької роботи студентів – майбутніх учителів технологій.

The article presents the technological model of formation of key competences (systemic, interpersonal and instrumental) in the process of preparing teachers of technology through the implementation of activity approach in teaching methods of vocational training of higher pedagogical educational institutions. Theoretical bases of development and application of effective educational technologies generate predicted educational outcomes, realization of creative potential of students, mastery of knowledge, skills, abilities and qualities as the preparation for independent professional work. Analyzed: educational activity of students – future teachers of technology and its focus on the acquisition of knowledge, abilities and skills; levels of implementation of professional knowledge; task, assignment reading the lecture course methods of vocational training; the analysis of the deductive method of teaching; using methods of projects and their modeling in the process of the practical and practical-laboratory classes; the role of information activities of students and experimental methods in the process of implementation of activity approach; the organization of scientific-research work of students – future teachers of technology. The scientific basis of the technique of students’ scientific research activity, directed to the guaranteed assimilation of knowledge and formation of skills, is made by the theory of activity and stage-by-stage formation of intellectual actions. Active attraction to the scientific research of students - future teachers of technologies, mastering skills of the research and creative work helps them to switch in professional activity, to transform scientific knowledge into the practical use. 


Повний текст:

PDF

Посилання


Викторова Л. Г. Формирование интеллигенции в образовательной системе высшей школы: [монография]. / Л. Г. Викторова. – Красноярск: Сиб. ГТУ, 1999. – 284 с.

Вовкотруб В. П., Манойленко Н. В. Методичні рекомендації для виконання лабораторних робіт з дисципліни «Ергономіка в технологічній освіті» для студентів освітньої галузі «Технології» / В. П. Вовкотруб, Н. В. Манойленко. – Кіровоград, 2015. – 59 с.

Гур’янова О. В. Здатність до творчої діяльності як складова компетентності майбутнього вчителя трудового навчання / О. В. Гур’янова // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету. Серія педагогічна / Кам’янець-

Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2009. – Вип.. 15: Управління якістю підготовки

майбутніх учителів фізики та трудового навчання. – С. 66-68.

Ежова О. В. Формирование ИКТ-компетенции будущих специалистов швейной отрасли средствами САПР Грация [Электронный ресурс] / О. В. Ежова // Международный электронный журнал «Образовательные технологии и общество» («Educational Technology & Society»). – 2015. – Vol. 18. – № 3. – C. 410–420. – Режим доступа : http://ifets.ieee.org/ russian/ depository/ v18_i3/pdf/6.pdf.

Єжова О. В. Теоретико-методологічні засади створення прогностичних моделей підготовки фахівців у професійно-технічних навчальних закладах швейного профілю: дис. … доктора пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Ольга Володимирівна Єжова. – Кропивницький, 2016. – 557 с.

Шейко В. М., Кушнаренко Н. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: Підручник. / В. М. Шейко, Н. М. Кушнаренко. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Знання-Прес, 2002. – 295 с.

Щербина С. В. Діяльнісний підхід як теоретична основа організації науково-дослідницької роботи студентів у вищому навчальному закладі / С. В. Щербина. // Проблеми інженерно педагогічної освіти. – 2004. – № 6. – Харків, УІПА. – 255 с. – С. 80 85.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.