ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНИХ ЦІННОСТЕЙ У МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ

Тетяна Володимирівна Куценко

Анотація


 Стаття присвячена формуванню національно-патріотичних цінностей у майбутніх вчителів трудового навчання та технологій. Основні завдання освіти на шляху до розбудови національної школи полягають у створенні умов для виховання в молоді ціннісного ставлення до навколишньої дійсності та самої себе, активної за формою та моральної за змістом життєвої позиції. Органічне поєднання навчання та виховання в університеті дає можливість забезпечити підготовку висококваліфікованих спеціалістів, молодь, яка наділена глибокою громадянською відповідальністю, високими духовними якостями, патріотичними почуттями, є носієм найкращих надбань національної та світової культури, здатна до саморозвитку та самовдосконалення. Вивчення досвіду вчителів-новаторів сприяє визнанню духовної єдності поколінь; вихованню почуття патріотизму, відданості вчительській праці.

The article is devoted to the formation of national-patriotic values in future teachers of labor training and technology. The main objectives of education on the way to the development of the national school consist of creating conditions for teaching youth the valuable attitude towards the surrounding reality and itself and the worldview, which will be active in form and moral content. The article draws attention to the possibilities of the school subject of labor training to form national-patriotic values and feelings in children and youth. The experience of teachers and the results of scientific and methodological research in this direction allow us to state that a significant potential in solving this problem is to involve students in the national culture especially in the process of labor training. Willingness of the teacher of the labor training to form a specific practical experience in the manufacture of objects and things that in their content are associated with the folk culture of Ukrainians in the students . In particular, the manufacture of decorative and applied products, which were distinctive to the life of Ukrainians, and some of them even hide in their forms and techniques of decoration and other pages of our history, will become the basis for such educational work.

This study indicates that attracting future teachers to folk art appears to be the direction of their patriotism as a quality of personality through the elementary demonstrations of their national consciousness and independent creative search. Students are attracted to the traditions of the Ukrainian people by studying the technology of making traditional clothes, pysankas, cooking Ukrainian cuisine, drawing and composition, the techniques of performing Ukrainian folk embroidery by using national symbols and techniques for making beadwork and so on. The balanced combination of education and upbringing in pedagogical higher educational institutions makes it possible to provide training for highly qualified specialists, young people who are endowed with a deep civil consciousness, high spiritual qualities, patriotic feelings, presents itself as a bearer of the best achievements of national and world culture, capable to self-development and self-improvement.


Повний текст:

PDF

Посилання


Васильчишин С. Ф. Національно-патріотичне виховання школярів на уроках трудового навчання. [Електронний ресурс] / С. Ф. Васильчишин. – Режим доступу: http://www.slideshare.net/zoshnet1/ss-58662125 – Назва з екрана.

Гур’янова О. В. Зростання вимог до фахової підготовки вчителів технологій та проблема їх забезпечення / О. В. Гур’янова. // Наукові записки. – Випуск 87. – Серія: педагогічні науки. -

Кіровоград, РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009. – С. 68-72.

Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді (2015 р.). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://old.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/4068-. – Назва з екрана.

Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/content/%D0%9E% D1%81%D0%B2%D1%96% D1%82%D0%B0/patriotichne-vix-metodichni-19-05-2015.pdf. – Назва з екрана.

Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

http://mon.gov.ua/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8 %202016/12/05/konczepcziya.pdf. – Назва з екрана.

Онищук П. І. Національно-патріотичне виховання школярів на уроках трудового навчання. [Електронний ресурс] / П. І. Онищук.

– Режим доступу: http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/natsionalno-patriotichne-vikhovannya-na-urokakh-tr.html. – Назва з екрана.

Положення про організацію освітнього процесу в Кіровоградському державному педагогічному університеті імені

Володимира Винниченка на 2016-2017 навчальний рік / Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. – 88 с.

Учитель трудового навчання – вихователь патріотизму. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.slavdpu.dn.ua/index.php/pedfackkaf/1452-2015-02-10-09-33-32. – Назва з екрана.

Ушинський К. Д. Про народність у громадському вихованні / К. Д. Ушинський // Вибрані педагогічні твори: у 2 т. / К. Д. Ушинський.  К., 1983.  Т. 1: Теоретичні проблеми педагогіки.  С. 43-103.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.