ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-РОЗВАЖАЛЬНА ГРА ЯК ЗАСІБ МЕТОДИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ В ШКОЛІ НА ЗАСАДАХ ІНТЕГРАЦІЇ

Оксана Володимирівна Гнатюк

Анотація


У статті розглянуто проблему підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін до проведення позакласної навчальновиховної роботи в школі. Обґрунтовується можливість подальшого вдосконалення  професійно-практичної підготовки майбутніх учителів освітньої галузі «Природознавство» на засадах цілісного освітньо-галузевого підходу. Такий підхід сприяє підвищенню рівня науковометодичної організації позакласної навчально-виховної роботи з учнями та впровадженню нових методичних підходів до методичної підготовки майбутніх вчителів. Запропоновано конкретну методику формування методичної компетентності майбутніх учителів природничих дисциплін до організації позакласної навчально-виховної роботи на інтегрованій основі. Така методика сприяє підготовці висококваліфікований фахівців до роботи в школі. Пропоновану методичну розробку інтелектуально-розважальної гри «Квест» можна використовувати не лише у процесі підготовки майбутніх учителів природничо-наукових дисциплін, але й при проведенні позакласної роботи в загальноосвітній школі.

Ключові слова: позакласна робота з учнями, методика проведення позакласної роботи, природнича освіта, вчителі природничих дисциплін, компетенції та компетентності майбутніх вчителів щодо організації і проведення позакласної роботи в школі. 

The article highlights the issue of future Science teachers' training for organizing extra-curricular activities at school. It is specified that during training of academic discipline «A technique of teaching of physics», «A technique of studying of mathematics», «Techniques of studying of biology», «A technique of the organization of extra-curricular work on physics» and others, students have an opportunity to seize a technique of extra-curricular work according to the new content of natural education and modern technologies of training, and also learn to select information and illustrative material for the chosen subject, to carry out work with references, to develop the scenario of various actions on extracurricular works on natural-science disciplines which can be used during the future student teaching at comprehensive schools. The author presents integrative educational approach as the way of further improvement in future science teachers' training.  The suggested approach contributes to raising the quality of school students extra-curricular activities and the organized introducing new methodology approaches to future teachers'  training. The author describes the complex method of forming future teachers' methodology competence based on integration. The use of the method contributes to training highly qualified specialist for work at school. The presented intellectual entertainment game «Quest»  can be used in future science teachers training as well as in school extra-curricular activities.

Key words: extra-curricular work with school students, Science extra-curricular work methodology, Science teachers, future teachers’ competences in organizing extra-curricular activities at school. 



Повний текст:

PDF

Посилання


Державний стандарт базовою і повної загальної середньої освіти: [Электрон. ресурс] . - Режим доступу : www.mon.gov/ua/.

Гнатюк О. З досвіду практичної підготовки майбутніх учителів фізики до проведення позакласної роботи в школі / Оксана Гнатюк // Наукові записки. – Випуск 4 – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 2. Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2013. – С.185-188.

Іваха Т. Підготовка студентів до організації позакласної роботи з хімії: Авт. дис.. – К., 2003. – 21 с.

Інтегративний функціонально-галузевий підхід як чинник прогнозування і побудови моделей педагогічної природничонаукової освіти: монографія / М. Т. Мартинюк, С. І. Бондаренко, О. В. Браславська, Н. М. Бріт, В. Ф. Валюк, О. В. Гнатюк [та ін.]; за ред. М. Т. Мартинюк, М. В. Декарчук. – Умань: ФОП Жовтий О. О., 2013. – 174 с.

Концепція Нової Української Школи: [Электрон. ресурс]. - Режим доступу: www.mon.gov/ua/.

Мартинюк М. Т. Вивчення фізики і астрономії в основній школі: (Теоретичні і методичні засади). – К.: Міжнар. фін. агенція, 1998. – 274, [1] с.

Педагогічна практика : навчальний посібник / М. Т. Мартинюк, О. В. Гнатюк, Т. Л. Годованюк, Н. М. Стеценко. – Умань: ПП Жовтий О. О., 2011. – 175 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.