КОМП’ЮТЕРНЕ ТЕСТУВАННЯ ЯК ЕЛЕМЕНТ МОНІТОРИНГУ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ СТУДЕНТІВ В СУЧАСНІЙ СИСТЕМІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
У статті представлені сучасні тенденції впровадження тестового контролю знань студентів. Проведено узагальнення міжнародних документів щодо якості оцінювання і тестування за категоріями: технічні, концептуальні стандарти та вимоги до відповідальності різних категорій учасників процесу оцінювання. Окреслено, що характерною особливістю тесту є присутність вимірювання, функцією якого є надання кількісної та якісної інформації щодо прогресу навчання, діагностики недоліків, прогнозування успішності. Виділені переваги і недоліки тестування та вимоги до тестових завдань: складність, що відповідає цілі й рівню оцінювання; достатня варіативність тестових балів; відповідність вимогам форми та змісту. Надана розгорнута класифікація тестів з їх докладною характеристикою. Окреслені характеристики стандартизованих комп’ютерних тестів для перевірки успішності студентів. Виділені переваги контролю теоретичних знань і практичних навичок студентів з використанням комп’ютерного тестування над традиційною методикою.
The article presents modern trends in the implementation of the test control of students' knowledge in higher educational establishments. Monitoring of the quality of education is considered in terms of monitoring the effectiveness of the learning process. Particular attention is paid to the concepts of pedagogical measurement and evaluation of achievements. Test tasks are selected as a tool for the measurement procedure. The international documents on the quality of evaluation and testing have been summarized in the following categories: technical standards, conceptual standards and requirements for the professional responsibility of different categories of participants in the assessment process. It is emphasized that testing is a more qualitative and objective way of evaluation due to its standardization. Moreover, testing is a more equitable method of estimation due to the fact that subjectivism is practically excluded from it. Also, testing saves time in many aspects (test operation, evaluation and analysis of results). It is determined that the characteristic feature of the test is the presence of a measurement, the function of which is to provide quantitative and qualitative information about the progress of training, the diagnosis of deficiencies, the prediction of academic achievement. We have identified the advantages and disadvantages of testing. We specify the following requirements for test tasks: a certain complexity that corresponds to the purpose and level of evaluation; differential ability (sufficient variability of test scores); positive correlation of score points with scores of the whole test; compliance with the requirements of cleanliness of form and subject purity of content. A detailed classification of the tests is provided (standardized tests, homogeneous tests, heterogeneous tests, interactive tests, adaptive tests, etc.) with their detailed characteristics. The authors specify the features of computer tests that should be carefully developed and standardized to check the students' progress. The advantages of controlling the theoretical knowledge and practical skills of students by using computer testing in comparison with traditional methods are singled out. The technique of introduction of heterogeneous tests in the Mykolaiv V.O. Sukhomlinsky National University is described to determine the residual knowledge of students in the form of deferred computer testing.
Повний текст:
PDFПосилання
Адаптивное тестирование: Учеб.-метод.пос. / Опарина Н.М., Полина Н.Г., Файзулин Р.М., Шрамкова И.Г.– Хабаровск, 2007. – 95 с.
Білоусова Л.І. Потенціал комп'ютерного тестування // Вісник ТІМО. – 2008. – № 10. – С. 40–44.
Болюбаш Я.Я., Булах І.Є., Мруга М.Р., Філончук І.В. Педагогічне оцінювання і тестування: правила, стандарти, відповідальність, наук. вид. – К.: Майстер-клас, 2007. – 272 с
Булах І.Є. Історія розвитку та сучасний стан педагогічного тестування. - К: ЦМК МОЗ України, 1994. – 94 с
Єфіменко В.С. Комп’ютерне тестування у шкільній практиці // Information technologies in Education for All, ITEA-2007, Ukraine, IRTC.
Закон України «Про загальну середню освіту» // Законодавство України про освіту. Збірник законів. – К. : Парламентське вид-во, 2002.
Закон України «Про освіту»і // Законодавство України про освіту. Збірник законів. – К. : Парламентське вид-во, 2002
Клайн П. Справочное руководство по конструированию тестов. – К., 1994. – 283 с.
Конструювання тестів. Курс лекцій: Навч. посіб. / Кухар Л.О., Сергієнко В.П.. – Луцьк, 2010. – 182 с.
Леонський В.Д., Лавінський М.С., Паращенко Л.І. Організація тестування у середньоосвітньому навчальному закладі / Київський міжрегіональний інститут удосконалення вчителів ім. Б. Грінченка.- К., 2001.
Локшина О.І. Моніторинг якості освіти: світовий досвід // Педагогіка і психологія. – 2003. – № 1. – с. 108–116.
Моніторинг якості освіти: становлення та розвиток в Україні: Рекомендації з освітньої політики / під заг. ред. О.І. Локшиної. – К.: «К.І.С.», 2004. – 160 с.
Мруга М.Р. Стандартизація та регулювання оцінювання. // Післядипломна освіта в Україні. – 2006. № 1. – с. 75-79.
Педагогические тесты. Вопросы разработки и применения : пособие для преподавателей / Аванесов В.С., Хохлова Т.С., Ступак Ю.А., Потап О.Е., Чернявский В.Г., Плискановский С.Т. – Дніпропетровськ: Пороги, 2005. – 64 с
Поддубный А.В. Методические основы разработки и использования педагогических тестов. – Владивосток, 2003. – 296 с.
Равен Д. Педагогическое тестирование: проблемы, заблуждения, перспективы. – М. : «Когито-Центр», 2001. – 142 с.
Самылкина Н.Н. Современные средства оценивания результатов обучения. – М.: БИНОМ, 2007. – 172 с
Фетісов В.С. Комп’ютерні технології в тестуванні: Навч.-метод. посіб. – Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М., 2011. – 140 с.
Челышкова М.Б. Теория и практика конструирования педагогических тестов: Учеб. пособ. – М.: Логос, 2002. – 432 с
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.