РОЗВИТОК ПЕДАГОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ ЯК ПЕРЕДУМОВА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ПРОЦЕСІ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАДАЧ

Інеса Василівна Новіцька

Анотація


У статті розглянуто розвиток педагогічного мислення як передумову формування професійних умінь майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін у процесі розв’язування педагогічних задач. Визначено структурні компоненти сформованості професійних умінь майбутнього вчителя природничо-математичних дисциплін у процесі розв'язання педагогічних задач. Проаналізовано теоретичну основу формування умінь майбутнього вчителя природничо- математичних дисциплін у процесі розв’язування професійних задач. Виділено особливості, характерні для професійно-оперативної складової мислення в учителя природничо-математичних дисциплін. Визначено та проаналізовано три рівні розв’язування поставлених задач, необхідні умови для розвитку компонентів педагогічного мислення студентів: відповідна організація навчальної діяльності; певні психологічні умови; оволодіння способами педагогічної діяльності за допомогою розв’язання професійних задач. Виділено три етапи процесу формування педагогічного мислення (підготовчий; тренувальний; практичний).  

 

The article deals with the development of pedagogical thinking as a prerequisite for the formation of professional skills of future teachers of natural and mathematical sciences in the solution of educational problems. The structural components of the formation of professional skills of future teachers of natural and mathematical sciences in solving educational problems. The theoretical basis of formation of skills of future teachers of natural and mathematical sciences in the process of solving professional problems. Highlighted features characteristic of professional operational thinking component in teacher natural and mathematical sciences. Identified and analyzed three levels of solving the tasks necessary conditions for the development of components of pedagogical thinking of students, on the organization of learning activities; certain psychological conditions; mastering the methods of teaching using solving professional problems. Three stages of formation of pedagogical thinking (preparation, training, practical). 


Повний текст:

PDF

Посилання


Naish M. Teacher Education Today // Normal J.Graves. Initial Teacher Education. – L. Kogan Page, 1990. – P. 25-47.

Tones E., Morris S. Teaching Practice: Problems and Perspectives. – London: Methuen, 1972. – 300 p.

Вакалюк Т. А. Підготовка майбутніх учителів інформатики до розвитку логічного мислення старшокласників : теоретико-методологічний аспект : Монографія. / Тетяна Анатоліївна Вакалюк. – Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2013. – 236 c.

Вишневський О. І. Теоретичні основи сучасної української педагогіки : навч. посіб. / О. І. Вишневський. – К. : Знання, 2008. – 566 с.

Моделирование педагогических ситуаций: Проблемы повышения качества и эффективности общепедагогической подготовки учителей  под ред. Ю. Н. Кулюткина, Г. С. Сухубской. – М. : Педагогика, 1981. – 120 с.

Скляров О. В. Деякі питання розвитку творчих здібностей студентів / О. В. Скляров  Фізична культура, спорт та здоров’я нації. Збірник наукових праць. – Ч.ІІ. – Київ-Вінниця, 1998. – С.307–308.

Тихомиров В. М. О некоторых проблемах математического образования: Математика и общество. Математическое образование на рубеже веков / В. М. Тихомиров // Тезисы докладов на Всероссийской конференции. – Дубна, 2000. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа : URL : http://archive.1september/ru/mat/2001/04/no04_1.htm. – Название с экрана.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.