АКТИВІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЗАСОБАМИ МОБІЛЬНОГО НАВЧАННЯ

Тетяна Василівна Грунтова

Анотація


Мета дослідження: дослідити можливості та теоретично обґрунтувати необхідність використання мобільного навчання як засобу активізації пізнавальної діяльності студентів вищих технічних навчальних закладів у процесі вивчення фізики з метою розвитку компетентної особистості майбутнього фахівця. Завдання дослідження: проаналізувати можливі способи активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів шляхом використання засобів мобільного навчання. Об’єкт дослідження: навчання фізики студентів вищих технічних навчальних закладів. Предмет дослідження: мобільне навчання як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності у процесі навчання фізики студентів вищих технічних навчальних закладів. Використані методи дослідження: аналіз наукових публікацій. Результати дослідження. Відмічено значення активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів у формуванні компетентної особистості майбутнього фахівця. Зазначено, що оволодіння навчальним матеріалом і розвиток особистості в процесі навчання відбувається лише за умови її власної активності. Обґрунтовано необхідність стимулювання цієї активності у процесі навчання для забезпечення успішної професійної діяльності та досягнення якісних результатів. Встановлено, що сучасний процес навчання фізики студентів вищих технічних навчальних закладів потребує збільшення мобільності навчання та більшого використання наочності. Обґрунтовано необхідність модернізації традиційної системи освіти, вдосконалення засобових складових навчального середовища, з метою забезпечення активної пізнавальної діяльності та підвищення ефективності навчання і якості знань. Вказано, що однією з сучасних технологій організації й підвищення ефективності діяльності студентів є використання засобів мобільного навчання. Проаналізовано можливості та обґрунтовано необхідність використання цих засобів у навчанні фізики для активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів вищих технічних навчальних закладів з метою розвитку компетентної особистості майбутнього фахівця. Основні висновки. Впровадження засобів мобільного навчання у навчальний процес вищого технічного навчального закладу мотивує та активізує навчально-пізнавальну діяльність студентів, дає можливість забезпечити активне самостійне набуття студентами знань, сприяє формуванню компетентної особистості майбутнього фахівця.

 

Research goal: to investigate the possibilities and theoretically substantiate the need to use mobile learning as a means of activating the cognitive activity of students of higher technical educational institutions in the process of studying physics in order to develop the competent personality of a future specialist. Research objectives: to analyze possible ways of activating students' educational and cognitive activity by using mobile learning tools. Object of research: teaching physics to students of higher technical educational institutions. Subject of research: mobile training as a means of activating educational and cognitive activity in the process of teaching physics of students of higher technical educational institutions. Research methods used: analysis of scientific and methodological literature Results of the research. The importance of activating the educational and cognitive activity of students in the formation of a competent personality of a future specialist is singled out. It is noted that the mastery of educational material and the development of personality in the learning process occurs only on the condition of its own activity. The necessity of stimulating this activity in the process of learning to ensure successful professional activity and achieve qualitative results is substantiated. It is established that the modern process of teaching physics to students of higher technical educational institutions requires an increase in the mobility of instruction and greater use of clarity. The necessity of modernization of the traditional education system, improvement of the learning environment with the purpose of providing active cognitive activity and increasing the effectiveness of learning is substantiated. It is indicated that one of the modern technologies for organizing and improving the effectiveness of students' activities is the use of mobile learning tools. The possibilities and the necessity of using these funds in teaching physics for activating the educational and cognitive activity of students of higher technical educational institutions with the purpose of developing the competent personality of the future specialist are analyzed. The main conclusions. The introduction of mobile learning in the educational process of the higher technical educational institution motivates and activates the educational and cognitive activity of students, provides an opportunity to provide active independent acquisition of knowledge by students, favors the formation of a competent personality of the future specialist. 


Повний текст:

PDF

Посилання


Биков В. Ю. Мобільний простір і мобільно орієнтоване середовище Інтернет-користувача: особливості модельного подання та освітнього застосування / Биков В. Ю. // Інформаційні технології в освіті. – 2013. – № 17. – С. 9-37.

Вергасов В. М. Активизация познавательной деятельности студентов в высшей школе : [монография] / В. М. Вергасов. – К. : Вища школа, 1985. – 176 с.

Голицына И. Н. Мобильное обучение как новая технология в образовании [Электронный ресурс] / Голицына Ирина Николаевна, Половникова Надежда Львовна // Образовательные технологии и общество. – 2011. – № 1. – Режим доступа : http://cyberleninka.ru/article/n/mobilnoeobuchenie-kak-novaya-tehnologiya-v-obrazovanii

Грунтова Т. В. Удосконалення методики лабораторного практикуму, як інструменту для розвитку компетентностей майбутнього інженера, шляхом використання стимулів активізації пізнавальної діяльності / Т. В. Грунтова // Матеріали ІІ міжвузівської науково-практичної конференції «Наукова діяльність як шлях формування професійних компетентностей майбутнього фахівця» (НПК-2011), м. Суми, 1-2 грудня 2011 р. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011. – С. 26-28.

Грунтова Т. В. Прийоми активізації самостійної пізнавальної діяльності студентів на заняттях фізичного лабораторного практикуму, як необхідної умови в формуванні компетентної особистості майбутнього фахівця / Т. В. Грунтова, С. В. Повар // Матеріали ІІІ міжвузівської науковопрактичної конференції «Наукова діяльність як шлях формування професійних компетентностей майбутнього фахівця» (НПК-12), м. Суми, 5 – 6 грудня 2012 р. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2012. – С. 26-28.

Грунтова Т В. Использование компьютерных технологий в организации самостоятельной работы студентов по физике как залог формирования творческой компетентной личности будущего специалиста / Т. В. Грунтова // Научный поиск в современном мире: сборник материалов 5-й международной науч.-практ. конф., (г. Махачкала, 31 января, 2014г.) – Махачкала : Издательство «Апробация», 2014. – С. 187-189.

Зубик Л. В. Формування професійних компетентностей майбутніх бакалаврів з інформаційних технологій у процесі вивчення фахових дисциплін : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / Зубик Людмила Володимирівна; Нац. ун-т водного госп-ва та природокористування. – Рівне, 2016. – 341 с.

Лапінський В. В. Організаційно-методичні заходи щодо використання кабінетів інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій / В. В. Лапінський // Вересень : Спецвипуск, квітень 2004, Миколаїв. – С. 143-149.

Мойсеюк Н. Є. Педагогіка : навч. посіб. / Н. Є. Мойсеюк. ‒ 5.вид., доп. і перероб. ‒ К. : [б.в.], 2007. ‒ 656 с.

Рашевська Н. В. Мобільні інформаційно-комунікаційні технології навчання вищої математики студентів вищих технічних навчальних закладів: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.10 / Н. В. Рашевська ; Ін-т інформ. технологій і засобів навчання НАПН України. – К., 2011. – 21 с.

Основы педагогики и психологии высшей школы : учебное пособие / под ред. А. В. Петровского. – Издательство Московского университета, 1986. – 303 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.