ОСОБЛИВОСТІ СИТУАТИВНОГО НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ФІЗИКИ

Наталія Юріївна Головко, Ірина Володимирівна Коробова

Анотація


Ситуативне навчання має довгу історію використання в бізнесі, юриспруденції і медичній освіті. Проте порівняно недавно дану методику почали використовувати в природничій освіті. Аналіз літератури та існуючих досліджень з цієї теми підтвердив, що це потужна педагогічна методика викладання навчальних предметів, яка дозволяє розвивати критичне мислення та практичні навички. У статті розглядається питання використання кейс методу в рамках зусиль з переходу навчання фізики від традиційного формату до інтерактивного, що підвищує активність школярів та допомагає показати практичну значущість знань. Обґрунтовується доцільність створення та застосування задач-ситуацій під час навчання учнів фізики для розвитку основних компетентностей, зокрема, здатності приймати рішення, працювати з інформацією, комунікативність, здатність до співпраці тощо. Запропоновано під час проектування кейсів виділяти сюжетний, інформаційний та контрольний блок для кращого сприйняття учнями ситуацій та продуктивної роботи з ними. Наведено приклад ситуативної вправи, яку можна використати на уроці з теми «Робота і потужність електричного струму», що дозволить учням отримати досвід практичного застосування здобутих знань.

 

A case control study has a long history of use in business, law and medical education. However, recently began using this technique in natural science education. Analysis of existing literature and research on this topic, confirmed that a powerful pedagogical methods of teaching science that allows us to develop critical thinking and skills. The article discusses the use of case method in an effort to transition from traditional teaching physics to the interactive format, which increases the activity of the students and helps to show the importance of practical knowledge. Substantiated expediency of application problems and situations while studying physics students to develop basic competencies, including the ability to make decisions, ability to work with information, communicative, ability to cooperate with others. A Case for the design highlight scene, information and control unit for better perception of students and productive situations with them. An example of situational exercises that can be used in the classroom with the theme "Work and power of electric current," which will allow students to gain experience of the practical application of acquired knowledge.


Повний текст:

PDF

Посилання


Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти // Фізика та астрономія в сучасній школі. – 2012. – № 4. – С. 2-8.

Караулан Л. Інтерактивні методи навчання як засіб розвитку творчого мислення учнів / Л. Караулан, І. Коробова // Пошук молодих: Зб. матер. Всеукр. студентської наук.-практ. конф. «Управління якістю навчання учнів природничо-математичних дисциплін в умовах профільної та рівневої диференціацій» (22-23 квітня 2004 року, м.Херсон). – Херсон : Вид-во ХДУ, 2004. – Вип. 3. – С. 14-16.

Коробова І. В. Інтерактивні методи навчання як засіб розвитку творчого мислення / І.В. Коробова // Вісник ХДТУ. – 2001. – № 2 (11). – С. 220-223.

Коробова І. В. Методичні аспекти ситуаційного навчання майбутніх учителів фізики / І.В. Коробова // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції [«Актуальні проблеми природничо-математичної освіти в середній і вищій школі], (Херсон, 15-16 вересня 2016 р.) / Укладач : В. Д. Шарко. – Херсон : Вид-во ХНТУ, 2016. – С. 45-46.

Коробова І. В. Основи методичної діяльності учителя фізики: навч.-метод. посібник [для студ. спец. «Середня освіта. Фізика» денної, заочної та екстернатної форм навчання] / І. В. Коробова. – Херсон : ФОП Грінь Д. С., 2016. – 222 с.

Шимутина Е. Кейс-технологии в учебном процессе // Народное образование. - 2009. - № 2. - С. 172-179.

Gragg C. I. Because Wisdom Can’t Be Told / Charles I. Gragg // Case Method at the Harvard Business School, ed. M. P. McNair. – New York : McGraw-Hill, 1954. – p. 11.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.