ПРО ІНТЕГРАЦІЮ ФОРМ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ

Вікторія Вікторівна Нічишина

Анотація


У статті розглянуто інтеграцію форм організації навчання як один із можливих шляхів формування в учнів загальноосвітніх шкіл умінь позитивної самооцінки, критичного мислення, самостійного вирішення нестандартних навчальних та життєвих завдань, творчої самоорганізації тощо. Обгрунтовано ефективність наступних форм організації навчання математики в загальноосвітній школі: кейс-технології, методу проектів, інтегрованих уроків, уроків-ігор. Виявлено, що їх інтеграція дає можливість розглядати математичні знання і вміння не як самоціль, а як можливість обстоювати свою позицію, аргументувати власну точку зору, доводити правильність або хибність окремих положень, ставити запитання вчителеві, чути позицію й точку зору іншої людини, рецензувати відповіді товаришів, ділитися власними знаннями з іншими, тобто як засіб розвитку особистості учня, використання математичних знань для задоволення пізнавальних і практичних потреб.

 

The article presents the integration of forms of organizing teaching process as one of the possible ways of formation secondary school pupils’ abilities of positive self-evaluation, critical thinking, independent solution of non-standard educational and vital tasks, creative self-organization, etc. The author substantiated the effectiveness of such forms of organizing teaching Maths at a secondary school as casetechnology, method of projects, integrated lessons, lessons-games. It is exposed that their integration gives an opportunity to consider Maths knowledge and abilities not as self-target but as a chance to uphold one’s own position, to persist in one’s own opinion, to prove the correctness or inaccuracy of some statements, to ask a teacher questions, to hear a position and the other person’s point of view, to review friends’ answers, to share one’s own knowledge with others, so as means of developing pupil’s personality, using Maths knowledge for satisfying cognitive and practical needs. 


Повний текст:

PDF

Посилання


http://westudents.com.ua/glavy/48672-42-osoblivost-vihovannya-uchnv-rznih-vkovih-grup.html

https://pedkab.wordpress.com

Артемова Л.В. Вчися граючись. – К.: Томіріс. – 1990. – С. 3-5.

Букатов В. М. Педагогічні таїнства дидактичних ігор: Посібник. – К.: Ред. загальнопед. газ., 2004. – с. 15 – 26.

Ващенко Г. Загальні методи навчання: підручник для педагогів / Григорій Ващенко. – К.: Українська видавнича спілка, 1997. – 410 с.

Використання гри для активізації навчально-виховного процесу: Посіб. для студ. пед. вузу та викладачів / Уклад.: Мішкурова В. Ф.; Пащенко М.І. – К.: Наук. світ, 2001. – С. 48 – 51.

Головін С.Ю. Словник практичного психолога [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.koob.ru

Зверев И.Д., Максимова В.Н. Межпредметные связи в соврем. школе.-1981.-237 с.

Іванчук М.Г. Інтегроване навчання: сутність та виховний потенціал.–Чернівці: Рута, 2004.–360 с.

Клочек Л.В., Дроботун М.М., Зубченко В.Г., Ржевська-Штефан З.О., Савенко О.А., Уличний І.Л., Шинкаренко О.В.. Актуальні питання психології (інформаційно-методичні матеріали для студентів педагогічного університету). Навчально-методичний посібник. – Кіровоград: РВВ КДПУ імені Володимира Винниченка, 2011. – 132с.

Колягин Ю.М. Об интеграции обучения и воспитания в начальной школе // Начальная школа.-1989.-№3.-С.52-57; 1990.-№9.-С. 28-31.

Кон И.С. Психология ранней юности: Книга для учителя. - М.:Просвещение, 1989 – 187с.

Никитин Б. Розвивающие игры. –К., 1980. – С. 10-12.

Профконсультаційна работа із старшокласниками /За ред. Б.О.Федоришина.-К.: Рад.школа, І980.- І60с.

Соловйова О.В. Закономірності розвитку пізнавальних здібностей школярів: Вікова та педагогічна психологія / / Питання психології. - 2004, № 3.

Якиляшек В. Особливості інтеграції природничо-математичних знань // Педагогіка і психологія професійної освіти.-1992.-№2.-С. 28–33.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.