ДЕЯКІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ ЛОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ

Олександр Володимирович Макаренко, Катерина Степанівна Макаренко, Людмила Олександрівна Матяш

Анотація


Стаття присвячена розкриттю розвитку логічного мислення в учнів через систему вправ, в основі якої покладено логічне відношення підпорядкування. Останнім часом виконано ряд досліджень щодо побудови систем вправ і задач (І.А. Бірюков, В.С. Володарський, К.В. Даутова, Г.А. Монахова, Л.Ф. Обухова), які як системотвірні фактори виділили дидактичні вимоги до задач чи змісту курсу фізики, та при цьому не прослідковувався розвиток вправи в багатокомпонентне завдання, як системотвірний фактор, не розглядалося логічне відношення. Основою для розв’язання методичного аспекту проблеми стали принципи оптимізації навчально-виховного процесу та діяльнісний підхід до нього, виражені в ідеї укрупнення дидактичних одиниць.

 

The article is devoted to the development of logical students’ thinking through the system of exercises, which is based on logical relation of subordination. Recently, several studies have been done on the creation of system of exercises and tasks by I.A. Biryukov, V.S. Volodarskyy, K.V. Dautova, H.A. Monahova, L.F. Obuhova, they identified didactic requirements of the problems or content of physics course at the secondary school, as a backbone factor and, at the same time, the development of exercise in a multicomponent task, as a backbone factor was not traced, and the logical relation was not considered. The principles of the optimization of teaching and educational process and activity approach is expressed in the idea of integration of didactic units and became a basis for the solution of methodical aspect of a problem.


Повний текст:

PDF

Посилання


Акуленко І.А. Вправи з логічним навантаженням на уроках математики в 5-6 класах / І.А. Акуленко // Математика в школі. – 2002. – № 5. – С. 35-38.

Акуленко І.А. Розвиток логічного мислення учнів 5-6 класів / І.А. Акуленко // Математика в школі. – 1998. – № 2. – С. 22-24.

Акуленко І.А. Вправи з логічним навантаженням на уроках математики в 5 – 6 класах : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання математики» / І.А. Акуленко – К., 2000 – 20 с.

Бєльчев П.В. Розвиток логічного мислення учнів основної школи у процесі навчання фізики : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання фізики» / П.В. Бєльчев. – К., 2005. – 20 с.

МакаренкоК.С. Методика навчання учнів обґрунтуванню розв’язків якісних задач: [метод. реком. для вчит. (8 кл. загальноосв. шк., рівень В)] / К.С. Макаренко, В.А. Гнатюк. – Полтава: НГДУ, 1994. – 24 с.

МакаренкоК.С. Логіка на уроках фізики / К.С. Макаренко // Рідна школа. – 1994. – № 10. – С. 51-52.

Макаренко К.С. Логічна підготовка як елемент професіограми сільського вчителя / К.С. Макаренко // Проблеми сільських навчально-виховних закладів: [матер. Всеукраїнська наук.-практ. конф.] – Полтава: ПДПІ: ПОІПОПП, 1994. – С. 132.

Макаренко К.С. Формування в учнів елементів дедуктивного методу міркування в процесі пояснення явищ природи на основі фізичних теорій: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання фізики» / К.С. Макаренко – К., 1994. – 24 с.

Макаренко К.С. Формування в учнів загальної логічної культури у процесі засвоєння фізичної теорії / К.С. Макаренко // Методичні особливості викладання фізики на сучасному етапі: [тези доп. і повідомл. Міжвузівської наук.-практ. конф.] – Кіровоград: КДПІ, 1994. – С. 123-124.

Матяш Л.О. Розвиток пізнавальної активності студентів на практичних заняттях – важлива складова підготовки вчителя математики / Л.О. Матяш, Н.Г. Мирна // Особистісно орієнтоване навчання математики: сьогодення і перспективи: [матер. Всеукр. наук.-практ. конф.] – Полтава, ПДПУ, 2003. – С. 116-117.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.