МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ В ФІЗИЦІ
Анотація
У статті порушено проблему, яка полягає в тому, що при проведенні практичних занять кількісні розрахунки, пов’язані з властивостями біологічних об’єктів, потребують специфічного понятійного, математичного апарату та використання інформаційних технологій. Виконання практичних завдань спрямовано на краще засвоєння студентами матеріалу, поглиблює розуміння основних принципів та методів розв’язання задач біофізики і вирізняється максимальною наочністю, бо дозволяє змоделювати та простежити динаміку реальних біофізичних процесів, що сприяє більшому розумінню самої їх сутності, що є досить актуальним та сучасним наразі. В ході виконання практичних завдань студентами істотне значення має набуття навичок, а саме: засвоєння теоретичного матеріалу повинно супроводжуватись виконанням великої кількості різноманітних практичних завдань. В навчальному процесі не може бути розриву знань між лекційним матеріалом та практичними завданнями. Для підготовки кваліфікованих спеціалістів в області медицини в структурі практичних занять повинні бути наявні мотиваційна частина, варіативна складова та використання інтеграційного підходу.
The article raised issue, that conducting practical classes with quantitative calculations associated with the properties of biological objects, require specific, conceptual, mathematical tools and application of informational technologies. Implementation of practical tasks directed to a better mastering material by students, enhances understanding of the main principles and methods of solving problems in biophysics and provides maximum clarity, because allows to simulate and trace dynamics of real biophysical processes, this contributes to a greater understanding of their essence, what is relevant and modern in current time. During the execution of practical problems, it is essential to acquire skills, namely: understanding of theoretical material should be accompanied by the implementation of a large number of various practical problems. In the learning process cannot be gap in knowledge between lecture material and practical tasks. For the preparation of qualified specialists in medicine, in the structure of practical classes also should be available a motivational part and use of integrational approach.
Повний текст:
PDFПосилання
Беллман Р. Математические методы в медицине / Р. Беллман. – М.: Мир, 1987. – 250 с.
Горбань А.Н. Демон Дарвина: Идея оптимальности и естественный отбор / А.Н. Горбань, Р. Хлебопрос. – М.: Наука, 1988. – 208 с.
Рубин А.Б. Биофизика: [в 2-х т.] / А.Б. Рубин. – М.: Высшая школа, 1999. − Т. 1. – 156 с.
Кулагіна І.Б., Піддубна О.П., Каспіржний А.В. Практикум за курсом «Медична і біологічна фізика» «Біофізика мембранних процесів», 2015. – 34 с. – Режим доступу: http://dsma.dp.ua/kafedri-dma/medikobiologichnoji-fiziki-ta-informatiki/materiali-kafedri [7 вересня 2016].
Миркес Е.М. Нейрокомпьютер. Проект стандарта / Е.М. Миркес. – Новосибирск: Наука, 1999. – 337 с.
Смолянинов В.В. Математические модели биологических тканей / В.В. Смолянинов. – М.: Наука, 1980. – 359 с.
Філоненко Н.Ю. Особливості викладання курсу «Комп’ютерне моделювання в фармації» «Актуальні питання природничо-математичної освіти» / Н.Ю. Філоненко – 2015. − № 5-6. − С. 126-132.
Ходоров Б.И. Общая физиология возбудимых мембран / Ходоров Б.И. – М.: Наука, 1975. – 406 с.
Физиология человека: в 3-х т. / под ред. Р. Шмидта и Г. Тевса; перевод с англ. под ред. акад. П.Г. Костюка – [2-е изд., доп. и перераб.] – М.: Мир, 1996 – 359 с.
Реiеrls R. Model-Making in Physics./ R. Реiеrls // Contemp. Phys., January. – 1980. − v. 21. − P. 3-17.
Hines M.L. The NEURON simulation environment / M.L. Hines, N.T. Carnevale // Neural Comput. – 1997. – V. 9, № 6. – Р. 1179-1209.
What is NEURON? // 2014 – Proceedings. – Mode of access: WWW.URL: http://www.neuron.yale.edu/neuron/what_is_neuron – Last access: 2016. – Title from the screen.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.