ПИТАННЯ РОЗВИТКУ ІНТЕРЕСУ УЧНІВ ДО ПРИРОДНИЧИХ НАУК У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Анотація
Висвітлюються деякі заходи, методи підвищення кваліфікації вчителів природничих дисциплін загальноосвітніх навчальних закладів у системі післядипломної педагогічної освіти з питання розвитку інтересу учнів до наук у межах STEM-освіти, а саме: ознайомлення із сучасними науковими досягненнями; використання психолого-педагогічного потенціалу навчального експерименту; вивчення історії фундаментальних наук та їх творців, акцентуючи на українознавчий аспект; залучення учнів до інтелектуальних змагань природничого спрямування.
The article covers certain activities and methods of science teachers’ professional growth in the in service teacher training system within STEM education as far as increase in students’ motivation in studying science subjects is concerned, i.e. acquaintance with modern achievements; implementation of psychological and pedagogical potential of study experiments; fundamental science history and its creators’ study with the focus on Ukrainian aspect; students’ involvement in science intellectual contests. The article contains criteria of choosing modern science achievements appropriate as school contents. It is supposed to deal with such human values as science real-life implementation, its impact on human life and social development, space exploration information, the reasons of the Universe and life creation, research on the impact of technogenic human activity on human health and health awareness technology development. The contents of a scientific discovery or achievement must be of metasubject (generalizing) character.
Повний текст:
PDFПосилання
Великий тлумачний словник сучасної української мови / Укл. і гол. ред. В.Т. Бусел. – К., Ірпінь: ВТФ «Перун», 2003. – С. 586.
Глазунов А.Т. Техника в курсе физики средней школы / А.Т. Глазунов. – М.: Просвещение, 1977. – 159 с.
Гончаренко С.У. Наука і навчальний предмет / С.У. Гончаренко // Педагогічна і психологічна наука в Україні: [зб. наук. пр. до 15- іччя АПН України: у 5 т.] – К.: Педагогічна думка, 2007. – Т. 2. Дидактика, методика, інформаційні технології. – С. 19-36.
Клименко Л.О. Експеримент – ефективний засіб якісного навчання вчителів і учнів / Л.О. Клименко. – Миколаїв: ОІППО, 2015. – 106 с.
Клименко Л.О. Розвиток інтересу учнів до природознавства у позаурочний час: [навч.-метод. посібн.] / Л.О. Клименко. – Миколаїв : ОІППО, 2007. – 136 с.
Клименко Л.О. Акмеологічний підхід у системі професійної підготовки педагогів-природничників до інноваційного пошуку в МОІППО / Л.О. Клименко, О.В. Ліскович // Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – 2010 – Вип. 32. – С. 97-102.
Клименко Л.О. Трансформація знань: від ученого – до вчителя, від учителя – до учня / Л.О. Клименко, О.В. Ліскович, І.В. Мироненко // Фізика та астрономія в рідній школі. – 2015. – № 1. – С. 16-21.
Клименко Л.О. Підготовка вчителя астрономії у процесі підвищення кваліфікації до впровадження STEM-освіти / Л.О. Клименко, О.В. Ліскович // Фізика та астрономія в рідній школі. – 2016. – № 4. – С. 29-33.
Корсун І. Висвітлення наукових досягнень у шкільному курсі фізики / І. Корсун // Фізика та астрономія в рідній школі. – 2014. – № 6. – С. 11-14.
Локтєв В.М. Sos / В.М. Локтєв // Вісник Національної Академії Наук України. – 2016. – № 1. – С. 41-47.
Мартынюк М.Т. Развитие интереса школьников к изучению физики в VI–VIII классах: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання» (фізика) / М.Т. Мартынюк. – К., 1974. –20 с.
Петрушина Т.О. Сприйняття вітчизняної науки і науковців у суспільній свідомості / Т.О. Петрушина // Вісник Національної Академії Наук України. – 2015. – № 2. – С. 29-35.
Садовий М.І. Сучасна фізична картина світу: [навч. посібн. для студ. пед. вищ. навч. закл.] / М.І. Садовий, О.М. Трифонова. – Кіровоград: ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2016. – 180 с.
Сущенко С.С. Сучасна фізика в школі / С.С. Сущенко, Л.С. Недбаєвська, І.В. Манькусь. – Х.: Вид. група «Основа», 2015. – 125 с. – (Серія «Б-ка журн. «Фізика в школах України»; Вип. 12 (144).
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.