НАСТУПНІСТЬ У ФОРМУВАННІ ФІЗИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ПОЧАТКОВІЙ ТА ОСНОВНІЙ ШКОЛІ

Михайло Вікторович Каленик, Тетяна Юріївна Герасімова

Анотація


Стаття присвячена проблемі реалізації принципу наступності фізичної освіти в початковій і основній школі. Проаналізовано програми початкової школи, 5-6 класів, програми з фізики 7-11 класів та змістову класифікацію між предметами. Запропоновані відповідні методичні вдосконалення щодо ліквідації розриву між початковою та старшою ланками освіти, в контексті вивчення окремих фізичних понять, через покращення адаптації учнів при переході із початкової школи до основної, зокрема, при переході від окремих питань з курсів математики, природознавства та інших до курсу фізики, де і відбувається реалізація предметної компетентності. З огляду на це, пропонується вчителям початкової та середньої ланок навчання, при вивченні компонентів змісту шкільного курсу фізики, дотримуватися узагальнених планів їх вивчення, як і в самому шкільному курсі фізики.

 

The article deals with the problem of the principle of continuity of physical education in elementary and primary school. Analyzed primary school, 5-6 classes, 7-11 program in physics classes and semantic classification between objects. Competence approach provides students not mastering specific knowledge, skills, rational ways of life, and mastering them together. In this connection, the system is updated teaching methods. The proposed relevant methodological improvements to eliminate the gap between primary and senior management of education in the context of the study of certain physical concepts, by improving the adaptation of students in the transition from primary school to the core, including the transition of some of the courses in mathematics, science and others to physics course, where implementation is subject competence. Given the proposed teachers of primary and secondary links teaching of component content of school physics course comply summarized their study plans, as in the school course of physics.


Повний текст:

PDF

Посилання


Борисенко І.В. Наступність навчання в навчально-виховному комплексі «ліцей-вуз»/ І.В. Борисенко. – Слов’янськ, 2005.

Бражникова Г.Е. Преемственность и развитие физических понятий в условиях опережающего изучения физики в школе: Дис. канд. пед. наук/ Г.Е. Бражникова. – Челябинск, 2005.

Бузько В.Л. Реалізація наступності у формуванні пізнавального інтересу до фізики учнів початкової та основної школи: [метод. рек. для вчит.] / В.Л. Бузько– Кіровоград: ПП «Ексклюзив-Систем», 2014.

Державний стандарт повної загальної середньої освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/content/Освіта/post-derzh-stan-(1).pdf

Каленик В.І. Обрані питання загальної методики навчання фізики у середній школі: [пробн. навч. посіб.] / В.І. Каленик, М.В. Каленик. – Суми: СДПУ ім. А.С. Макаренка, 2000. – 87 с.

Компетентностный подход в образовании. – Режим доступу: http://biofile.ru/psy/11508.html

Компетентностный подход в изучении физики. – Режим доступу: http://festival.1september.ru/articles/590576/


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.