ІНТЕЛЕКТ-КАРТИ В МЕТОДОЛОГІЇ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНІЧНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ

Олександр Миколайович Царенко

Анотація


У статті проаналізовано стан і перспективи розвитку комплексу інформаційно-технічних засобів навчання (ІТЗН), що зумовлює потребу вдосконалення психолого-педагогічної, методичної i технічної підготовки майбутніх учителів у вищому навчальному закладі (ВНЗ). Розглянуто методологічні аспекти інформаційно-технічних засобів навчання, зокрема понятійний апарат і класифікаційні ознаки. З цією метою використано інтелект-карту (ІК), яка створена засобами Mindjet MindManager. Доведено, що у процесі класифікування сучасних ІТЗН поділ технічних пристроїв на рiзнi групи за їх призначенням, способом впливу на учнів та за іншими ознаками стає менш значущим, ніж з'ясування ролі, яку вiдiграють навчально-iнформацiйнi матеріали, що цими пристроями демонструються (відтворюються) у навчально-виховному процесі.

 

The article analyzes the status and the development prospects of the complex of informationtechnical learning tools, which stipulates the needs of improvement of psycho-pedagogical, methodical and technical training of future teachers in the institution of higher education. In the process of research conduct were used such theoretical methods: analysis of scientific literature and electronic information sources, generalization of results of the research issue. The methodological aspects of the information-technical learning tools are examined, particularly conceptual apparatus and eligibility signs. With that aim is the mind map used, that are created with the means of Mindjet MindManager. It is developed, that in the process of classification of the modern information-technical tools become the division of technical devices in different groups for their destination, way of influence on the pupils and for the other signs become less important, than the clarification of the role, that win back educational-information materials, that are marched with its devises in the educational у process.


Повний текст:

PDF

Посилання


Беспалько В.П. Природосообразная педагогика / В.П. Безпалько. – М. : Народное образование, 2008. – 512 с.

Дидактика современной школы : пособие для учителей // Под ред. В.А. Онищука. – К. : Рад. шк., 1987. – 351 с.

Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні / Нац. акад. пед. наук України; [редкол.: В.Г. Кремень, В.І. Луговий, А.М. Гуржій, О.Я. Савченко)] ; за заг. ред. В.Г. Кременя. – К. : Педагогічна думка, 2016. – 448 с.

Царенко О. М. Удосконалення змістового наповнення курсу «Інформаційно-технічні засоби навчання» // Наукові записки КДПУ ім.В.Винниченка. – Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – 2015. – Т. 2. – Вип. 8. – С. 171-176.

Царенко О.М. Інформаційно-технічні засоби навчання: курс лекцій / Олександр Царенко // [Електронний ресурс вільного доступу]. – 2015. – Режим доступу https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxhYWxla3NhbmRyNzZ8Z3g6NmM4MTRiMWQ5NTU3Y2Rm.

Царенко О.М. Педагогічні основи формування у майбутніх учителів умінь застосовувати ТЗН у навчально-виховному процесі : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.09 / Царенко Олександр Миколайович. – К., 2000. – 237 с.

Wincenty Okon. Введение в общую дидактику // [пер. с польс. Л.Г. Кашкуревича,Н.Г. Горина]. – М. : Высшая школа, 1990. – 382 с


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.