ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ НАВЧАННЯ В УМОВАХ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ
Анотація
Інформаційна революція, стрімкий розвиток технологій та комунікацій ознаменувались переходом до "цифрової" освіти, заснованої на загальнодоступності знань, принципово інших способах взаємодії людини з навколишнім світом. Це вимагає істотної трансформації системи освіти, заснованої на: - психолого-педагогічних та дидактичних принципах цифрової освіти; - нових підходах до відбору змісту освіти; - нових формах, методах, технологіях та засобах навчання й учіння, зреалізованих у межах сучасних інформаційно-освітніх середовищ навчання; - принципах рівних можливостей; - принципах гнучкості та адаптивності. У статті здійснено аналіз та порівняння нових технологій, моделей освіти, їх вплив на формування середовищ навчання, які знаходять все більше застосування у загальноосвітніх закладах, дозволяючи вирішити питання розширення доступу учнів до навчальних ресурсів, розширення можливостей співпраці і взаємодії.
Ключові слова: інформаційно-освітнє середовище, інформаційно-комунікаційні технології, інформаційно-комунікаційні мережі, веб-технології, освіта 1.0-4.0.
The information revolution, the rapid development of technologies and communications were marked by the transition to a "digital" education based on the general availability of knowledge, fundamentally different ways of interacting with the surrounding world. This requires a significant transformation of the education system, based on: - the psychological, pedagogical and didactic principles of digital education; - new approaches to the selection of the content of education; - new forms, methods, technologies and means of teaching and learning implemented in the framework of modern information and educational learning environments; - the principles of equal opportunities; - flexibility and adaptability. The article analyzes and compares new technologies, models of education, their influence on the formation of learning environments, which are increasingly used in general education institutions, allowing to solve the problem of increasing students' access to educational resources, expanding opportunities for cooperation and interaction
Keywords: information and educational environment, information and communication technologies, information and communication networks, web technologies, education 1.0-4.0.
Повний текст:
PDFПосилання
Lengel, James G. Education 3.0: Seven Steps to Better Schools. Teachers College Press. - 2013.
Keats, D. The Genesis and Emergence of Education 3/0 in Higher Education and its Potential for Africa. / Derek Keats and J. Philipp Schmidt. Firstmonday Journal. Volume 12, Number 3. – March 2007. – URL: http://firstmonday.org/ojs/index.php/fm/article/view/1625
Moravec, J. W. Knowmad Society. – URL:: https://educationfutures.com/books/knowmadsociety /download/KnowmadSociety.pdf
Биков В.Ю. Інноваційні інструменти та перспективні напрями інформатизації освіти / В.Ю. Биков // Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи: третя між нар. Наук.-практ. конф.: [в 2ч]. Ч 1. / Львівський державний університет безпеки життєдіяльності. – 2012. 1 (2Ч). стор. 14-26., С.2
Биков В.Ю. Теоретико-методологічні засади моделювання навчального середовища сучасних педагогічних систем / В.Ю. Биков // Інформаційні технології і засоби навчання: збірник наукових праць. – К. : Атіка, 2005. – 272 с., С. 5-15
Будущее образования: глобальная повестка [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://map.edu2035.org/attachments/7/a52816a4-8139-412c-809f-74ad18ca5292.pdf,1
Конанчук Д. Эпоха «гринфилда» в образовани / Д. Конанчук, А. Волков // Исследование SEDeC, Центр образовательных разработок Московской школы управления СКОЛКОВО (SEDeC), сентябрь 2013, 50 с., С. 4-5
Кондаков А.М. Cодержание школьного образования: вчера, сегодня, завтра [Электронный ресурс] / А.М. Кондаков // – Режим доступа: https://mob-edu.ru/blog/publications/coderzhanie-shkolnogoobrazovaniya-vchera-segodnya-zavtra
Лаптев В.В. Профессиональная подготовка в условиях электронной сетевой среды / В.В. Лаптев, Т.Н. Носкова // Высшее образование в России. 2013, № 2, с. 79-83,
Організація навчальної діяльності у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі: посібник [Текст] / ав.: Жук Ю. О., Соколюк О. М., Дементієвська Н. П., Пінчук О. П. / За редакцією: Жука Ю. О. – К. : Педагогічна думка, 2012. – 128 с.
Патаракин Е.Д. Социальные сервисы Веб 2.0 в помощь учителю (Учебно-методическое пособие) / Е.Д. Патаракин. – 2-е изд., испр. – М: Интуит.ру, 2007. – 64 с.
Соколюк О.М. Включення мережних соціальних сервісів у діючі моделі організації навчання учнів [Електронний ресурс] / О.М. Соколюк // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2016. – № 5 (55).— С. 55—66. – Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/ view/1494/1088
Трофимов В.В. Новые модели образования на базе современных информационных технологий / В.В. Трофимов // Информационные технологии в бизнесе. Сборник научных статей 8-й международной научной конференции. 19–20 июня 2013 г. Санкт-Петербург. Conference of St.Petersburg State University of Economics. Information Technology in Business / Под ред. проф. В.В. Трофимова, В.Ф. Минакова. – СПб.: Изд-во Инфо-да, 2013. – 192 с.
Фещенко А.В. Концепция «образование 2.0» в условиях модернизации школьного образования / А.С. Крыжевич, А.В. Фещенко // Развивающие информационные технологии в образовании: использование учебных материалов нового поколения в образовательном процессе: Сборник материалов Всероссийской научно-практической конференции ("ИТО-Томск- 2010") 23-24 марта 2010 года г. Томск. 2010. – С.206-213.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.