ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ У НАВЧАННІ ЯК ВАЖЛИВИЙ НАПРЯМОК У СУЧАСНІЙ ФІЗИЧНІЙ ОСВІТІ

Андрій Миколайович Андрєєв

Анотація


У статті шляхом проведення порівняльного аналізу літературних джерел висвітлено підходи у тлумаченні таких понять інноватики як “інновації”, “інноваційна діяльність”, “освітні (педагогічні) інновації”, “інноваційний продукт”, “інноваційний проект”. Виявлено, що проблема організації інноваційної діяльності учнів у навчальному процесі з фізики ще не була предметом окремих наукових досліджень у галузі теорії і методики навчання фізики. Запропоновано авторське тлумачення інноваційної діяльності учнів як різновиду навчально-пізнавальної діяльності учнів, що організована вчителем і протікає у спеціально створеному навчальному середовищі та пов’язана з розробкою (створенням), теоретичним та експериментальним дослідженням і запровадженням у практику (наприклад, у навчально-виховний процес у школі, у діяльність наукової лабораторії, підприємства) певної новини (пристрою або способу), що спричиняє корисний ефект від його використання.

 

The article considers the problem of formation of young people's ability to innovate as an important area in modern education system, in particular the physical. By conducting a comparative analysis of the literature approaches to interpretation of concepts such innovations as “innovations”, “innovation”, “educational (pedagogical) innovation”, “innovative product”. It is revealed that the problem of organizing innovation activities of students in the learning process in physics has not yet been the subject of a separate scientific research in the field of theory and methodology of teaching physics. The author's interpretation of the innovation activities of students as a kind of educational-cognitive activity of students, organized by teacher and runs a specially crafted learning environment and is associated with the development (creation), theoretical and experimental research and implementation in practice (e.g., educational process at school, in scientific laboratories, enterprises) in the specified (device or method) that has a beneficial effect from its use. The article draws attention to the fact that although the results of innovative activities of students differ mostly subjective novelty, the students are also able to create objects with elements of an objective novelty.


Повний текст:

PDF

Посилання


Закон України “Про вищу освіту” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

Енциклопедія сучасної України. Т.11. – К.: Інститут енциклопедичних досліджень Національної академії наук України, 2011. – 712 с.

Лебедев С. А. Философия науки: Терминологический словарь / С.А. Лебедев. – М.: Академический Проект, 2011. – 269 с.

Большая универсальная энциклопедия: в 20 т. – М.: АСТ: Астрель. – Т. 7. ЗАС – КАМ. –2010. – 797 с.

Педагогіка вищої школи: словник-довідник / [упор. О. О. Фунтікова]. – [2-ге вид.,перероб. та уточн.]. – Запоріжжя: КПУ, 2014. – 432 с.

Закон України “Про інноваційну діяльність” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/40-15.

Філософський словник соціальних термінів / [Андрущенко В. П., Андрущенко Т. В., Антонечко В. Г. та ін.]; за заг. ред. В. П. Андрущенка. – Х.: “Корвін”, 2002. – 672 с.

Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності [Електроннийресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0946-00.

Пальчевський С. С. Педагогіка: навч. посіб. / Степан Сергійович Пальчевський. – К.:Каравела, 2007. – 576 с.

Зайченко І. В. Педагогіка: навч. посіб. для студентів вищих педагогічних навчальних закладів / І. В. Зайченко. – К.: Освіта України, 2006. – 528 с.

Волкова Н. П. Педагогіка: навч. посіб. / Наталія Павлівна Волкова. – К.: Академвидав,2009. – 616 с. (серія “Альма-матер”).

Докучаєва В. В. Теоретико-методологічні засади проектування інноваційних педагогічних систем: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук: спец. 13.00.01 / В. В. Докучаєва. – Луганськ, 2007. – 44 с.

Завалевський Ю. І. Теоретико-методичні засади формування вчителя як конкурентоспроможного фахівця в процесі інноваційної діяльності: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук: спец. 13.00.04 / Ю. І. Завалевський. – Харків, 2015. – 40 с.

Анисимов Н. М. Теоретические и экспериментальные основы технологии обучения студентов изобретательской и инновационной деятельности: дисс. … доктора пед. наук: 13.00.08 “Теория и методика профессионального образования” / Анисимов Николай Михайлович. – М., 1998.

– 413 с.

Енциклопедія освіти / Академія педагогічних наук України; головний ред. В. Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Современный словарь по педагогике / [сост. Рапацевич Е. С.]. – Минск: Современное слово, 2001. – 928 с.

Словарь-справочник по педагогике / [авт.-сост. В. А. Мижериков; под общ. ред.П. И. Пидкасистого]. – М.: ТЦ Сфера, 2004. – 448 с.

Закон України “Про загальну середню освіту” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/651-14.

Іваницький О. І. Технології навчання фізики (теоретико-методичні засади): навч. посібник / О. І. Іваницький, С. П. Ткаченко. – Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2010. – 254 с.

Кондрашов В. А. Новейший философский словарь / В. А. Кондрашов, Д. А. Чекалов, В. Н. Копорулина; под общ. ред. А. П. Ярещенко. – Ростов н/Д.: Феникс, 2008. – 668 с. – (Словари).


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.